INSTRUKCJA PROWADZENIA POKŁADOWEGO DZIENNIKA TECHNICZNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowy model komunikacji z emitentami
Advertisements

Licencjonowanie personelu lotniczego
Kryteria objęcia operatorów lotniczych EU ETS – wyłączenia z systemu Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa, 30 czerwca 2009r.
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
Nabór Optivum Narzędzie do zarządzania procesem rekrutacji elektronicznej do szkół ponadgimnazjalnych 26 marca 2017.
Kontrole kwalifikowalności do wsparcia specjalnego do krów i owiec
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
PODSYSTEM MONITOROWANIA EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - PEFS
Ewidencja przebiegu pojazdu
st. wiz. Czesław Stawikowski Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
Zlecanie zadań organizacjom pozarządowym
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
komunikatów sprawozdawczych XML
Karta członkowska ZHP.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Dalej. Wejdź na stronę internetową uczelni. Znajdź zakładkę REKRUTACJA 2010/2011 Załóż swoje konto – otrzymasz login i hasło dostępu. dalejwstecz.
PORADNIK DLA OSÓB ZAKŁADAJĄCYCH WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Umocowanie prawne w przepisach wewnętrznych Spółki: IV. Zasady przekazywania informacji przez drużynę trakcyjną w przypadku wykrycia przez urządzenia DSAT.
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Systemy Kancelaryjne ..
Po zakończeniu budowy inwestor powinien, zależnie od nałożonych w pozwoleniu na budowę obowiązków zgłosić obiekt do użytkowania albo uzyskać pozwolenie.
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
ORGANIZACJA ZARZĄDZANIA CIĄGŁĄ ZDATNOŚCIĄ DO LOTU
Sytuacje kryzysowe w szkole
Punkty rekrutacyjne Zasady rekrutacji Wybór szkoły kolejne kroki Zapoznanie się z ofertą edukacyjną m.in. na stronach www szkół Wybór maksymalnie.
„Nowe regulacje europejskie w zakresie operacji lotniczych lotnictwa GA” ORO, NCC, NCO, SPO Aspekty bezpieczeństwa Andrzej Styk Naczelnik LOL-2.
Procedura podejmowania działalności gospodarczej
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Elektroniczna weryfikacja uprawnień świadczeniobiorców
Rola KDPW w obsłudze walnych zgromadzeń Pierwsze doświadczenia po zmianie KSH.
Aeroklub Radomski Informacja dla osób zainteresowanych szkoleniem lotniczym w sezonie 2015.
1 Instrukcja wypełniania Umowy o prowadzenie z funduszami Legg Mason Materiał do użytku wewnętrznego pełnomocników.
Poświadczanie dokumentów w KPA
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Doświadczenia OSD i OSP z wdrożenia zapisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 marca 2013 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKO Ł Y PONADGIMNAZJLNEJ. Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych są regulowane zarządzeniem nr Wielkopolskiego.
rola fachowego doradcy
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Reglamentacja procesu budowy
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Prezentacja funkcjonalności elektronicznych zwolnień lekarskich (e-ZLA) w kontekście Aplikacji Gabinetowych.
REFERENDUM 6 września 2015 r. WYKORZYSTANIE SYSTEMU INFORMATYCZNEGO 1
Opracował :© Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS rok akademicki 2013/2014 WYPEŁNIANIE FORMULARZA WNIOSKU.
Spotkanie z uczniami klas 3 maj 2015r. REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Przewodnik po systemie eDokumenty część I Nowoczesny sekretariat.
podsumowanie ustawy dot. F-gazów
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Zatwierdzania BIWAKÓW/RAJDÓW…
DOSTOSOWANIE GOSPODARSTWA ROLNEGO DO MINIMALNYCH WYMOGÓW WZAJEMNEJ
Adres strony elektronicznego systemu naboru do szkół ponadgimnazjalnych Dla Kandydata: slaskie.edu.com.pl.
wypełnić dzienniczek fotografa krajoznawcy
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
wypełnić dzienniczek fotografa krajoznawcy
Eksploatacja lotniczych silników tłokowych wg stanu technicznego
Karta Próbnego Doju Dokument źródłowy.
Dokumentacja źródłowa – WZ
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Przestrzeganie interwałów prac okresowych
Zapis prezentacji:

INSTRUKCJA PROWADZENIA POKŁADOWEGO DZIENNIKA TECHNICZNEGO

Pokładowy Dziennik Techniczny jest dokumentem, dla którego podstawą prawną są przepisy Part M M.A.306 i zawiera następujące informacje dotyczące każdego statku powietrznego: Informacje o każdym locie, potrzebne dla zapewnienia ciągłego bezpieczeństwa lotów; Aktualne poświadczenie obsługi statku powietrznego (CRS); Aktualne świadectwo obsługi technicznej (Maintenance Statement - MS), zawierające informacje dotyczące statusu wykonania obsługi technicznej statku powietrznego, tj jakie planowe i nieplanowe obsługi mają zostać wykonane w następnej kolejności.

Pokładowy Dziennik Techniczny statku powietrznego jest dokumentem przynależnym do danego statku powietrznego i prowadzonym zarówno podczas obsług technicznych jak podczas operacji lotniczych. Wypisanie jednej karty PDT ma zastosowanie wyłącznie do jednego dnia lotnego. PDT wypełniany jest przez mechaników lotniczych obsługi lub załogę statku powietrznego W razie zapisania wszystkich rubryk (np. w sprawozdaniu z lotu), do dalszego rejestrowania eksploatacji statku powietrznego zaprowadza się następną kartę dziennika. W przypadkach wykonywania lotów przez uczniów pilotów za prawidłowość zapisów w PDT odpowiada instruktor nadzorujący (personel licencjonowany). W przypadkach wykonywania lotów przez kilku pilotów/instruktorów nadzorujących w danym dniu, statek powietrzny podlega przekazaniu, z czym wiąże się obowiązek dokonania odpowiedniego wpisu przez kolejnego dowódcę / instruktora nadzorującego.

PDT sporządzany jest w dwóch egzemplarzach PDT sporządzany jest w dwóch egzemplarzach. Kopia musi pozostać w miejscu jej wypełnienia do czasu zastąpienia jej oryginałem. Bloczek formularzy PDT zostaje przekazany do kierownika CAMO po zdaniu statku powietrznego po locie/lotach.

Dokumenty wchodzące w skład Pokładowego Dziennika Technicznego są przechowywane w teczce opisanej jako „Pokładowy Dziennik Techniczny Statku Powietrznego” oraz znakiem rejestracyjnym statku powietrznego. Pokładowy Dziennik Techniczny z aktualnymi danymi powinien znajdować się cały czas na pokładzie właściwego statku powietrznego. Dopuszcza się jednak, aby PDT pozostawał na terenie lotniska, z którego wykonywane są loty tylko w sytuacji, gdy po wykonaniu lotu bez międzylądowania statek powietrzny wraca na to lotnisko. Osoba wypełniająca Formularz Pokładowego Dziennika Technicznego zobowiązana jest wypełnić informacje o typie statku powietrznego, jego znakach rejestracyjnych, dacie ważności ubezpieczenia i terminie oraz nalocie do następnych obsług. Obowiązkiem dowódcy załogi jest kontrolowanie poświadczeń i ograniczeń, ciężaru do startu, przyjęcie statku powietrznego od mechanika oraz wykonanie przeglądu przedlotowego

Kolejną funkcją Formularza Pokładowego Dziennika Technicznego jest rejestracja czasów pracy/cykli płatowca, zespołu napędowego i urządzeń statku powietrznego. Obowiązek ich zapisu spoczywa na dowódcy załogi, który po wykonanym zadaniu (grupie zadań) lub po zakończeniu dnia lotnego wypełnia odpowiednie rubryki Formularza. Obowiązek rejestracji w Formularzu Pokładowego Dziennika Technicznego usterek zauważonych podczas przeglądu przedlotowego spoczywa na osobie wykonującej przegląd, zaś usterek zauważonych w locie spoczywa na dowódcy załogi.

Pokładowy Dziennik Techniczny statku powietrznego Aeroklubu Lubelskiego jest dokumentem systemowym i składa się z następujących, dokumentów: - Formularz Pokładowego Dziennika Technicznego - Świadectwo Rejestracji statku powietrznego (CoR) - Świadectwo Zdatności do Lotu (CoA) - Poświadczenie przeglądu zdatności (ARC) - Poświadczenie obsługi technicznej (CRS) - Świadectwo(-a) obsługi technicznej (MS) - Zezwolenie(-a) na pokładową stację lotniczą - Wyciąg ze świadectwa ważenia - Certyfikat Ubezpieczenia Te dokumenty powinny znajdować się na pokładzie szybowca w czasie przelotu na obce lotnisko lub podczas zawodów

Świadectwo Rejestracji statku powietrznego (CoR) - strona 1

Świadectwo Rejestracji statku powietrznego (CoR) - strona 2

Świadectwo Zdatności do Lotu - CoA

Poświadczenie przeglądu zdatności (ARC) !

Poświadczenie obsługi technicznej (CRS)

Świadectwo ważności obsługi technicznej (MS) ! !

Zezwolenie(-a) na pokładową stację lotniczą ! !

Wyciąg ze świadectwa ważenia ! Ważność – 4 lata od daty ważenia

Polisa ubezpieczenia OC !

Formularz PDT

Formularz PDT zawiera: Nagłówek, w którym umieszczono: nazwę i dane Aeroklubu Lubelskiego, nazwę dokumentu, poświadczenie wykonania przeglądu przed dniem lotnym; Rubryki do wpisania typu SP i jego znaków, datę wypełnienia oraz uprzednio naniesiony numer kolejny PDT; Część A służącą do rozliczenia paliwa i oleju; Część B służącą do zapisywania danych z kolejnych wylotów SP; Część C służącą do wpisywania uwag technicznych; Część D służącą do rejestrowania wydania i przyjęcia SP. Formularz PDT szybowców nie zawiera Części A oraz rubryk dotyczących czasu pracy zespołu napędowego w Części B.

Nagłówek ! Podpis w tej rubryce oznacza poświadczenie wykonania przeglądu przedlotowego

Jeżeli zapisy zawarte w Świadectwie Ważności Obsługi (Maintenance Statement - MS) nie pozwalają na przystąpienie do wykonywania lotów, wypełnianie PDT i przekazywanie statku powietrznego dowódcy jest niedopuszczalne.

CZĘŚĆ B Sprawozdanie z lotu/lotów - rozliczenie czasów pracy Nr lotu Dowódca załogi / instruktor nadzorujący; Potwierdzenie wykonania przeglądu startowego; Miejsce startu; Miejsce lądowania; Godzina startu; Godzina lądowania; Czas lotu; Ilość lądowań.

Sposób wypełniania Części B W rubryce „dowódca załogi / instruktor nadzorujący" wpisywane imię i nazwisko pilota dowódcy lub w przypadku wykonywania lotów samodzielnych przez uczniów pilotów nie posiadających jeszcze licencji, wpisu dokonuje instruktor nadzorujący. W przypadku, gdy uczeń pilot posiada licencję w/w wpis dokonuje uczeń pilot pod nadzorem instruktora. Pilot dowódca lub instruktor nadzorujący potwierdza dokonanie przeglądu startowego swoim podpisem oraz wpisaniem nr licencji. Czas zapisywany jest w formacie gg:mm z zaokrągleniem do pełnych minut.

Sposób wypełniania Części B Na dwusterach dopuszcza się wpis łącznego nalotu szybowca w danym dniu.

Sposób wypełniania Części B Zapisy dotyczące miejsca startu, lądowania, czasu lotu mogą być prowadzone zbiorczo przez pilota-dowódcę lub instruktora nadzorującego po serii lotów nie rzadziej niż przed kolejnym uzupełnieniem paliwa/oleju oraz po zakończeniu lotów. Dopuszcza się pozostawienie niewypełnionych rubryk dotyczących miejsca oraz godziny startu i lądowania w przypadku, gdy miejscem startu i lądowania jest lotnisko Radawiec, zaś zapisy chronometrażu prowadzone są na Listach Wzlotów. Przez serię lotów należy rozumieć loty o tym samym charakterze, wykonywane przez tę samą załogę, zakończone lądowaniem na tym samym lotnisku (np. loty na holowanie szybowców), przy czym statek powietrzny pozostaje nieprzerwanie pod kontrolą załogi. W takim przypadku przegląd startowy wykonywany może być jedynie przed pierwszym lotem w serii.

CZĘŚĆ B Przykład przeniesienia zapisów z listy lotów Podpis w tej rubryce oznacza poświadczenie wykonania przeglądu startowego

Sposób wypełniania Części B Rubrykę „Czas lotu i pracy zespołu napędowego z przeniesienia" wypełnia mechanik lub pilot wydający statek powietrzny do lotu/lotów przenosząc dane z rubryki „Czas lotu do przeniesienia" poprzedniego PDT danego statku powietrznego. Jeżeli statek powietrzny był obsługiwany po terminie wystawienia poprzedniego PDT przed przeniesieniem danych o nalocie należy porównać ten wpis z aktualnym Poświadczeniem Obsługi (CRS). Rubrykę „Czas lotu i pracy zespołu napędowego do przeniesienia" wypełnia mechanik przyjmujący statek powietrzny po locie/lotach, sumując wpisy dotyczące czasu lotu, dokonane podczas lotu/lotów przez personel latający.

CZĘŚĆ C Zdarzenia, uwagi, usterki Numer lotu, podczas którego nastąpiła usterka – odnosi się on do numeru z kolumny nr 1 w Części B Opis zawierający szczegóły, dotyczący każdej usterki statku powietrznego i zdarzeń wpływających na zdatność lub bezpieczeństwo lotu. Informacja o usunięciu usterki lub innych działaniach.

Sposób wypełniania Części C Rubrykę „UWAGI, OPIS USTERKI" wypełnia dowódca statku powietrznego po zauważeniu usterki. Odnotowuje to zdarzenie potwierdzając zapis swoim podpisem, datą, numerem licencji i przekazuje statek powietrzny mechanikowi. W przypadku braku uwag, usterek dowódca statku powietrznego, który wykonał ostatni lot w danym dniu lotnym, wpisuje w tej rubryce formułkę „BEZ UWAG” (może być forma skrócona „b/u”) i potwierdza wpis podpisem, datą i numerem licencji. Dopuszcza się dokonanie wpisu o usterce przez mechanika, jeżeli zdarzenie będące podstawą wpisu zajdzie po zdaniu statku powietrznego przez jego dowódcę.

Sposób wypełniania Części C Rubrykę „WYKONANE CZYNNOŚCI" wypełnia mechanik, zamieszczając krótki opis istoty wykonanych czynności. Rubryka ta pełni rolę Poświadczenia Wykonania Obsługi (CRS) w przypadku drobnych usterek, których usunięcie nie wymaga wycofania statku powietrznego z lotów i podpis złożony przez mechanika dotyczy tego poświadczenia. Usunięcie drobnych usterek, nie wymagających wykonania wieloetapowych prac poświadczane jest w PDT, natomiast w przypadku prac złożonych, wymagających wykonania czynności na podstawie kart zadaniowych i poświadczenia w postaci CRS, w rubryce dotyczącej poświadczenia usunięcia niezgodności wpisywany jest numer odpowiedniego CRS. W przypadku, gdy rubryka ta pełni rolę Poświadczenia Wykonania Obsługi (CRS), należy wykonać dodatkową kopię tej strony formularza PDT i przechowywać ją do czasu zastąpienia danego bloczka formularzy PDT nowym.

CZĘŚĆ D Przekazanie statku powietrznego Potwierdzenie wydania statku powietrznego do lotu/lotów przez mechanika. Potwierdzenie przyjęcia statku powietrznego do lotu/lotów przez dowódcę statku powietrznego. Potwierdzenie zdania statku powietrznego po locie/lotach przez dowódcę statku powietrznego. Potwierdzenie przyjęcia statku powietrznego po locie/lotach przez mechanika.

Sposób wypełniania Części D Przed lotem: dowódca statku lub instruktor nadzorujący potwierdza przyjęcie statku powietrznego, a mechanik potwierdza przekazanie statku powietrznego zdatnego do lotu. Jeżeli na statku powietrznym wykonywane są loty przez kilku dowódców przyjęcie statku powietrznego potwierdza dowódca/instruktor nadzorujący, który jako pierwszy wykonuje loty. Zdanie statku powietrznego potwierdza dowódca/instruktor nadzorujący, który kończy wykonywanie lotów. Po zakończeniu lotu lub serii lotów, pilot dowódca ma obowiązek zakończyć wypełnianie PDT. Jeżeli wystąpi sytuacja wymagająca ponownego wydania statku powietrznego do lotu/lotów przez mechanika, po wcześniejszym jego zdaniu należy wypełnić kolejny formularz PDT

Dziękuję za uwagę