IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szypuła-Sajon
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Technologia Edukacyjna - po co i jak ?
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
© 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki1 Zastosowanie rękawicy cyfrowej oraz wyświetlacza 3D do manipulacji obiektami w wirtualnej rzeczywistości. TytułowyTytułowy.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Wykonali: Szymon Tyniec Arek Piszczek Paweł Dec
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
Telefony komórkowe, tablety, iphony...
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
technologii informacyjnej
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
Co to jest TIK?.
Opracował : Przemysław Drzymała
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
1) D ąż y ć do tego, aby we wszystkich pracowniach by ł sprz ę t multimedialny. Na 27 sal dydaktycznych tylko w 14 salach znajdują się sprzęty multimedialne.
Stowarzyszenie Studentów Wydziału Geodezji i Kartografii
TIK w szkole podstawowej
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Zaprojektowanie i wykonanie prototypowego systemu obiegu dokumentów (workflow) dla Dziekanatu Wydziału z wykorzystaniem narzędzi open-source i cloud computing.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Sieciowe rozwiązania Dedicated Micros
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Szkoła z tradycją i przyszłością.  Już w 1920 roku - co potwierdzają najstarsi mieszkańcy, w Woli Mieleckiej funkcjonowała szkoła powszechna.  1973.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Sposoby zdalnego sterowania pulpitem
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Leszek Rybicki Filip Piękniewski
Metody komunikacji dawniej i dziś
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji. Praktyczne ustalenia w aspekcie edukacyjnym.”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Janusz ŚWIERZOWICZ Irena NOWOTYŃSKA Zakład Informatyki w Zarządzaniu Politechnika Rzeszowska.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Zaawansowane technologie Internetowe Hurtownia strumieni GPRS Dominika Grębowiec Marcin Sikoń Przemysław Gałązka Paweł Głogowski.
Augmented Reality na HoloLens
Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce
Graficzny Interfejs Użytkownika
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
O nas Jesteśmy grupą młodych, ambitnych uczniów chcących pokazać wykorzystanie nowoczesnych technologii w życiu codziennym oraz do celów edukacyjnych.
Laboratorium Internetu Rzeczy
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA Centrum Zdalnego Nauczania UJ

Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość" Pod hasłem poszerzona rzeczywistość (augmented reality) kryją się technologie i metody umożliwiające: komputerowi – orientację w rzeczywistym świecie, człowiekowi – otrzymanie wirtualnych informacji o interesującym go obiekcie świata rzeczywistego. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jedną z najbardziej atrakcyjnych postaci poszerzonej rzeczywistości jest komputer ubieralny (wearable computer): orientujący się w otoczeniu (GPS, rozpoznawanie obrazu), wyświetlający informacje na wyświetlaczu w okularach. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" [Źródło: Columbia University MARS, Vuzix] Sprzęt projektu MARS, 1997Projekt okularów Vuzix Wrap 920AV, premiera 2009 Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"

Projekt MARS (Mobile Augmented Reality System), rozpoczęty w 1996 roku przez Columbia University. Aplikacja pokazująca rekonstrukcję przytułka Bloomingdale, który stał w XIX w. na terenie kampusu. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość" [Źródło: Columbia University MARS]

Schemat działania przykładowego systemu: IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" GPSKompasŻyroskop Tworzenie warstwy wirtualnych informacji Zewnętrzne źródło danych Wyświetlacz Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"

Systemy poszerzonej rzeczywistości mogą przyjmować szereg postaci: urządzenia przenośne (telefony, UMPC), komputery stacjonarne i laptopy z kamerą internetową, komputery ubieralne (wearable computer), specjalnie przygotowane sale i trenażery. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"

Rzeczywistość wirtualna Prezentacja świata wygenerowanego w pełni przez komputer. Rzeczywistość poszerzona Obraz rzeczywistego świata zostaje poszerzony o wirtualne obiekty, wygenerowane przez komputer. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" [Źródło: Second Life, HowStuffWorks.com] Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"

Orientacja w otoczeniu: rozpoznawanie markerów, rozpoznawanie obiektów rzeczywistych, GPS, kompas, żyroskop, sale z radiowymi i optycznymi urządzeniami śledzącymi (trackerami). IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" [Źródło: BWM, HowStuffWorks.com] Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"

Sterowanie: standardowymi urządzeniami wejścia, wskaźnikami inercyjnymi (myszy, pióra), panelami dotykowymi, markerami, głosem, dłońmi – gestami i za pomocą wirtualnej klawiatury. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"

Istniejące systemy edukacyjne Construct 3D – program do grupowych zajęć z matematyki. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" [Źródło: Studierstube Augmented Reality Project] Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"

Istniejące systemy edukacyjne Virtual Liver – program do wspomagania planowania operacji wątroby. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" [Źródło: Studierstube Augmented Reality Project] Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"

ARtom – program do modelowania przeszkód sterycznych w reakcji chemicznej, opracowywany przez Centrum Zdalnego Nauczania UJ pod kierunkiem dra Andrzeja Olecha z Wydziału Chemii UJ. Został zbudowany z wykorzystaniem ARToolKit, biblioteki open-source służącej do rozpoznawania markerów. Program można zaadaptować do działania w przeglądarce internetowej i wykorzystać jako wsparcie zajęć e-learningowych. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"

IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość" Zestawy modeli chemicznych Programy do nauki chemiiAnimacje interaktywneARtom łatwa manipulacja wykorzystanie zmysłu dotyku informacja zwrotna rozbudowane narzędzia edukacyjne informacja zwrotna ułatwiona manipulacja możliwość transmisji na żywo przez platformę zdalnego nauczania potencjał rozwojowy jako narzędzie do pracy grupowej przy wykorzystaniu okularów koszty brak informacji zwrotnej trudna manipulacja brak funkcji rozbudowanych programów

Zastosowania systemów opartych o poszerzoną rzeczywistość w edukacji: realistyczne, interaktywne materiały dydaktyczne, praca indywidualna i zespołowa w pracowni i w terenie, funkcjonalność osobistego notatnika z bazą wiedzy, wsparcie komunikacji poprzez łatwą prezentację materiałów multimedialnych na wykładach i warsztatach. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"

Netografia: Augmented Reality Home Pages,Augmented Reality Home Pages How augmented reality will work, HowStuffWorks.com,How augmented reality will work, HowStuffWorks.com MARS – Mobile Augmented Reality System, Columbia University,MARS – Mobile Augmented Reality System, Columbia University Studierstube Augmented Reality Project,Studierstube Augmented Reality Project ARToolKit.ARToolKit IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"

Dziękujemy za uwagę! IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław KOZERA „Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość"