Przestrzeń Kreatywności w Szkole

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Advertisements

SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
narzędzie w językowych pracach projektowych
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
TIMSS i PIRLS 2011 Prezentacja wyników badań PIRLS 2011 oraz TIMSS 2011 minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas Warszawa, 11 grudnia 2012 r. godzina.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
TIK w szkole podstawowej
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
 Innowacyjny, nowoczesny, unikalny w skali kraju kierunek studiów społecznych  Interdyscyplinarny charakter studiów pozwalający łączyć wiedzę socjologiczną.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Katarzyna Hebda, Jolanta Kowalska, Anna Karbownik, Iwona Luty, Iwona Strugarek, Iwona Lech, Milada Ledóchowska-Muszyńska, Beata Piękoś, Beata Winkler.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
Projekty zrealizowane w ZS1
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z mocą zmieniania świata!
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Zapis prezentacji:

Przestrzeń Kreatywności w Szkole Małgorzata Taraszkiewicz Instytut Nowoczesnej Edukacji

EUROSTAT podaje że pod względem wyników na polu innowacyjności można wyróżnić w Europie cztery grupy państw: “Leading Countries” (Kraje-liderzy), “Average Performance Countries” (kraje osiągające średnie wyniki), “Catching-up Countries” (kraje, które nadrabiają dystans) i wreszcie “Loosing ground countries” (kraje "tracące grunt"). Polska znajduje się wśród krajów "tracących grunt". EUROSTAT szacuje, że niektóre z krajów należących do grupy “Catching up countries” mogą osiągnąć średnią UE25 w przeciągu 20 lat, ale dla tych, które dziś "tracą grunt", konwergencja może potrwać nawet dłużej. Czy powinniśmy być zaniepokojeni o Polskę?

Jak wynika z międzynarodowych badań (np. PISA, PIRLS) polscy uczniowie dobrze wypadają w zadaniach wymagających prostych umiejętności, np. odtwarzania informacji, a znacznie gorzej w rozwiązywaniu problemów, formułowaniu wniosków i sądów, myśleniu krytycznym, twórczym czy naukowym.  

Wszystko co możemy sobie wyobrazić jest realne Pablo Picasso

„Lubię szkołę. Tam nie trzeba myśleć – wszystko powiedzą ci sami”. Z wypowiedzi ucznia „Lubię szkołę. Tam nie trzeba myśleć – wszystko powiedzą ci sami”.

Gdzie jest przestrzeń na kreatywność w szkole? PYTANIE podstawowe Gdzie jest przestrzeń na kreatywność w szkole?

Kreatywność to działanie nie-rutynowe

Kreatywność uczniów: przykład 1

przykład 2

przykład 3

przykład 4

PYTANIA podstawowe Czy uczeń musi być (nie) kreatywny?

Przykłady dziwnych zadań Z podręczników szkolnych

Oblicz i napisz różnicę W jaki sposób spójnik „i” ma sugerować odejmowanie?

Kto składa jaja w ulu? Większość (nie tylko dzieci) odpowiadała w pierwszym odruchu: PSZCZELARZ Słowo KTO sugeruje osobę…

połącz kropki i narysuj krzyż! Kropki w ćwiczeniach były narysowane tak gęsto, że nie dało się nic innego narysować! A swoją drogą czy 8-latek nie potrafi sam narysować krzyża?

Test na czytanie ze zrozumieniem wybierz właściwą odpowiedź (tekst o tym jak babcia z wnuczką wybrały się do miasteczka po zakupy) Chodzili po rynku po budynku Właściwa odpowiedź: po rynku Dziecko (z Warszawy) podkreśliło „po budynku” – bo z tych dwóch odpowiedzi tylko ta jedna pasowała jako-tako. Jak wiadomo na rynku (czyli Starówce) jest Syrenka i fontanna, nie ma tam sklepów. A po zakupy chodzi się do supermarketów albo na bazarek.

Dla wytrwałych zadanie „kreatywne” … z podręcznika dla klasy III szkoły podstawowej: Co sobie wyobrażasz, kiedy przeglądasz czyste kartki papieru?

Uczeń zna daty i związane z tym wydarzenia…

uff

Elastyczność jest bardzo potrzebna! nie tylko ślimakom…

Amerykańskie organizacje, Partnerstwo na rzecz Umiejętności XXI Wieku i Narodowa Rada ds. Studiów Społecznych przygotowały mapę kompetencji społecznych, na miarę wyzwań XXI wieku.   Rezultaty wielomiesięcznych badań, w których uczestniczyli przedstawiciele świata nauki, biznesu, organizacji pozarządowych oraz ostateczną propozycję mapy zaprezentowano w połowie br. w Waszyngtonie. Opracowanie to uwzględnia również uwagi i oczekiwania amerykańskich pracodawców względem uczniów.

Mapa zawiera katalog umiejętności społecznych które zostały uznane za niezbędne do pełnego funkcjonowania w społeczeństwach XXI wieku. Ujęto w niej następujące obszary kompetencji: -    kreatywność i innowacyjność, -    krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów, -    komunikowanie, -    kolaboracja - współpraca w ramach grupy/społeczności, -    alfabetyzm informacyjny (umiejętność wyszukiwania, analizowania i zarządzania informacją), -    alfabetyzm medialny (umiejętność korzystania z cyfrowych mediów), -    sprawność posługiwania się narzędziami technologii informacyjno-komunikacyjnej (czyli ICT), -    elastyczność i adaptacyjność (umiejętność dostosowywania się do zmieniających się warunków), -    inicjatywa i samodecydowanie o swoim życiu, -    umiejętność funkcjonowania w zróżnicowanym i wielokulturowym środowisku, -    produktywność, -    umiejętności liderskie i odpowiedzialność. Pełny tekst