Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów w Zespole Szkół im. Poległych na Pasternioku w Orzeszu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Wysokie wyniki nauczania – sukces na egzaminie gimnazjalnym; Tytuły laureatów konkursów przedmiotowych i olimpiad.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
3 Tablice interaktywne wraz z rzutnikami oraz laptopami. 2 pracownie komputerowe ( 10 i 20 stanowisk) oraz w najbliższym czasie sala na 15 stanowisk.
„Szkolne Centrum Nauki”
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gimnazjum Nr 1 w Konstantynowie.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Realizacja programu rozwojowego
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Forma Aktywności Społecznej !
PROJEKT „Przystanek SZKOŁA- podniesienie aktywności edukacyjnej dzieci, młodzieży Gminy Zebrzydowice”
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Ul. Kaliska 25/ Łódź tel e-mal: nauka wychowanie bezpieczeństwo.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Publiczne Gimnazjum Nr 24 im.gen.Józefa Wybickiego w Łodzi ul.Ogrodowa 28a tel
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Publiczne Gimnazjum Nr 35 Łódź, ul. Czernika 1/3 tel./fax www: gim35.szkoly.lodz.pl.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ AL. PIŁSUDSKIEGO ŁÓDŹ tel. / fax – 35 – 76
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Gimnazjum nr 36 im. Krzysztofa Kieślowskiego w Łodzi ul. Dąbrówki 1
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Ul. Czajkowskiego Łódź GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa w Łodzi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Zapis prezentacji:

Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów w Zespole Szkół im. Poległych na Pasternioku w Orzeszu

W naszej szkole: pracujemy metodą projektu pracujemy metodą projektu traktujemy młodzież podmiotowo traktujemy młodzież podmiotowo wzmacniamy młodzieżową aktywność wzmacniamy młodzieżową aktywność wzmacniamy samodzielność młodych ludzi wzmacniamy samodzielność młodych ludzi podnosimy poziom umiejętności społecznych podnosimy poziom umiejętności społecznych wzmacniamy lokalną tożsamość wzmacniamy lokalną tożsamość

pracujemy metodą projektu Projekt jest przedsięwzięciem, które ma określone granice czasowe. Ma swój początek i swój koniec. Działania, które podejmujemy w projekcie mają w efekcie przynieść rezultat, który jest celem projektu. Wszystko, co robimy w projekcie służy realizacji tego celu. Udział w projekcie wynika z wolnego wyboru uczestnika. Dobrowolność oznacza odpowiedzialność za efekt końcowy. Projekt to także działanie wspólne. Powodzenie mojego zadania jest elementem większej całości. Od mojej pracy zależy nie tylko mój sukces, ale także innych i tym samym całego projektu.

traktujemy młodzież podmiotowo Młodzi ludzie przestają być przedmiotem naszej pracy, stają się jednym z podmiotów wspólnej działalności. W praktyce młodzi ludzie zostają wciągnięci do pracy nad projektem od samego początku. Mają swój udział w wymyślaniu projektu, pełnią ważne role w organizacji jego kolejnych etapów, nic nie jest robione dla nich i w ich imieniu, wszystko jest robione wspólnie. Podmiotowe traktowanie młodzieży to jednak nie tylko włączanie jej w procesy decyzyjne, to nie tylko stałe konsultowanie z nią swoich pomysłów i wsłuchiwanie się w jej potrzeby i oczekiwania. Podmiotowe traktowanie to także podział obowiązków i odpowiedzialności.

wzmacniamy młodzieżową aktywność Bez wątpienia elementem wzmacniającym aktywność młodych ludzi jest jej podmiotowe traktowanie, o którym była mowa powyżej. Zamiast robić coś za młodzież albo w jej imieniu można wiele rzeczy jej samej powierzyć do przygotowania i wykonania. To uczniowie proponują nad czym chcą pracować, sami realizują założenia wspólnego projektu.

wzmacniamy samodzielność młodych ludzi W parze z aktywnością idzie samodzielność młodych ludzi. To ważna cecha, której posiadaniem nie może się pochwalić wiele osób. Warto ją wzmacniać, ponieważ w połączeniu z aktywnością może dać bardzo pozytywne rezultaty. W jakich warunkach młodzież trenuje samodzielność? Zawsze wtedy, gdy przed młodym człowiekiem stawia się zadanie, gdy określa się cel, który ma zostać zrealizowany, rezultat, który trzeba osiągnąć. W praktyce spore efekty dają próby zagospodarowania wolnego czasu młodych ludzi między kolejnymi zajęciami szkolnymi i pozalekcyjnymi.

podnosimy poziom umiejętności społecznych Podstawową umiejętnością, której deficyt odnajdujemy u młodych ludzi jest umiejętność skutecznej pracy w grupie. Postulaty wspierania aktywności i samodzielności pozwalają na podnoszenie jakości tej umiejętności. Bardzo często zadań do wykonania jest mniej niż uczestników grupy, dzięki czemu każde zadanie przypada w udziale nie konkretnej osobie, ale całej grupie. Postawienie zadania przed grupą wymaga od jej członków wykazania się zdolnością organizacji pracy, podzielenia się co do konkretnych obowiązków, czasem wymaga dojścia do kompromisu. To bardzo cenne cechy, które mogą zdobyć i trenować młodzi ludzie.

wzmacniamy lokalną tożsamość Młodzi ludzie mieszkający w małych miastach i na wsi często uważają swoje miejscowości za gorsze od dużych miast. Okazuje się jednak, że wcale tak być nie musi. Tendencje społeczne powoli się odmieniają i coraz częściej mówi się o walorach mieszkania w małej miejscowości. Siła małej miejscowości może tkwić w ludziach, którzy w niej mieszkają. Najstarsi mieszkańcy mogą stać się najpełniejszym źródłem wiedzy o miejscowości, a opowieści sprzed lat mogą mieć w sobie niezwykłą siłę, która pomoże młodym ludziom odkryć wartość miejsca, w którym mieszkają. Bardzo rzadko miejsce, w którym się mieszka jest zupełnie pozbawione jakichkolwiek walorów. Trzeba je tylko umieć odnaleźć.

Ponadto w naszej szkole: Realizujemy szeroką ofertę zajęć pozalekcyjnych skierowaną do uczniów o różnorodnych zainteresowaniach, Realizujemy szeroką ofertę zajęć pozalekcyjnych skierowaną do uczniów o różnorodnych zainteresowaniach, Prowadzone są zajęcia dla uczniów klas III przygotowujące uczniów do egzaminów gimnazjalnych, Prowadzone są zajęcia dla uczniów klas III przygotowujące uczniów do egzaminów gimnazjalnych, Działają kółka kształcące kompetencje kluczowe. Działają kółka kształcące kompetencje kluczowe.

oferta zajęć pozalekcyjnych 1. Kółko historyczne 2. Kółko polonistyczne 3. Kółko biologiczne 4. Kółko fizyczne 5. Kółko matematyczne 6. Kółko informatyczne 7. Kółko chemiczne 8. Kółko geograficzne 9. Kółko z języka angielskiego 10. Kółko z języka niemieckiego 11. Kółko teatralne 12. Kółko plastyczne 13. Kółko zajęć artystycznych 14. Kółko muzyczne

oferta zajęć pozalekcyjnych 15. Zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej 16. Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne 17. Doradztwo zawodowe 18. SKS – siatkówka, piłka nożna 19. Zajęcia sportowe wyrównawcze 20. Chór 21. Krąg biblijny 22. Zajęcia przygotowujące do bierzmowania 23. Zajęcia wyrównawcze z wszystkich nauczanych w szkole przedmiotów 24. Wolontariat szpitalny

zajęcia dla uczniów klas III przygotowujące do egzaminów gimnazjalnych 1. Zajęcia z języka polskiego 2. Zajęcia z matematyki 3. Zajęcia z historii 4. Zajęcia z WOS -u 5. Zajęcia z języka angielskiego

kółka kształcące kompetencje kluczowe 1. Kółko filmowe 2. Kółko teatralne 3. Kółko matematyczne 4. Kółko informatyczne 5. Kółko astronomiczne 6. Kółko przedsiębiorczości 7. Kółko kronikarskie 8. Kółko wolontariuszy 9. Kółko teatralno – taneczne 10. Kółko choreograficzne 11. Kółko taneczne 12. Kółko dziennikarskie

Skorzystanie z szerokiej oferty zajęć dodatkowych proponowanych w naszej szkole przyczyni się do osiągnięcia przez uczniów lepszych wyników na egzaminach gimnazjalnych oraz zdobycie dodatkowych kompetencji, wyrównując tym samych ich szanse edukacyjne na kolejnych etapach nauki.