PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Prezentacja na wywiadówkę
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Z.Tagowski, V2009, slide 1 Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wybrzeże Słowackiego 12-14, Wrocław tel. ( ) ZENON TAGOWSKI.
1 1.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ale (a może przede wszystkim)
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Zapis prezentacji:

PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Patronat projektu Dolnośląskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Departament Spraw Społecznych

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Koordynatorzy projektu ze strony Urzędu Marszałkowskiego dr Zenon Tagowski

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Koordynatorzy projektu ze strony Uniwersytetu Wrocławskiego prof. Maciej M. Sysło

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Założenia projektowe Dolnośląska e-Szkoła jest to projekt edukacyjny realizowany poprzez komplementarne projekty Regionalnego Programu Operacyjnego oraz Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki I obejmuje realizację projektów szkoleniowych w ramach działania 9.4 PO KL oraz PO KL

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba 9.4 PO KL Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba PO KL Działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałania Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Liczby Wartość projektu zł W projekcie bierze udział 200 szkół

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Założenia projektowe rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem ICT Information and communication technologies, języków obcych, przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo – matematycznych wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania i oceniania wdrażanie programów i narzędzi efektywnego zarządzania placówką rozwój innowacyjnych form kształcenia ustawicznego, w tym również w formie e-learningu studia podyplomowe i kursy doskonalące dla nauczycieli w zakresie zgodnym z lokalną i regionalną polityką edukacyjną

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Harmonogram wdrażania projektu Dolnośląska e-Szkoła Rok 2009 IV- konferencja otwarcia V- przygotowanie SIWZ 1 (Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia) VI- realizacja przetargu na zakup platformy edukacyjnej (Fronter) VII- przygotowanie SIWZ 2 VIII-IX- uruchomienie platformy edukacyjnej IX-X- przeszkolenie szkolnego koordynatora Lider e- szkoły XI -XII- realizacja przetargu na wyposażenie szkół

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Harmonogram wdrażania projektu Dolnośląska e-Szkoła Rok 2010 I,II,III wyposażanie szkół w sprzęt Jednocześnie przeprowadzenie kursów szkoleniowych Nauczyciel e-szkoły Praktyczne wykorzystanie TI

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Komponenty projektu zakup platformy e-learningowej wraz z oprogramowaniem i zasobami edukacyjnymi wyposażenie szkół w sprzęt niezbędny oraz oprogramowanie umożliwiające efektywne wdrożenie e-usług edukacyjnych zarówno w procesie nauczania i uczenia się

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Wyposażenie szkół Bezprzewodowy dostęp do Internetu – finansowany przez organ prowadzący

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Wyposażenie szkół multimedialna,mobilna, interaktywna pracownia multiprzedmiotowa (tablica interaktywna + piloty do testów) notebooki nauczycielskie i uczniowskie Platforma edukacyjna Dziennik elektroniczny

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Pracownia mobilna Przenośny zestaw laptopów Tablica z rzutnikiem Zestaw pilotów do lekcji interaktywnej

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Pierwszy etap projektu w ramach RPO Regionalny Program Operacyjny Zorganizowanie kursów dla członków szkolnych zespołów wdrożeniowych Rozpoczęcie tworzenia szkolnego portalu edukacyjnego i wypełniania go zasobami edukacyjnymi Uruchomienie regionalnej platformy e-learningowej: Zakup licencji oprogramowania, w tym systemów zarządzania sferą edukacyjną i placówką oświatową

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Pierwszy etap szkoleń Zorganizowanie szkolenia nauczycieli różnych przedmiotów w zakresie najnowszych technologii i ich wykorzystania w praktyce szkolnej Przystąpienie nauczycieli różnych przedmiotów do szkolenia, mającego na celu integrację technologii informacyjnej z dziedzinami nauczania i z metodyką nauczania Przygotowanie i wdrożenie metodologii wyboru standaryzacji zasobów edukacyjnych udostępnianych poprzez regionalną platformę e-learningową

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Drugi etap realizacji projektu Współpraca szkół nad wypełnianiem regionalnej platformy e-learningowej zasobami edukacyjnymi Ocena i monitorowanie wdrożenia projektów w szkołach i w regionie. Przygotowanie i rozstrzygnięcie konkursów na różnorodne formy kształcenia e-learningowego (indywidualne programy nauczania, szkolny ruch naukowy, tutoring sieciowy, narzędzia diagnostyki edukacyjnej, kursy przedmiotowe i specjalistyczne). Przygotowanie raportu końcowego z pilotażu Programu e-Szkoła i ocena osiągnięć.

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Zadania po stronie szkoły Uruchomienie portalu Programu Wstępne szkolenia dla przedstawicieli szkolnych zespołów wdrożeniowych. Przygotowanie grupy wsparcia złożonej z nauczycieli- konsultantów - udział w studiach podyplomowych KNO. Udostępnienie platformy e-learningowej dla potrzeb komunikacyjnych: zamieszczanie informacji o Programie oraz materiałów merytorycznych, konsultacje, gromadzenie zasobów. Opracowanie przez szkoły programów rozwoju w zakresie wdrażania technologii informacyjnych

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Zrealizowane działania Przystąpienie do projektu – Pan Dyrektor Wypełnienie ankiety akceptacyjnej -Pan Dyrektor i koordynator Wyznaczenie Szkolnego koordynatora projektu: Teresa Ryba Wyznaczenie nauczyciela wspomagającego: Wiesław Zwolak Studia podyplomowe KNO – koordynator Sprawozdanie finansowe – Pani Księgowa Zaistnienie na platformie projektu -koordynator Udział w konferencji otwarcia w Wałbrzychu - koordynator

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Zadania do realizacji Wyposażyć szkołę w bezprzewodowy Internet Powołać Zespół wdrożeniowy Opracować program Rozwoju Szkoły uwzględniający istnienie i działanie e-szkoły do 10 lipca Poinformować rodziców o działaniach projektowych Opracować projekty badawcze (indywidualne i zbiorowe) Wybrać klasę i uczniów do pracy w projekcie

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Kategorie pomysłów badawczych ICT Information and communication technologies Języki obce Przedsiębiorczość Nauki przyrodniczo – matematyczne

PZS 3 w Sobótce Teresa Ryba Formy pracy Praca metodą projektów indywidualnych i zespołowych Projekty ogólnie dostępne na platformie edukacyjnej Tworzenie kół zainteresowań Realizacja projektów przyrodniczych Tworzenie elektronicznej wizytówki szkoły