GAMBIT Warmińsko – Mazurski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przemysław Skoczyński
Advertisements

Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
Działania Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego na rzecz Rodziny
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2007 Nidzica r.
GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
STAN WDROŻENIA OSI 4 PO RYBY :
Plany działania na 2007 i 2008 rok dla regionalnych Priorytetów PO KL Wrocław,
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
PROGRAM BUDOWY SIECI „ROSzEFS”
INSPEKCJA TRANSPORTU DROGOWEGO
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
Źródło: 9.
Działania w zakresie poprawy brd na sieci dróg powiatowych Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Strzyżów, 6.III.2012 r.Krzysztof Piękoś
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
„Drzewa przydrożne – sytuacja w Polsce i Europie”
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Człowiek - najlepsza inwestycja 18 listopada 2009 r. Człowiek – najlepsza inwestycja Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Założenia i cele Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013 – 2020 Dokument przyjęty przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego uchwałą.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Zmiany w Planie działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Radziejowice, 17 czerwca 2015 r. Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju.
Analiza wypadków drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo na drogach województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2006 – 2014 Runowo.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
1 16 września 2013 r..
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
(z wyłączeniem Działania 8 Plan komunikacyjny)
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
Operacje zgłoszone do realizacji w ramach dwuletniego Planu operacyjnego KSOW na lata Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał opracowany przez.
(z wyłączeniem Działania 8 Plan komunikacyjny)
Zapis prezentacji:

GAMBIT Warmińsko – Mazurski WOJEWÓDZKI PROGRAM POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 WSTĘP DIAGNOZA BRD UWARUNKOWANIA STRATEGIA KROKI WDROŻENIOWE

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 WSTĘP

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 WSTĘP ROK 2003 – w dniu 25 marca 2003 r. Uchwałą nr 18/71/03/II Zarząd Województwa Warmińsko – Mazurskiego, nadał Wojewódzkiemu Ośrodkowi status Regionalnego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. ROK 2004 – w dniu 23 listopada 2004 r. Uchwałą nr XXVII/370/04 Sejmik Województwa Warmińsko – Mazurskiego przyjął „Wojewódzki Program Poprawy BRD – GAMBIT Warmińsko – Mazurski”

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 WSTĘP „Warmia i Mazury przyjazne bo bezpieczne” misja programu – Zmniejszenie liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych o 50% do roku 2013 r. cel strategiczny programu –

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 minęło 6 lat…

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 DIAGNOZA BRD

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 DIAGNOZA BRD W ciągu sześciu lat realizacji Programu GAMBIT Warmińsko – Mazurski (2004 – 2009) ilość ofiar śmiertelnych w wyniku wypadków drogowych spadła o 44%.

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 DIAGNOZA BRD Lata Liczba wypadków Liczba zabitych Liczba rannych Liczba kolizji Ofiary śmiertelne na 100 wypadków 2004 2005 2006 2004-2006 2007 2008 2009 2007-2009 2001 1934 1653 5588 1979 2246 1812 6037 316 279 248 843 271 224 177 672 2508 2600 2116 7224 2611 2958 2372 7941 16581 15849 16266 48696 15841 16102 16758 48701 15.8 14.4 15.0 15.1 13.7 10.0 9.8 11.1 2004-2006/ 5588/6037 843/672 7224/7941 48696/48701 15.1/11.1

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 DIAGNOZA BRD W województwie warmińsko-mazurskim liczba ofiar śmiertelnych na 100 wypadków w roku 2004 wynosiła 15,8, natomiast ten sam wskaźnik w roku 2009 wyniósł 9.8.

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 DIAGNOZA BRD

DIAGNOZA BRD Województwo 1 WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE 2   Liczba Zabitych Spadek procentowy 2004 2005 2006 2007 2008 2009 1 WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE 316 279 248 271 224 177 -43,99% 2 WOJ. WIELKOPOLSKIE 543 503 513 511 553 403 -25,78% 3 WOJ. PODKARPACKIE 295 286 260 257 234 220 -25,42% 4 WOJ. OPOLSKIE 150 148 128 136 141 114 -24,00% 5 WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE 298 327 347 364 311 231 -22,48% 6 WOJ. DOLNOŚLĄSKIE 373 366 345 362 365 294 -21,18% 7 WOJ. ŁÓDZKIE 438 446 415 447 439 -20,78% 8 WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE 222 228 256 243 176 -20,72% 9 WOJ. ŚLĄSKIE 510 427 476 455 414 -18,82% 10 WOJ. MAZOWIECKIE 965 896 856 959 920 786 -18,55% 11 WOJ. LUBUSKIE 168 174 147 155 170 137 -18,45% 12 WOJ. POMORSKIE 308 266 259 265 -16,56% 13 WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE 235 229 244 206 -12,34% 14 WOJ. LUBELSKIE 358 322 341 351 372 318 -11,17% 15 WOJ. PODLASKIE 200 211 208 209 162 179 -10,50% 16 WOJ. MAŁOPOLSKIE 335 334 344 314 -6,27% ogółem 5714 5460 5258 5595 5442 4573 -19,97%

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 DIAGNOZA BRD Główne kategorie zdarzeń NAJECHANIE NA PIESZEGO – 1506 wypadków,137 zabitych (24,9% ogółu wypadków i 20,4% ogółu ofiar śmiertelnych), NAJECHANIE NA DRZEWO – 1090 wypadki, 211 zabitych (18,1,% ogółu wypadków i 31,4% ogółu ofiar śmiertelnych, BOCZNE ZDERZENIE POJAZDÓW - 1019 wypadków, 78 zabitych (16,9% ogółu wypadków, i 11,6% ogółu ofiar śmiertelnych), CZOŁOWE ZDERZENIE POJAZDÓW – 738 wypadków, 140 zabitych (12,2% ogółu wypadków i 20,8% ogółu ofiar śmiertelnych), WYWRÓCENIE SIĘ POJAZDU – 620 wypadków, 38 zabitych (10,3% ogółu wypadków i 5,7% ogółu zabitych).

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 DIAGNOZA BRD Grupy podwyższonego ryzyka MŁODZI KIEROWCY w ciągu ostatnich 3 lat spowodowali 1449 wypadków (co stanowiło 24,0% ogółu wypadków), w których zginęło 170 osób (stanowiło to 25,3% ogółu wypadków). Wypadki związane z tą grupą wiekową dotyczą głównych problemów brd – nadmiernej prędkości i alkoholu, MOTOCYKLIŚCI I MOTOROWERZYŚCI następuje systematyczny wzrost ofiar śmiertelnych (180%) i rannych (163% - dynamika wzrostu w roku 2009 o w stosunku do roku 2007). Z roku na rok pojazdy jednośladowe, a w szczególności motocykle i motorowery w ostatnim czasie stają się co raz popularniejszymi środkami transportu,

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 DIAGNOZA BRD Grupy podwyższonego ryzyka PIESI w dalszym ciągu występuje duża liczba wypadków z ich udziałem, których skutkiem jest wysoki wskaźnik ofiaro chłonności (25% ogółu wypadków i 21% ogółu ofiar śmiertelnych). Jest to więc w dalszym ciągu jedna z grup najwyższego ryzyka, DZIECI wymagają szczególnej opieki w ruchu drogowym. W ciągu ostatnich 3 lat w wypadkach drogowych zginęło 42 dzieci 1293 zostało rannych. W ostatnim czasie obserwuje się wzrost poszkodowanych dzieci w wypadkach jako pasażerowie. Dzieci uczestniczą też w dużej liczbie wypadków jako piesi.

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 DIAGNOZA BRD Główne problemy brd nadmierna prędkość pojazdów, stanowiła przyczynę 35,8% wszystkich wypadków drogowych, infrastruktura drogowa; ma bezpośredni lub pośredni udział w wypadkach drogowych, a w szczególności na ich skutki. Dla przykładu, osoby zabite w wypadkach dotyczących najechania na drzewo stanowiły 31,4% ogółu ofiar śmiertelnych, alkohol, to przyczyna wypadków często połączona z nadmierną prędkością i młodymi kierowcami. Nietrzeźwi uczestnicy ruchu drogowego w ciągu ostatnich trzech lat spowodowali 764 wypadki (stanowiło to 12,6% ogółu wypadków, z czego kierujący pojazdami spowodowali 10,0% wypadków). W wypadkach tych zginęło 102 osób (15,2% ogółu zabitych).

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 UWARUNKOWANIA

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 UWARUNKOWANIA Założenia programu są spójne z polityką i strategią Unii Europejskiej, Polski i Województwa Warmińsko – Mazurskiego: IV Programem BRD Unii Europejskiej na lata 2010 - 2020, Krajowym Programem GAMBIT 2005, Narodowym Planem Rozwoju na lata 2007 – 2013, Polityką Transportową Państwa na lata 2005 – 2025, Strategią Rozwoju Województwa Warmińsko – Mazurskiego, Wojewódzkim Programem Promocji i Ochrony Zdrowia, Rządowym programem „Razem bezpieczniej”.

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA – utrzymanie trendu spadkowego 22% mniej ofiar śmiertelnych w ciągu trzech lat

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA Priorytety Usprawnienie funkcjonowania systemu brd w województwie, Modyfikacja niebezpiecznych zachowań uczestników ruchu drogowego, Ochrona pieszych i rowerzystów, Likwidacja najbardziej niebezpiecznych miejsc na drogach, Zmniejszenie ciężkości wypadków.

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA Obszary działań Budowa struktur zajmujących się brd w województwie, Edukacja i komunikacja ze społeczeństwem, Nadzór i kontrola ruchu drogowego, Infrastruktura drogowa, Ratownictwo drogowe.

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA Koszty i efekty Infrastruktura Nadzór nad ruchem drogowym Ratownictwo drogowe Edukacja i komunikacja społeczna System brd

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA Koszty i efekty Ograniczenie liczby ofiar śmiertelnych o 22% Zmniejszenie liczby ofiar rannych Zmniejszenie kosztów wypadków i kolizji drogowych Efekt Społeczny Efekt Ekonomiczny Efekt Wizerunkowy – regionu na arenie krajowej i międzynarodowej

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA Główne zadania i metody działań Działania systemowe Warmińsko – Mazurskie Obserwatorium BRD - rozwój baz danych o wypadkach drogowych dla identyfikacji miejsc niebezpiecznych na drogach, - prowadzenie monitoringu brd w różnych formach, - rozwój systemu informacji o brd, EuroRap - realizacja Europejskiego Programu Oceny Ryzyka na Drogach na poziomie regionalnym, Współpraca pomiędzy regionem a GRSP (Global Road Safety Parnership) - realizacja zadań wynikających z opracowanego planu, Miasteczka Ruchu Drogowego - opracowanie i realizacja projektu rozbudowy infrastruktury szkoleniowej, wspomagającej proces wychowania komunikacyjnego dzieci i młodzieży.

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA Główne zadania i metody działań Edukacja i komunikacja ze społeczeństwem Przedszkolny Program Edukacji Komunikacyjnej – dofinansowanie działań związanych z realizacją i upowszechnianiem programu, Edukacja dzieci i młodzieży w tym turnieje dla dzieci i młodzieży - Warmińsko – Mazurski Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym oraz Warmińsko – Mazurski Młodzieżowy Turniej Motoryzacyjny, Centra Edukacji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - kontynuacja projektu z lat ubiegłych, utworzenie Centrów w Węgorzewie i Barczewie, Szkolenie kadr oświatowych – warsztaty szkoleniowe dla koordynatorów Centrów Edukacji BRD oraz przedszkolnych Liderów BRD,

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA Główne zadania i metody działań Edukacja i komunikacja ze społeczeństwem „Piłeś ? Nie jedź !” – kontynuacja działań związanych z realizacją projektu (materiały informacyjne, media itp.), „Bezpieczne Wakacje” , „Bezpieczne Ferie” – działania profilaktyczne realizowane z partnerami w okresie wakacyjnym dla dzieci i młodzieży wypoczywających na obozach i koloniach, „Wojewódzkie Mistrzostwa I Pomocy Przedmedycznej” - propagowanie i usprawnianie działań edukacyjnych z zakresu I pomocy Media i wydawnictwa - propagowanie działań w mediach i wydawnictwach, Seminaria szkoleniowe dla kadr BRD - organizacja konferencji, warsztatów, szkoleń wpisujących się w planowane działania, Usprawnianie systemu szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców i kierowców.

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA Główne zadania i metody działań Nadzór i kontrola ruchu drogowego Usprawnienie służb kontroli ruchu drogowego poprzez doposażenie służb ruchu drogowego, Redukcja niebezpiecznych zachowań kierowców poprzez kontrole oraz akcje propagandowe, Poprawa bezpieczeństwa niechronionych użytkowników dróg poprzez kontrole, akcje propagandowe oraz współpracę z zarządami dróg w zakresie wprowadzania zmian w organizacji ruchu drogowego zwiększającej bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, Kierowanie większej liczby patroli na odcinki dróg najbardziej zagrożone zdarzeniami drogowymi, Zintensyfikowanie dynamicznego nadzoru nad ruchem, Kontrola techniczna pojazdów - poprawa jakości tego badania.

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA Główne zadania i metody działań Infrastruktura Stosowanie bezpiecznych typów skrzyżowań oraz środków uspokajania ruchu drogowego, Wykonywanie przeglądów dróg pod względem brd, Stosowanie bezpiecznych typów skrzyżowań, Usprawnianie zarządzania prędkością, Podnoszenie standardu oznakowania dróg, Poprawa stanu technicznego jezdni i poboczy, Uspokajanie ruchu w obszarach zabudowanych,

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 STRATEGIA Główne zadania i metody działań Infrastruktura Poprawa widoczności, kształtowanie bezpiecznego otoczenia drogi poprzez wycinkę drzew i krzewów w obrębie drogi, Zabezpieczenie ruchu pieszego poprzez budowę chodników, przystanków autobusowych, azyli i innych środków bezpieczeństwa pieszych, Zabezpieczenie drogi dzieci do szkoły poprzez prawidłowe oznakowanie oraz wygrodzenia, Upowszechnianie środków komunikacji i transportu - alternatywnych dla samochodów osobowych - budowa dróg i ścieżek rowerowych, rozwój transportu zbiorowego i komunikacji miejskiej.

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 KROKI WDROŻENIOWE

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 KROKI WDROŻENIOWE Rok 2010 Przedstawienie przez Sekretariat Wojewódzkiej Rady BRD do akceptacji Wojewódzkiej Radzie BRD Programu Operacyjnego na lata 2010 – 2012, Przesłanie zaakceptowanego Programu Operacyjnego na lata 2010 – 2012 do realizacji, do poszczególnych instytucji, samorządów powiatowych i innych zaangażowanych podmiotów, Przygotowanie przez Koordynatorów poszczególnych obszarów działań Planu Realizacyjnego BRD na rok 2010 oraz sprawozdania z realizacji Planu Realizacyjnego za rok 2009, w koordynowanym zakresie, Przygotowanie przez Sekretariat Wojewódzkiej Rady BRD, Planu Realizacyjnego BRD na rok 2010 oraz raportu z realizacji Planu Realizacyjnego za rok 2009, Przedstawienie przez Sekretariat Wojewódzkiej Rady BRD do akceptacji Wojewódzkiej Radzie BRD Planu Realizacyjnego BRD na rok 2010 oraz raportu z realizacji Planu Realizacyjnego za rok 2009 Przesłanie zaakceptowanego Planu Realizacyjnego BRD na rok 2010 do realizacji, do poszczególnych instytucji, samorządów powiatowych i innych zaangażowanych podmiotów,

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 KROKI WDROŻENIOWE Rok 2011 Przygotowanie przez Koordynatorów poszczególnych obszarów działań Planu Realizacyjnego BRD na rok 2011 oraz sprawozdania z realizacji Planu Realizacyjnego za rok 2010, w koordynowanym zakresie, Przygotowanie przez Sekretariat Wojewódzkiej Rady BRD, Planu Realizacyjnego BRD na rok 2011 oraz raportu z realizacji Planu Realizacyjnego za rok 2010, Przedstawienie przez Sekretariat Wojewódzkiej Rady BRD do akceptacji Wojewódzkiej Radzie BRD Planu Realizacyjnego BRD na rok 2011 oraz raportu z realizacji Planu Realizacyjnego za rok 2010, Przesłanie zaakceptowanego Planu Realizacyjnego BRD na rok 2011 do realizacji, do poszczególnych instytucji, samorządów powiatowych i innych zaangażowanych podmiotów,

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 KROKI WDROŻENIOWE Rok 2012 Przygotowanie przez Koordynatorów poszczególnych obszarów działań Planu Realizacyjnego BRD na rok 2012 oraz sprawozdania z realizacji Planu Realizacyjnego za rok 2011, w koordynowanym zakresie, Przygotowanie przez Sekretariat Wojewódzkiej Rady BRD, Planu Realizacyjnego BRD na rok 2012 oraz raportu z realizacji Planu Realizacyjnego za rok 2011, Przedstawienie przez Sekretariat Wojewódzkiej Rady BRD do akceptacji Wojewódzkiej Radzie BRD Planu Realizacyjnego BRD na rok 2012 oraz raportu z realizacji Planu Realizacyjnego za rok 2011, Przesłanie zaakceptowanego Planu Realizacyjnego BRD na rok 2012 do realizacji, do poszczególnych instytucji, samorządów powiatowych i innych zaangażowanych podmioty.

III Program Operacyjny na lata 2010 - 2012 Ironia życia polega na tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu…