Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach, Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego
Wybrane wyniki badań wśród uczniów i studentów - mieszkańców województwa kujawsko - pomorskiego
Nota metodologiczna technika kwestionariuszowych wywiadów bezpośrednich dobór próby: - UCZNIOWIE: liceów ogólnokształcących oraz pozostałych typów szkół; zamieszkujący miasto/wieś (dobór proporcjonalny) -STUDENCI: wszystkich kierunków i uczelni (dobór proporcjonalny); mieszkańcy województwa respondenci to uczniowie dwu ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych oraz studenci dwu ostatnich lat studiów wszystkich typów
Uczniowie ze względu na rodzaj szkoły (w%; N=480) BADANIE UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Powody wyboru szkoły ponadgimnazjalnej (w%; N=480) BADANIE UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Jak oceniasz poziom, w jakim Twoja szkoła przygotowuje do wykonywania zawodu? (w%; N=480) BADANIE UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Ocena przydatności praktyk zawodowych – KORZYŚCI (w%; N=197) BADANIE UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Czy zdarza się, że młodzież ucząca się/studenci odbywają praktyki zawodowe w Państwa firmie? (N=940; w%) BADANIE PRACODAWCÓW – firmy małe
Czy zdarza się, że młodzież ucząca się/studenci odbywają praktyki zawodowe w Państwa firmie? (N=635; w%) BADANIE PRACODAWCÓW – firmy średnie i duże
Ile osób odbywających praktyki w Państwa firmie w ciągu ostatnich 5 lat znalazło w niej następnie zatrudnienie? (N=277; w%) BADANIE PRACODAWCÓW – firmy małe
Ile osób odbywających praktyki w Państwa firmie w ciągu ostatnich 5 lat znalazło w niej następnie zatrudnienie? (N=322; w%) BADANIE PRACODAWCÓW – firmy średnie i duże
Ocena przydatności praktyk zawodowych – SŁABE STRONY (w%; N=197) BADANIE UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Preferowane formy poszukiwania pracy (w%; N=480) BADANIE UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
kształcenie (7,6%) nauki humanistyczne i sztuka (14,9%) nauki społeczne, gospodarka i prawo (29,0%) nauka (26,5%) nauki techniczne (8,5%) rolnictwo (1,7%) nauki medyczne (4,7%) usługi (7,1%) Studenci – kierunki kształcenia: (w%; N=720)
Powody wyboru kierunku studiów (w%; N=720) BADANIE STUDENTÓW
Jak ocenia Pan/i poziom, w jakim Pana/i kierunek studiów przygotowuje do wykonywania zawodu? (w%; N=720) BADANIE STUDENTÓW
W jakim zawodzie zamierza Pan/i pracować po ukończeniu studiów? (w%; N=720) BADANIE STUDENTÓW
Co zamierza Pan/i robić po zakończeniu edukacji? (w%; N=720) BADANIE STUDENTÓW
Ocena przydatności praktyk zawodowych – KORZYŚCI (w%; N=720) BADANIE STUDENTÓW
Ocena przydatności praktyk zawodowych – SŁABE STRONY (w%; N=720) BADANIE STUDENTÓW
Ocena przydatności poszczególnych kursów i szkoleń (w%; N=720) – Część I Zakres/tematyka kursu/szkolenia: Miejsce w rankingu Średnia ocena Kurs językowy 14,64 Obsługa komputera; informatyka 24,35 Prawa jazdy (B, inne kategorie) 34,25 Rozwój osobisty 44,03 Zarządzanie zasobami ludzkimi 53,57 Kurs bezwzrokowego pisania 63,56 Obsługa urządzeń biurowych 73,55 Finanse, księgowość 83,54 Marketing 93,49 BADANIE STUDENTÓW
Ocena przydatności poszczególnych kursów i szkoleń (w%; N=720) – Część II BADANIE STUDENTÓW Zakres/tematyka kursu/szkolenia: Miejsce w rankingu Średnia ocena Kurs szybkiego czytania 103,34 Sprzedaż, obsługa klienta 113,30 Zarządzanie jakością 123,29 Ubezpieczenia 133,10 Specjalistyczne kursy zawodowe (np. BHP, elektryczne I i II st.) 143,06 Obsługa maszyn i urządzeń (np. tokarki, spawarki) 152,57 Uprawnienia do obsługi wózków widłowych, koparek, dźwigów 162,46 Inne kursy, szkolenia 173,55
Z jakiego punktu widzenia dokonywano oceny (w%; N=720) BADANIE STUDENTÓW
Preferowane formy poszukiwania pracy (w%; N=720) BADANIE STUDENTÓW
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Ul. Grunwaldzka 5, Kutno Tel. (024) ; fax. 01