BLOK 5 Zwierzęta - a rozwój dzieci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Komisja Dialogu Obywatelskiego 05 września 2013 Poznańskie Centrum Świadczeń
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
„Zmiany modelu demograficznego rodziny i ich konsekwencje”
Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Wymiary polityki rodzinnej w Polsce Dr B
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Lepsza, bo samotna i samodzielna – Matka po rozwodzie
Analiza wariancji Analiza wariancji (ANOVA) stanowi rozszerzenie testu t-Studenta w przypadku porównywanie większej liczby grup. Podział na grupy (czyli.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Co wpływa na jakość życia w późnym okresie dorosłości ?
Dzisiaj na wykładzie Regresja wieloraka – podstawy i założenia
Sytuacja życiowa rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji
Profilaktyka wobec osób starszych
Prezentacja multimedialna
INTERAKCJE MIĘDZY ZMIENNYMI
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Rozwój zawodowy człowieka
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
Fazy rozwoju społecznego człowieka wg E. Ericsona
„Rodzina jest w życiu oparciem, czymś co chroni, co daje siłę.”
Epidemiologia upośledzenia umysłowego. Opracowała: Monika Haligowska
Tematyka prac magisterskich
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Program Partnerzy na rzecz stabilności finansowej Geoffrey Mazullo Dyrektor 11 lipca Warszawa, Polska Relacje inwestorskie online Przegląd.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
„ Człowiek potrzebuje człowieka, żeby być człowiekiem ” (J.R.Bacher)
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Rodzina.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
25. Tworzenie dobra wspólnego chrześcijańskim obowiązkiem Dobro wspólne zakłada poszanowanie osoby ludzkiej domaga się dobrobytu społecznego i rozwoju.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
RODZINA.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Wychowanie ekologiczne
mgr Małgorzata Piasecka
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Rynek pracy – metody analizy. Schemat analizy rynku pracy Ludność aktywna zawodowo - strona podażowa rynku pracy Pracujący - strona popytowa rynku pracy.
Jerzy Mellibruda POLSKA PRZEMOC DOMOWA Problemy i wyzwania OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW WSPARCIA DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Równość płci w rodzinach Krystyna Slany Anna Ratecka.
Rola opiekuna praktyk, jako MENTORA dla studenta- praktykanta.
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
...dlatego mężczyzna opuszcza ojca swego i matkę swoją...
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

BLOK 5 Zwierzęta - a rozwój dzieci Wpływ zwierząt na psychikę człowieka BLOK 5 Zwierzęta - a rozwój dzieci

Dotychczasowe wyniki badań Bardziej prawdopodobne, że rodziny z dziećmi będą posiadały zwierzęta domowe, niż rodziny bezdzietne (Salmon & Salmon, 1983). 88% studentów brytyjskich wspomina, że w dzieciństwie miało zwierzę (Paul & Serpell, 1992).

Dotychczasowe wyniki badań Mniej prawdopodobne, że rodziny z bardzo małymi dziećmi lub nastolatkami będą posiadały zwierzęta niż rodziny z dziećmi w wieku szkolnym. Rost i Hartman (Niemcy) stwierdzili, że 80% dzieci z czwartej klasy szkoły podstawowej aktualnie ma lub niedawno miało zwierzę, podobnie jak w grupie badanej ze środkowo-zachodnich Stanów 70% (Melson, 1988), z Kaliforni – 90% (Kidd and Kidd’s, 1985, 1990a, 1990b). Ale tylko 44% dzieci w wieku przedszkolnym żyło w rodzinach ze zwierzętami (Melson, 1988).

Dotychczasowe wyniki badań Posiadanie wielu zwierząt jest również powszechne. 60% dzieci w wieku 10 lat z Kalifornii posiadało dwa lub więcej zwierzęta (Bryant, 1985), podobnie rodziny badane jaką rolę odgrywają zwierzęta dla dzieci, 60% posiadających zwierzęta miało ich więcej niż jedno (Melson & Schwartz, 1994).

Dotychczasowe wyniki badań Wiele czynników dotyczących dziecka, rodziny i środowiska ma wpływ na posiadanie zwierzęcia. Posiadanie zwierzęcia jest bardziej prawdopodobne, gdy dziecko nie ma rodzeństwa lub ma niewiele rodzeństwa (Melson, 1988; Rost & Hartmann, 1994), czy też żyje na wsi, lub żyje w domujednorodzinnym (Rost & Hartmann, 1994). Nie mniej jednak, większość dzieci z zachodnich, uprzemysłowionych krajów żyje w towarzystwie zwierząt.

Dotychczasowe wyniki badań Posiadanie zwierzęcia to niewątpliwie największe źródło “dostępności” zwierząt dla dziecka. Ale też zwierzęta w sąsiedztwie czy u dalszej rodziny może stwarzać dostępność zwierzęcia dla dzieci (Bryant, 1985). Coraz częściej klasy w szkole czy centra opieki posiadają swoich zwierzęcych rezydentów.

Dotychczasowe wyniki badań Badania nad dziećmi i zwierzętami domowymi wykazały, że posiadanie zwierzęcia (obecność zwierzęcia w domu) nie jest związane w znaczący sposób ze stopniem rozwoju dzieci (Melson, 1988; Poresky & Hendrix, 1990). Nie jest to zaskakujące, bo to jakość związku ze zwierzęciem, a nie tylko możliwość interakcji z nim mogą być znaczące.

Teoria ekologiczna Pierwsza hipoteza:Zwierzęta domowe zwiększają jakość życia dzieci, poprzez przyczynianie się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa. Hipoteza druga: Zwierzęta domowe zwiększają jakość życia dzieci, poprzez ułatwianie zabawy, eksploracji i niezależności.

Teoria ekologiczna Hipoteza trzecia: Zwierzęta domowe zwiększają jakość życia dzieci, poprzez pomoc w uczeniu się i w nabywaniu poczucia własnych możliwości. Hipoteza czwarta: Zwierzęta domowe odgrywają rolę w poszukiwaniu tożsamości i jej osiągnięciu, poprzez bycie “nieosądzającym audytorium”

Teoria „zasobów” Wpływ posiadania zwierzęcia na dobre samopoczucie u młodzieży zależy od wychowania w rodzinach o różnych “zasobach” Zasoby rodzinne - klimat rodzinny, obecność w ciągu dnia jej członków oraz ilość czasu wolnego spędzanego z rodziną.

Badania Rodzaj rodziny (z kim mieszkają na stałe) - 5 typów: 1 – rodzina prawdziwa – obydwoje rodzice biologiczni 2 – rodzina tylko z matką 3 – rodzina tylko z ojcem 4 – rodzina powiększona, matka biologiczna i przyjaciel lub ojczym 5 – rodzina powiększona, ojciec biologiczny i przyjaciółka lub macocha

Badania “Zasoby” rodzinne podzielono na trzy kategorie: 1) obecność członków rodziny – 19 pytań dot. obecności członków rodziny w różnych porach dnia 2) spędzanie wolnego czasu z członkami rodziny – 6 pytań 3) klimat rodzinny związek rodzice-dzieci – 6 pytań skłonność do konfliktów w rodzinie – 3 pytania

Badania Grupy różniły się dość znacznie. Więcej dziewcząt niż chłopców posiada zwierzęta. Starsi (14-16) częściej mają zwierzęta niż młodsi (12-13). W porównaniu do nieposiadających zwierząt, posiadacze częściej mieszkają w domu niż w mieszkaniach. Posiadanie zwierzęcia (test ANOVA) miało istotny wpływ na dobre samopoczucie.