PODSTAWOWO -GIMNAZJALNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BIBLIOTEKA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 5 IM. DZIECI POLSKICH W PILE
Advertisements

SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
BIBLIOTEKA III L.O. W SOPOCIE Zapraszamy codziennie od godz W środy biblioteka nieczynna ! BIBLIOTEKARZ - mgr. Zdzisława Małyszko.
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
TRANSFORMACJA ZAWODOWA NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH
Główne cele i zadania Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach określa Statut zatwierdzony decyzją Zarządu Województwa Świętokrzyskiego i Świętokrzyskiego.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Co to jest TIK?.
NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE
Nasza Biblioteka 2011.
Opracowała Romana Stąsiek Wnętrze naszej biblioteki:
DZIAŁALNOŚĆ BIBLIOTEKI SZKOLNEJ GIMNAZJUM NR 10 IM. JANA PAWŁA II
INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTECE SP 15.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół Nr1 im. Tadeusza Kościuszki w Lubiczu
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Znajduje się na parterze budynku szkolnego; czynna jest codziennie, a godziny jej otwarcia dostosowa- ne są do rozkładu zajęć uczniów.
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Multimedialne centrum informacji
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół w Regnowie
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie Biblioteka szkolna.
Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Zdjęcia sali multimedialnej.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Szkolne Centrum Informacyjne Biblioteka Szkolna
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Nr 35 w Warszawie Zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej oferty.
TARGI
Biblioteka szkolna.
Organizacja wspomagania szkół
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
METODY I FORMY PRACY Z CZYTELNIKIEM W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach Filia w Opatowie.
Organizacja przestrzeni bibliotecznej (jak kino stało się biblioteką)
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
Sopocka Akademia Tenisowa
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Zapis prezentacji:

PODSTAWOWO -GIMNAZJALNYCH ZESPÓŁ SZKÓŁ PODSTAWOWO -GIMNAZJALNYCH im. JANA PAWŁA II W ŁOSOSINIE DOLNEJ

BIBLIOTEKA SZKOLNA: Powierzchnia: 120m2 Księgozbiór: 6 tys. woluminów Czasopisma dla dzieci, młodzieży i nauczycieli Dwa pomieszczenia: - czytelnia - wypożyczalnia

CZYTELNIA: PEŁNI RÓWNIEŻ FUNKCJĘ POWSTAJĄCEGO ICM 3 stanowiska z dostępem do internetu Pracownia posiada sprzęt RTV Rzutnik multimedialny i ekran perełkowy Bogata videoteka i taśmoteka

20 stanowisk do pracy z książką Księgozbiór podręczny Dzienniki i czasopisma Nauczyciel bibliotekarz – koordynator pracy w czytelni

KULTURA ORGANIZACYJNA BIBLIOTEKI SZKOLNEJ Wypożyczalnia i czytelnia do dyspozycji uczniów w godzinach 8.00 - 15.00 ICM czynne 35 godzin w tygodniu Organizacja lekcji przedmiotowych Miejsce spędzania wolnego czasu dzieci i młodzieży w oczekiwaniu na dowóz do miejsca zamieszkania

FORMY PRACY 1. INDYWIDUALNE wypożyczanie książek korzystanie z czytelni elementy biblioterapii

2. FORMY POGLĄDOWE Wystawy poświęcone rocznicom historyczno- kulturalnym Tworzenie „biblioteki regionalnej” Konkursy fotograficzne Konkursy związane z patronem szkoły Pomoc uczniom w gromadzeniu materiałów na zajęcia „Klubu Europejskiego”

Opracowanie dla nauczycieli wykazów filmów edukacyjnych Wystawki związane z promocją biblioteki w czasie Światowych Dni Książki i Praw Autorskich Wystawy tematyczne Konkursy plastyczne dla najmłodszych uczniów

Propagowanie akcji: „Cała Polska Czyta Dzieciom” Promocja zbiorów biblioteki Realizacja ścieżki międzyprzedmiotowej „Edukacja czytelnicza i medialna”

3.INDYWIDUALNE FORMY PRACY Wypożyczanie książek Stosowanie elementów biblioterapii Dostęp uczniów do czytelni

4. FORMY ZBIOROWE Spotkanie z pisarzem, poetą, dziennikarzem, podróżnikiem Konkursy czytelnicze

„Właściwa organizacja pracy i realizowanie celów jest warunkiem zapewnienia wysokiej jakości pracy, do osiągnięcia której, powinna zmierzać każda biblioteka szkolna, chcąca sprostać wyznaczonym jej dzisiaj zadaniom”

POTRZEBA ROZWOJU BIBLIOTEKI SZKOLNEJ I SCM „Biblioteka szkolna to centrum informacji naukowej i miejsce rozwoju kultury informacyjnej” - Prezentowanie biblioteki jako zachęcającego do zwiedzania skarbca, okna na świat informacji Miejsce nauki i odpoczynku

Dostęp do stron edukacyjnych w internecie Jako wirtualna biblioteka i czytelnia zawierać powinna pełne teksty lektur szkolnych i innych tekstów literackich Będzie dawać możliwość obcowania z kulturą całego świata (galeria, wystawy, muzea, koncerty na żywo) Miejsce współpracy nauczyciela i ucznia ze środowiskiem

KIERUNKI ROZWOJU BIBLIOTEKI SZKOLNEJ I SCM Biblioteka jako „przestrzeń do nauki” Biblioteka jako element jakości pracy szkoły Biblioteka jako element procesu kształcenia

Biblioteka jako nowoczesny warsztat pracy samokształcenia nauczyciela i ucznia Biblioteka jako interdyscyplinarna pracownia realizująca zajęcia dydaktyczne Biblioteka jako ośrodek szerzenia kultury informacyjnej

Biblioteka jako ośrodek promocji szkoły w regionie Biblioteka jako centrum informacji europejskiej współpracuje z „Klubem Europejskim” Biblioteka jako centrum informacji o regionie współpracująca z bibliotekami gminnymi

WIZJA: Dążymy do: - utworzenia w szkole nowoczesnego, multimedialnego centrum dydaktycznego, informacyjnego i kulturalnego, wyposażonego w różnorodne, aktualne zbiory piśmiennicze i niepiśmiennicze, najnowszy sprzęt techniczny, komputerowy, niezbędne narzędzia pracy.

Nasz cel to: Dbałość o wszechstronny rozwój użytkownika informacji Wykształcenie aktywnego, krytycznego, otwartego na świat i twórczego użytkownika, przygotowanego do życia w społeczeństwie informacyjnym Zaspokojenie potrzeb czytelniczych i kulturalnych szerokich kręgów społeczności lokalnej

Wspieranie procesu edukacji w szkole, procesów samokształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego. Nowoczesność i postęp w organizacji biblioteki. Przyjazne dla procesu nauczania, uczenia się środowisko.

Współpraca z ośrodkami kulturalno - oświatowymi i mediami Profesjonalna, szybka i życzliwa obsługa użytkowników Kompetencje i rozwój zawodowy pracowników, umożliwiający realizację zadań biblioteki

„ ODWIECZNE MROKI ROZPRASZAJĄ SIĘ I NA ARENĘ HISTORII WSTĘPUJĘ SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE- NOWA, WYŻSZA FORMA EGZYSTENCJI. CZEŚĆ I CHWAŁA!” (Roman Galar)

która wypracuje model użytkownika informacji MISJA która wypracuje model użytkownika informacji Umie samodzielnie się uczyć i korzystać z różnorodnych źródeł, narzędzi i nośników informacji, w tym z technologii informacyjnej. Odczuwa potrzebę czytania, słuchania, oglądania – będzie aktywnym odbiorcą kultury

Będzie przekonany o wartości informacji w życiu codziennym, będzie potrafił przetwarzać informacje według własnych potrzeb. Wykorzysta zdobyte informacje w twórczym myśleniu i działaniu. Umie zorganizować własny warsztat pracy i dba o higienę pracy umysłowej.

Czyta szybko ze zrozumieniem, stosuje różne techniki notowania i szybkiego zapamiętania informacji. Skutecznie się komunikuje, współpracuje i współdziała z innymi. Będąc kreatywnym twórczo rozwiązuje problemy.

Prezentuje wysoką kulturę osobistą i czytelniczą. Szanuje dorobek myśli ludzkiej. Umie dotrzeć do informacji, dokonać starannego, krytycznego wyboru informacji, selekcji źródeł.

TYP KULTURY ORGANIZACYJNEJ BIBLIOTEKI i SCM Nastawienie proklienckie! Dostęp do komputera i internetu uczniów z dostosowaniem do ich planu lekcji Ogólno dostępna informacja o bibliotece i jej ofercie (godziny otwarcia, charakterystyka warsztatu informacyjnego) Zawiera linki do ciekawych i wartościowych stron edukacyjnych z różnych dziedzin

Zawiera bazy danych utworzonych przez użytkowników (uczniów i nauczycieli) Informuje o ciekawych wydarzeniach w bibliotece Jest miejscem w który uczniowie i nauczyciele mogą umieszczać swoje dokumenty i w ten sposób włączać się w ogólnoświatowy obieg informacji edukacyjnej

Najbogatsze informatorium: - słowniki i encyklopedie z różnych dziedzin wiedzy Internet jako wirtualna biblioteka i czytelnia Możliwość przeglądania internetowych wersji czasopism

FORMY I METODY PRACY SPRZYJAJĄCE ROZWOJOWI KULTURY INFORMACYJNEJ, CZYTELNICZEJ I UŻYTKOWEJ Cykliczne zajęcia z „Komputerem na ty” Realizacja ścieżki czytelniczej i medialnej „ Media źródłem informacji” przez: - dobór pomocnych materiałów dydaktycznych, książek, czasopism, materiałów na taśmach VHS, płytach CD oraz kolekcję stron www, i kolekcję tekstów w postaci elektronicznej, uzupełniających zbiory biblioteki włączenie uczniów do prac w bibliotece: uzupełniają”wirtualną bibliotekę” o adresy stron www, dodają teksty w postaci elektronicznej, przygotowane prace zapisane na CD

Uzupełnienie strony domowej w sieci wewnętrznej (podstawowe informacje o bibliotece, elektroniczna wersja kroniki szkoły) Dostęp do prezentacji multimedialnych informatorów o usługach bibliotek Dostęp do ksero, sprzętu AV, komputera Redagowanie szkolnej strony internetowej Realizacja wszystkich zadań stojących przed biblioteką szkolną i czytelnią

„interaktywne wystawy”- forma działania grupowego polegająca na przygotowaniu i prezentacji związanych ze sobą tematycznie różnych materiałów, które można przeglądać w czasie trwania wystawy ( np.: prace literackie i plastyczne Mrożka, kolekcję dawnych książek) Realizacja wszystkich zadań stojących przed biblioteką szkolną i czytelnią Podporządkowanie uczniowi i jego potrzebom edukacyjnym działanie nauczyciela (model Renzulliego): -nauczyciel doradcą, przyjacielem, opiekunem - wspieranie pracy ucznia

PROMOCJA BIBLIOTEKI W ŚRODOWISKU LOKALNYM Stworzenie strony internetowej biblioteki Współpraca z bibliotekami gminnymi i szkolnymi w regionie Organizacja i uczestnictwo w organizowaniu imprez szkolnych Publikacje i rozpowszechnianie swoich materiałów

Organizacja i uczestnictwo w organizowaniu imprez szkolnych Publikacje i rozpowszechnianie swoich materiałów Współpraca z rodzicami Współpraca z mediami

WYKONAŁY: Krystyna Krochmal Krystyna Oleksy – Kurcz