Zarządzanie Strategiczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
PODEJMOWANIE DECYZJI STRATEGICZNYCH
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Analiza SWOT… a po co mi to?
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Rynek usług medycznych
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
POZ: Przedsiębiorczość, Organizacja i Zarządzanie Wykład 4: Marketing Wojciech St. Mościbrodzki
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Strategia organizacji Magisterskie Studia Finansów i Rachunkowości
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Zarządzanie Strategiczne
Zarządzanie produkcją i usługami
W5. Monitorowanie i doskonalenie strategii przedsiębiorstwa Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie Maj 2015.
Zarządzanie Strategiczne
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Proces programowania zagadnienia teoretyczne c.d. metody.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Zarządzanie strategiczne 4
Zarządzanie strategiczne 7
Zarządzanie strategiczne 5
Najlepszy czas na działanie jest TERAZ!
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
POZ: Przedsiębiorczość, Organizacja i Zarządzanie Wykład 4: Marketing Wojciech St. Mościbrodzki
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Zarządzanie Strategiczne W3. Przegląd wybranych metod analizy strategicznej Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie Maj 2015

Przegląd wybranych metod analizy strategicznej Analiza strategiczna Analiza strategiczna: Proces planowania Analiza SWOT Analiza SWOT: Uwarunkowania wewnętrzne Analiza SWOT: Uwarunkowania zewnętrzne Analiza SWOT: Ocena pozycji firmy Wyłaniająca się strategia rozwoju: Możliwości realizacji strategii Wyłaniająca się strategia rozwoju: Próg rentowności Wyłaniająca się strategia rozwoju: Opcje zmian Literatura Sigismund Huff i inni, r. 5-7 Kilka rysunków w tym wykładzie pochodzi z książki Zbigniewa Pierścionka Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wyd. 2, PWN, Warszawa, 2011(odnośnik: Pierścionek, rys xx). Kilka innych ilustracji z książki Edwarda Pająka, Zarządzanie produkcją, PWN 2006 (odnośnik: Pająk, rys. YY)

Analiza strategiczna Wyklad W3 Pierscionek, rys 8

Analiza strategiczna Proces planowania Żródło: Pająk, Rys 2.2

Analiza strategiczna Ocena strategiczna pozycji firmy Uwarunkowania wewnętrzne Cele i wartości firmy Ocena zasobów i mocy produkcyjnych firmy Jej silne i słabe strony Możliwości i zagrożenia Uwarunkowania zewnętrzne Konkurencyjność firmy Wizja, Misja, Strategia Implementacja strategii

Analiza SWOT Żródło: Pająk, tab 2.1

Perspektywa Zasobów Firmy Analiza SWOT Perspektywa Zasobów Firmy Identyfikacja podstawowych i unikalnych zasobów (core resources) i innych mniej krytycznych zasobów potrzebnych firmie aby mogła przetrwać i być konkurencyjna pozwala określić mocne i słabe strony firmy Wewnętrzna cześć analizy SWOT: ocena silnych i słabych stron firmy, szczególnie gdy zamierza ona zmienić swoje pole działania Silne and Słabe Strony (Strengths and Weaknesses w analizie SWOT)

Perspektywa Uwarunkowań Otoczenia Możliwości i Zagrożenia Analiza SWOT Perspektywa Uwarunkowań Otoczenia uwarunkowania bliskie, operacyjne, odlegle w czasie i geograficznie przemysłowe, rynkowe, sektoralne / grupa strategiczna, głowni konkurenci główne czynniki przyciągające/odpychające (atrakcyjność rynku docelowego) analiza konkurentów (ich cele, możliwości, zasoby, strategie, możliwe reakcje) główne elementy sukcesu/ porażki zewnętrzna karta wynikowa (score card) - Możliwości i Zagrożenia Możliwości i Zagrożenia (Opportunities and Threats w analizie SWOT)

Analiza SWOT Pierscionek, rys 15

Analiza SWOT Pierscionek, rys 16

Analiza SWOT Żródło: Pająk, Rys 2.4

Analiza SWOT Uwarunkowania wewnetrzne Gdzie jest nasza firma w swoim cyklu zycia? Pierscionek, rys 11

Analiza SWOT Uwarunkowania wewnetrzne Jaki jest jej lancuch tworzenia wartosci ? Pierscionek, rys 12

Analiza SWOT Uwarunkowania wewnetrzne Jaki jest jej lancuch tworzenia wartosci ? Pierscionek, rys 39

Analiza SWOT Uwarunkowania wewnetrzne Pierscionek, rys 40

Analiza SWOT Uwarunkowania wewnetrzne Pierscionek, tab 14

Analiza SWOT Uwarunkowania wewnetrzne Jakie sa jej silne i slabe strony na rynku Nr 1,2, ..n ? Pierscionek, tab 3

Analiza SWOT Uwarunkowania zewnetrzne Analiza Zewnetrzna: Przyklad Model Pieciu Sil Portera (5 Forces) Sila dostawcow Zagrozenie: wejscie/ wyjscie konkurentow Rywalizacja Intra- sektoralna Zagrozenie: substytuty Sila nabywcow

Analiza SWOT Uwarunkowania zewnetrzne Pierscionek, rys 9

Analiza SWOT Uwarunkowania zewnetrzne Pierscionek, rys 10

Analiza SWOT Uwarunkowania zewnetrzne Jakie sa jej silne i slabe strony na rynku Nr 1,2, ..n ? Pierscionek, tab 4

Analiza SWOT Ocena pozycji firmy Karta Wynikow (Score card) Zasoby Waga Miara Sila/Slabosc Finanse 0.1 8 latwo dostepne Personel 0.2 3 strajki brak konkurencji Lokalizacja 0.2 9 doskonala Nowe produkty 0.1 3 waski zakres Marketing 0.2 7 silna rozpoznawalnosc - produktow Wsparcie dla nabywcow 0.1 2 kaprysne

Analiza SWOT Ocena pozycji firmy Gdzie jestesmy obecnie? Dobra pozycja to polaczenie naszych silnych stron wewnetrznych z mozliwosciami zewnetrznymi Dobra pozycja Jako taka pozycja Jako taka pozycja Slaba pozycja Mozliwosci Zagrozenia Silne strony Slabe strony

Analiza SWOT Ocena pozycji firmy Ogolna strategia firmy (Co? Gdzie? Kiedy?) Konkurencyjnosc rynkowa: ceny Konkurencyjnosc rynkowa: produkty Poglebienie Poszerzenie expansion rynku rynku Poszerzenie Poszerzenie rynku i poglebienie rynku Obecne rynki Nowe rynki Obecne produkty produkty Nowe

Wylaniajaca sie strategia rozwoju Mozliwosci realizacji strategii Pierscionek, rys 52

Wylaniajaca sie strategia rozwoju Mozliwosci realizacji strategii Pierscionek, rys 53

Wylaniajaca sie strategia rozwoju Próg rentownosci Żródło: Pająk, Rys 2.10

Wylaniajaca sie strategia rozwoju Opcje zmian: Przyklad produkcja Żródło: Pająk, Rys 3.3

Perła mądrości Ever wonder how some people could do more than100%? Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%? Have you been to those meetings where someone wants you to achieve over 100%? How about achieving 103%? Here's a little scorecard math that might prove helpful. What makes life 100%? If, A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z is represented as: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26. Then, H A R D W O R K = 8 1 18 4 23 15 18 11 = 98% K N O W L E D G E = 11 14 15 23 12 5 4 7 5 = 96% But, A T T I T U D E = 1 20 20 9 20 21 4 5 = 100% and B U L L ... T = 2 21 12 12 19 8 9 20 = 103% So, it stands to reason that hard work and knowledge will get you close, attitude will get you there, but bull..t will put you over the top (Anonymous)