Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
 Nasze Liceum proponuje Wam wybór takich trzech przedmiotów
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Pracownia Komputerowa                                                                                               
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
WYNIKI MATUR 2009 Wydział Edukacji UM w Koszalinie.
Wyniki egzaminu maturalnego 2012 Koszalin. Zdawalność
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Edycje: 2010/ / /2013 Koordynator projektu: Jolanta Przybylska.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Co to jest TIK?.
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Witamy w Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącym Towarzystwa Salezjańskiego w Pile.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
MATURA 2013.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
MATURA PRÓBNA PORÓWNANIE WYNIKÓW

im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Matura 2014 Wyniki egzaminu maturalnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Białymstoku.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Lekcje z komputerem, 2006.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Które służą jako pomoc w nauce uczniom.   Chyba w każdym domu znajduję się urządzenie elektroniczne zwane komputerem. Prawie każdy z nas ma również.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Oferta edukacyjna 2016/2017 II Liceum Ogólnokształcącego im
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Konferencja 10 września 2014 Informatyka dla wszystkich.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Od września w naszej szkole realizowany jest program „Szkoła z klasą”.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Opracował Marek Ryś styczeń 2017 r.
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Propozycje dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
Ankieta na temat przedmiotów szkolnych
Opracował Marek Ryś styczeń 2019 r.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) I D W B L - Innowacyjna dydaktyka w uczeniu wspomaganym zasobami sieci Witold Kranas witek@oeiizk.waw.pl

IDWBL przegląd projektu Podstawy dydaktyczne Projekt IDWBL w Polsce IDWBL przegląd projektu Podstawy dydaktyczne Polska strona WWW projektu Szkolenie nauczycieli Baza ćwiczeń dla uczniów Przykłady zadań Wyniki projektu Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL przegląd projektu Projekt IDWBL jest realizowany przy współpracy naukowców i nauczycieli z różnych państw europejskich: Bułgarii, Litwy, Holandii, Słowacji i Polski. Celem projektu jest przeprowadzenie kaskadowego szkolenia przygotowującego nauczycieli różnych przedmiotów do wykorzystywania zasobów internetowych w procesie kształcenia. Drugim celem jest zbudowanie internetowej bazy materiałów służącej do przechowywania i przetwarzania ćwiczeń, które mogą być używane przez uczniów. Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL podstawy dydaktyczne podejście konstruktywistyczne Metoda projektów Praca zespołowa Ocenianie kształtujące Metoda WebQuestu Witlod Kranas IDWBL w Polsce

Polska strona WWW projektu http://idwbl.oeiizk.waw.pl/ Partnerzy Dostęp do bazy WAD Trenerzy Materiały Rejestracja Konferencja Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL szkolenie nauczycieli – liczby Liczba uczestników projektu IDWBL w Polsce Początkowo (2005) W trakcie (w czerwcu 2006) Obecnie (w grudniu 2006) Liderzy 2 Trenerzy 5 8 9 Nauczyciele (łącznie z UW) 120 210 350 >400 zarejestrowanych w WAD Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL szkolenie nauczycieli – OEIiZK Szkolenia dla pracujących nauczycieli w OEIiZK: ~ 16 szkoleń (20 godzin + praca on-line) ~ 140 nauczycieli różnych przedmiotów z różnych poziomów szkół Nauczane przeedmioty: Matematyka, Fizyka, Biologia, Geografia, Język polski, Języki obce, Plastyka, Muzyka Historia, WOS, Ekonomia, TI, Informatyka, Religia, WF, Technika Nauczanie zintegrowane (w Inne) Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL szkolenie nauczycieli – UW Nauczyciele na Lingwistyce stosowanej (UW) ~ 2 ciągi szkoleń (roczny kurs z IDWBL jako jednym z zagadnień) ~ 120 studiujących nauczycieli (różne języki) Nauczyciele na studiach podyplomowych (UW) ~ 3 grupy (kurs semestralny z IDWBL jako jednym z zagadnień) ~ 90 nauczycieli (nauczyciele różnych przedmiotów studiujący informatykę) Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL szkolenie nauczycieli 3 różne ciągi szkolenia nauczycieli Ciąg Liczba grup Liczba nauczycieli Zadań na nauczyciela Szkolenie przez trenerów w OEIiZK 16 140 2,5 Nauczyciele na Lingwistyce stosowanej (UW) 2 120 1,1 Nauczyciele na studiach podyplomowych (UW) 3 90 1 UW= Uniwersytet Warszawski Witlod Kranas IDWBL w Polsce

WAD – baza ćwiczeń dla uczniów IDWBL baza ćwiczeń WAD WAD – baza ćwiczeń dla uczniów Baza WAD pozwala nauczycielom tworzyć i modyfikować ćwiczenia wykorzystujące Internet w nauczaniu różnych przedmiotów. Nauczyciele, którzy są zarejestrowanymi użytkownikami, mają dostęp do szeregu funkcjonalności takich jak: dostosowywanie ćwiczeń, przypisywanie ćwiczeń do studentów, przechowywanie prac studentów, opiniowanie ćwiczeń przygotowanych przez kolegów, wymiana wiadomości. Każdy odwiedzający stronę może przedstawić swoją opinię na temat jakości i użyteczności materiałów. http://62.44.100.87/wad/ Witlod Kranas IDWBL w Polsce

Ćwiczenia stworzone w Polsce (grudzień 2006) IDWBL ćwiczenia Ćwiczenia stworzone w Polsce (grudzień 2006) Wszystkie ćwiczenia 690 Ćwiczenia w języku polskim 535 Ćwiczenia w języku angielskim 125 Ćwiczenia w innych językach 30 Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL ćwiczenia – przedmioty Języki obce 248 24,6% Projekty międzyprzedmiotowe 137 13,6% Inne 125 12,4% Geografia 103 10,2% Informatyka (TI) Biologia 83 8,2% Matematyka 73 7,2% Język ojczysty 38 3,8% Historia 29 2,9% Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL Assignments – Subjects Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL ćwiczenia – poziomy Poziom wieku Liczba ćwiczeń Podstawowa 8 16 1,0% 9 57 3,5% 10 54 3,3% 11 75 4,6% 12 130 7,9% 13 201 12,2% Gimnazjum 14 238 14,5% 15 284 17,3% 197 12,0% Liceum 17 139 8,5% 18 126 7,7% 19 115 7,0% Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL ćwiczenia – poziomy Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL przykłady ćwiczeń 1. Królestwo Łąkowego Skrzata (kształcenie zintegrowane, ID: 1177) 2. Fascynujący świat fraktali (informatyka, gimnazjum, ID: 1166 ) 3. Tracing cultural differences included in the lyrics of songs (polski lub j. obcy, liceum, ID: 1909) 4. Ich erzähle Dir von Wien (niemiecki; geografia, gimnazjum, ID: 1905) Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL przykłady ćwiczeń Ewa Rułan: Konkurs na projekt logo (ID# 2006) Krótka teoria logo oraz opracowanie projektu logo na konkurs. Temat wchodzi w zakres ścieżki medialnej i edukacji europejskiej... (informatyka; gimnazjum, liceum) Małgorzata Rokicińska: Słynni badacze, odkrywcy i podróżnicy, ludzie nauki i sztuki patronami ulic Warszawy (ID# 1165) Wyszukiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji w celu opracowania tematu w formie prezentacji multimedialnej z wykorzystaniem programu Power Point. (historia; gimnazjum) Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL przykłady ćwiczeń Marta Liszka: Przygotowania do wyprawy rowerowej po Holandii (ID# 2209) Na podstawie tematu i podanych stron internetowych należy stworzyć plik, który zawierać będzie informacje dotyczące m in.: terminów, zaplanowanych tras oraz zamieszczenie ich na mapie, ... (j. obcy, geografia; gimnazjum, liceum) Kinga Chyłek: Jak napisać europejskie CV? (ID# 2081) Waszym pierwszym zadaniem będzie wyszukanie w Internecie przykładów i zdecydowanie, jakie informacje należy umieścić w takim CV oraz w jakiej kolejności powinny one następować. (j. obcy; liceum) Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL przykłady ćwiczeń Katarzyna Bilska: Polskie lasy (ID# 1162) Praca polega na wyszukaniu, przez uczniów, informacji na temat mieszkańców poszczególnych typów lasów. Wykonanie prezentacji w Power Point lub plakatu. (biologia; plastyka; geografia; podstawowa) Witold Kranas: Statystyka osesków (ID# 341) Dane z gazety codziennej o nowo narodzonych dzieciach wprowadzamy do arkusza. Na zestawie przynajmniej 200 rekordów – niemowlaków przeprowadzamy opracowanie statystyczne danych. (informatyka, matematyka, WOS; liceum) Witlod Kranas IDWBL w Polsce

IDWBL wyniki ~350 nauczycieli przeszkolonych w wykorzystywaniu Internetu w klasie ~530 polskich ćwiczeń umieszczonych w bazie WAD ~125 naszych ćwiczeń w języku angielskim Nauczyciele poznali: trochę techniki posługiwania się Internetem interesujące adresy stron edukacyjnych pracę on-line z bazą zadań zadania tworzone przez innych nauczycieli Witlod Kranas IDWBL w Polsce

Metody nauczania, które: ale też Metody nauczania, które: narzucają współpracę między uczniami, stymulują rozwój zdolności poznawczych, i często wymagają kooperacji międzyprzedmiotowej. Wiele jest ćwiczeń dywergentnych – nie mają one jedynego dobrego rozwiązania i praca uczniów musi być skoncentrowana na wykonaniu „dzieła”. Porozumiewanie się z uczniami – negocjacje są częścią metody ponieważ zadania mają często pewien stopień swobody. To porozumiewanie się jest istotną częścią procesu nauczania. Witlod Kranas IDWBL w Polsce

Dziękuję i zapraszam do dalszej współpracy witek@oeiizk.waw.pl Witlod Kranas IDWBL w Polsce