Rozwiązania dla serwisów przemysłowych
Strona 2 ROZWIĄZANIADLASERWISÓWPRZEMYSŁOWYCH ZARZĄDZANIE UTRZYMANIEM RUCHU INFORMACJA O FIRMIE SZANSE I ZAGROŻENIA NA RYNKU POLSKIM ROZWIĄZANIA DLA SERWISÓW PRZEMYSŁOWYCH
Strona 3 26,0 Grupa Bilfinger Berger w skrócie Bilfinger Berger w liczbach Obroty (2005) 7,061 mld EURO Zatrudnienie Wyniki w obszarach działania holdingu (w mld EUR) Prace w sektorze publicznym 2,747 Budownictwo i Przemysł 2,050 Serwisy techniczne 2,500 Pozostałe 0,014 RAZEM 7,061 Spółki Grupy Bilfinger Berger w Polsce Hydrobudowa 6 S. A. Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Płock S.A.
Strona 4 Frankfurt - Park Techniczny Höchst and Griesheim Klient: Clariant – firma chemiczna Sanofi Aventis – firma farmaceutyczna Celanese – firma chemiczna Projekt: Działalność związana z utrzymaniem ruchu Wielkość projektu: 110 mln Euro rocznie Rheinhold & Mahla z Monachium, Niemcy Założona w 1887 Ponad 100 firm z branży usług dla przemysłu w Europie Firma Przychody 2005 Euro mln (2005) Ponad Zatrudnienie Rheinhold & Mahla jest jednym z liderów rynkowych w zakresie Serwisów Przemysłowych w Europie Grupa Rheinhold & Mahla w skrócie Rheinhold & Mahla w Polsce R&M MainServ R&M Industrial Services Polska R&M IZOMAR R&M plettac
Strona 5 26,0 *Wartsoć przychodów przed konsolidacją; Całkowita wartość przychodów skonsolidowanych w 2005 wynosi ok. 1 mld Serwisy przemysłowe* Technologie* Zatrudnienie Całkowity poziom zatrudnienia: ok. 12, Rheinhold & Mahla – firma europejska
Strona 6 ABB Aker Kvaerner AKZO Alstom Andritz Bayer BASF BP Chemicals Celanese Clariant Degussa Danfoss Dow Chemical DSM DuPont Eon Essent Exxon FINA Foster Wheeler Kellogg Linde Lurgi Lanxess Miro MOL Norsk Hydro OMV PWPW S.A. RAG RWE Sanofi Aventis Shell Siemens Statoil Stora Enso Total Unipetrol/ Chemopetrol Vattenfall Rheinhold & Mahla - Rynki i Klienci Chemiczny / petrochemiczny Energetyka Elektrownie atomowe Elektrownie i elektrociepłownie Rafinerie Przemysł motoryzacyjny Przemysł spożywczy Przemysł papierniczy Hutnictwo Przemysł stoczniowy Budownictwo Rynki Kluczowi Klienci
Strona 7 R&M MainServ Sp. z o.o. – podstawowe informacje R&M MainServ Sp. z o.o. w liczbach Obroty (2005) 78,8 mln PLN Zatrudnienie530 Obszary działalności roboty mechaniczne, elektryczne, AKPiA Usługi diagnostyczne Produkcja warsztatowa Zarządzanie projektami
Strona 8 ZARZĄDZANIE UTRZYMANIEM RUCHU UMOWY RAMOWE UMOWY NA USŁUGI ZINTEGROWANE UMOWY NA KOMPLEKSOWE USŁUGI SERWISOWE
Strona 9 Izolacja Rusztowania Ochrona antykorozyjna Prace mechaniczne Prace obmurzowe Automatyka Pomiary Prace elektryczne Zarządzanie Integracja / koordynacja usług Konsulting Umowy ramowe, Umowy jednostkowe Umowy na usługi zintegrowane Umowy na kompleksowe usługi serwisowe Usługi Typ umowy Modele zróżnicowanego zarządzania utrzymaniem ruchu R&M - Rozwiązania dla serwisów przemysłowych
Strona 10 Umowy na usługi zintegrowane Określony zakres usług Utrzymanie ruchu zgodnie ze szczegółowymi specyfikacjami serwisowymi Pakiety ustalonych cen (z upustami dla Klienta jeśli jest to uzgodnione) Przejęcie odpowiedzialności za operacyjne zasoby utrzymania ruchu Zasoby ludzkie (włączając kierownictwo operacyjne) Materiały (materiały eksploatacyjne, części zamienne) Sprzęt (maszyny, narzędzia, itp.) Istniejące dotychczas kontrakty z podwykonawcami Uzgodnione podstawowe wskaźniki efektywności (KPI) np. jakość usług, czas reakcji, BHP, ochrona środowiska, itp. Czas trwania kontraktu 3 lata Zarządzanie UR - model współpracy utrzymaniem ruchu
Strona 11 Potencjalne oszczędności... dzięki podwykonawstwu usług serwisowych Potencjalne oszczędności wynikające z podwykonawstwa, w porównaniu z własnym wykonaniem: Umowy jednostkowe / ramowe % Umowy zintegrowane % Kompleksowe umowy serwisowe > 30 % 100 % Koszty konserwacji i utrzymania maszyn wykonywanych we własnym zakresie Umowy jednostkowe Umowy ramowe Umowy zintegrowane Kompleksowe umowy serwisowe Poziom 1Poziom 2 i 3Poziom 4 Outsourcing Utrzymania Ruchu - oszczędności
Strona 12 ROZWIĄZANIA DLA SERWISÓW PRZEMYSŁOWYCH KORZYŚCI DLA KLIENTA niższe koszty usług serwisowo - remontowych wyższy poziom świadczonych usług bezpieczeństwo koncentracja na własnej działalności podstawowej niższe koszty własne obsługi utrzymania ruchu realizacja zobowiązań pracowniczych i socjalnych przez R&M dostęp do nowych produktów i technologii dostęp do zasobów wiedzy specjalistycznej i rozwiązań
Strona 13 ROZWIĄZANIA DLA SERWISÓW PRZEMYSŁOWYCH PODSUMOWANIE R&M – WIODĄCA FIRMA W EUROPIE POMOC W DOBORZE OPTYMALNEGO MODELU DLA KLIENTA DOŚWIADCZENIE W ZARZĄDZANIU ZMIANĄ I PRZEJĘCIU PRACOWNIKÓW UMOWY RAMOWE – DAJĄ NAJMNIEJSZE KORZYŚCI
Dziękuję za uwagę