OKRĘGOWY INSPEKTORAT SŁUŻBY WIĘZIENNEJ W POZNANIU ZATRUDNIENIE SKAZANYCH Specjalista OISW w Poznaniu mjr Jarosław Lech.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
PRZEPISY DOTYCZĄCE SZKOLEŃ Z ZAKRESU BHP.
Realizacja godzin wynikających z Art. 42 ust. 2 pkt
Rynek pracy a zakłady karne i osadzeni
Uprawnienia emerytalne nauczycieli listopad 2007r.
Małgorzata Mądra-Janeda
Bartosz Lach | Paweł Kulpiński III H
Zatrudnianie osób niepełnosprawnych
Gmina Miejska Turek- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej jako realizator prac społeczno – użytecznych ul. Konińska Turek Tel ,
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
Polityka społeczna m.st. Warszawy Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy 2011r.
Prawo pracy Stan prawny na 2010 rok.
Ewidencja przebiegu pojazdu
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
CZYSTA INWESTYCJA – ROZWÓJ I EKOLOGIA
–KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH SOBCZAK - POŁCZYŃSKA ŁAGODA –1–1 człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Prezentacja programu „Osoba niepełnosprawna w służbie publicznej” Ewa Kwiatkowska – Kierownik Projektu pn. „Pomagasz niepełnosprawnemu, pomagasz sobie”
Stypendium Marii Curie
WOLONTARIAT ZAWODOZNAWCZY
Warunki pracy osób niepełnosprawnych w świetle kontroli Państwowej Inspekcji Pracy przeprowadzonych w roku 2005 Warszawa. kwiecień 2006 r.
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
„UMOWY ŚMIECIOWE” W ŚWIETLE USTAWY
Przekwalifikowanie zawodowe polega na zdobyciu dodatkowych lub nowych kwalifikacji zawodowych
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych. Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Podstawowe zbiegi tytułów ubezpieczeń
Konkurs zamknięty nr 1/POKL/7.2.1/2014
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
Nowe działanie umożliwiające podnoszenie kwalifikacji pracowników i poszukujących pracy PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE DOROSŁYCH Zielona Góra, 21 września 2009.
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
Podstawowe problemy opieki postpenitencjarnej
Prawdy oczywiste Ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
Prawo własności przemysłowej? Prawo mienia przemysłowego? Prawo dóbr przemysłowych? Dz.U USTAWA z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
Kara ograniczenia wolności w nowym kształcie
Zmiany w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Szczecin, r. 1. UCHWAŁA NR VI/87/15 RADY MIASTA SZCZECIN z dnia 24 marca 2015 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach.
Prawo pracy.
Badania lekarskie pracowników
Źródło : sprawozdania statystyczne MS ZK – 2, MS ZK – 8, baza danych o osobach pozbawionych wolności oraz dane własne CZSW.
Rola zakładów karnych w przygotowaniu skazanych do podjęcia zatrudnienia w latach w aspekcie działań przewidzianych do realizacji w ramach funduszy.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu.
Samorządowy zakład budżetowy mgr Paweł Lenio Katedra Prawa Finansowego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii.
Polityka rynku pracy w Polsce
Zwolnienia grupowe.
Zatrudnienie skazanych
Kształcenie dualne.
Środki oddziaływania penitencjarnego - cz. I
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Podstawowe problemy opieki postpenitencjarnej
PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
W kształtowaniu instrumentów rynku pracy
Szkolenie dla Wnioskodawców
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Podstawy prawa pracy Zajęcia nr 1.
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (tzw. zwolnienia.
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
przygotowała mgr Beata Spruch
Zapis prezentacji:

OKRĘGOWY INSPEKTORAT SŁUŻBY WIĘZIENNEJ W POZNANIU ZATRUDNIENIE SKAZANYCH Specjalista OISW w Poznaniu mjr Jarosław Lech

Zatrudnienie – Kodeks Karny Wykonawczy Art. 67. § 1. Wykonywanie kary pozbawienia wolności ma na celu wzbudzanie w skazanym woli współdziałania w kształtowaniu jego społecznie pożądanych postaw, w szczególności poczucia odpowiedzialności oraz potrzeby przestrzegania porządku prawnego i tym samym powstrzymania się od powrotu do przestępstwa. § 2. Dla osiągnięcia celu określonego w § 1 prowadzi się zindywidualizowane oddziaływanie na skazanych w ramach określonych w ustawie systemów wykonywania kary, w różnych rodzajach i typach zakładów karnych. § 3. W oddziaływaniu na skazanych, przy poszanowaniu ich praw i wymaganiu wypełniania przez nich obowiązków, uwzględnia się przede wszystkim pracę, zwłaszcza sprzyjającą zdobywaniu odpowiednich kwalifikacji zawodowych, nauczanie, zajęcia kulturalno-oświatowe i sportowe, podtrzymywanie kontaktów z rodziną i światem zewnętrznym oraz środki terapeutyczne.

Zatrudnienie – Kodeks Karny Wykonawczy Art. 116. § 1. Skazany ma obowiązek przestrzegania przepisów określających zasady i tryb wykonywania kary, ustalonego w zakładzie karnym porządku oraz wykonywania poleceń przełożonych i innych osób uprawnionych, a w szczególności: 4) wykonywania pracy, jeżeli przepisy szczególne, także wynikające z prawa międzynarodowego, nie przewidują zwolnienia od tego obowiązku, oraz wykonywania prac porządkowych w obrębie zakładu karnego, 5) dbałości o mienie zakładu karnego oraz instytucji lub podmiotu gospodarczego, w którym jest zatrudniony, Art. 121. § 1. Skazanemu zapewnia się w miarę możliwości świadczenie pracy. § 2. Skazanego zatrudnia się na podstawie skierowania do pracy albo umożliwia się skazanemu wykonywanie pracy zarobkowej w ramach umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło, umowy o pracę nakładczą lub na innej podstawie prawnej. § 9. W stosunku do skazanych zatrudnionych na podstawie skierowania do pracy nie stosuje się przepisów prawa pracy, z wyjątkiem przepisów dotyczących czasu pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.

Zatrudnienie – Kodeks Karny Wykonawczy Art. 123. § 1. Praca skazanego jest odpłatna, z zastrzeżeniem art. 123a. Zasady wynagradzania za pracę ustala się w porozumieniu zawieranym przez dyrektora zakładu karnego lub w umowie zawieranej przez skazanego. Przy skierowaniu skazanego do prac administracyjno-porządkowych na terenie zakładu karnego, wynagrodzenie za pracę ustala dyrektor tego zakładu. § 2. Wynagrodzenie przysługujące skazanemu zatrudnionemu w pełnym wymiarze czasu pracy ustala się w sposób zapewniający osiągnięcie kwoty co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie odrębnych przepisów, przy przepracowaniu pełnego miesięcznego wymiaru czasu pracy lub wykonaniu pełnej miesięcznej normy pracy. W wypadku przepracowania niepełnej miesięcznej normy czasu pracy lub niewykonania pełnej miesięcznej normy pracy wynagrodzenie wypłaca się proporcjonalnie do ilości czasu pracy lub wykonanej normy pracy. W razie zatrudnienia skazanego w niepełnym wymiarze czasu pracy najniższe wynagrodzenie ustala się w kwocie proporcjonalnej do liczby godzin zatrudnienia, biorąc za podstawę kwotę minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Zatrudnienie – Kodeks Karny Wykonawczy Art. 123a. § 1. Za prace porządkowe oraz pomocnicze wykonywane na rzecz jednostek organizacyjnych Służby Więziennej lub za prace porządkowe na rzecz samorządu terytorialnego, w wymiarze nieprzekraczającym 90 godzin miesięcznie, wynagrodzenie skazanemu nie przysługuje. § 2. Skazanemu, za jego pisemną zgodą lub na jego wniosek, dyrektor może zezwolić na nieodpłatne zatrudnienie przy pracach publicznych na rzecz organów administracji publicznej oraz przy pracach wykonywanych na cele charytatywne, a także przy pracach porządkowych i pomocniczych wykonywanych na rzecz jednostek organizacyjnych Służby Więziennej. § 3. W celu przyuczenia do wykonywania pracy skazanemu, za jego pisemną zgodą, można zezwolić na wykonywanie nieodpłatnej pracy w przywięziennych zakładach pracy, przez okres nie dłuższy niż 1 miesiąc.

Zatrudnienie – Kodeks Karny Wykonawczy Art. 125.  § 1.  Z przysługującego skazanemu wynagrodzenia za pracę potrąca się 10% na cele Funduszu określone w art. 43 oraz 25% na cele Funduszu Aktywizacji Zawodowej Skazanych oraz Rozwoju Przywięziennych Zakładów Pracy, utworzonego na podstawie art. 6a ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o zatrudnianiu osób pozbawionych wolności (Dz. U. Nr 123, poz. 777, z późn. zm.). Art. 43. § 1. Tworzy się Fundusz Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej, zwany dalej "Funduszem". § 2. Fundusz jest państwowym funduszem celowym, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.

Zatrudnienie – Ustawa o zatrudnianiu osób pozbawionych wolności. Art. 8. 1. Środki Funduszu Aktywizacji przeznacza się na finansowanie działań w zakresie resocjalizacji osób pozbawionych wolności, a w szczególności na: 1) tworzenie nowych miejsc pracy dla osób pozbawionych wolności oraz ochronę istniejących, 2) tworzenie w zakładach karnych infrastruktury niezbędnej dla działań resocjalizacyjnych, 3) modernizację przywięziennych zakładów pracy i ich produkcji, 4) organizowanie nauki zawodu i doskonalenia zawodowego dla osób pozbawionych wolności, 5) organizowanie szkolenia w zakresie aktywizacji zawodowej i umiejętności poszukiwania pracy.

Zatrudnienie – Ustawa o zatrudnianiu osób pozbawionych wolności. Art. 8. 2 Z tytułu zwiększonych kosztów zatrudnienia osób pozbawionych wolności przedsiębiorcy zatrudniający te osoby otrzymują ze środków Funduszu Aktywizacji ryczałt w wysokości 20% wartości wynagrodzeń przysługujących zatrudnionym osobom pozbawionym wolności; wypłata ryczałtu następuje na wniosek tych przedsiębiorców. 3. Ze środków Funduszu Aktywizacji mogą być przyznawane pożyczki bądź dotacje podmiotom zatrudniającym osoby pozbawione wolności. 4. Minister Sprawiedliwości określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady oraz tryb finansowania działań, o których mowa w ust. 1, a także szczegółowe zasady, tryb i terminy wypłaty ryczałtów oraz udzielania pożyczek i dotacji, jak również sposób i tryb dokumentowania wydatków na zatrudnienie osób pozbawionych wolności oraz wysokości i przeznaczenia pomocy wraz z wzorami dokumentów w tych sprawach, uwzględniając możliwości finansowe Funduszu Aktywizacji.

Zatrudnienie na dzień sprawozdawczy wg Zatrudnienie na dzień sprawozdawczy wg. Działu I Sprawozdań miesięcznych MS ZK-2

Struktura zatrudnienia w 2010 roku

Struktura zatrudnienia III kwartały 2011 roku

Etaty przeliczeniowe dla osadzonych zatrudnionych przy pracach porządkowych i pomocniczych wykonywanych na rzecz jednostek OISW w Poznaniu w latach 2009 - 2012

Środki na wynagrodzenia dla osadzonych zatrudnionych przy pracach porządkowych wykonywanych na rzecz jednostek OISW w Poznaniu w latach 2009 -2012

Zatrudnienie w jednostkach OISW w Poznaniu w dniu 31. 12. 2010r Zatrudnienie w jednostkach OISW w Poznaniu w dniu 31.12.2010r. oraz 31.10.2011r.   Liczba osadzonych  z tego: Powszechność zatrudnienia w % NAZWA zatrudnieni odpłatnie nieodpłatne [(4+6)/2]•100 [(5+7)/3]•100 JEDNOSTKI Stan w dniu 31.12.2010 31.10.2011 1 2 3 4 5 6 7 8 9 OGÓŁEM 6 631 6 741 1 952 1 508 496 1 001 36,9 37,2 AŚ Leszno 54 57 13 10 12 35,2 38,6 AŚ Lubsko 96 197 15 26 40 16,7 33,5 AŚ Nowa Sól 97 110 18 20,6 18,2 AŚ Ostrów Wlkp. 243 238 21 36 31 23 21,4 24,8 AŚ Poznań 999 987 291 234 111 38,7 35,0 AŚ Szamotuły 172 188 35 34 45 32,0 42,6 AŚ Śrem 151 156 47 41 16 41,7 48,1 AŚ Środa Wlkp. 17 44,8 35,4 AŚ Zielona Góra 269 316 95 59 40,9 37,3 ZK Gębarzewo 596 570 134 104 61 113 32,7 38,1 ZK Kalisz 270 275 85 58 51 39,6 ZK Koziegłowy 465 450 210 256 94 63 65,4 70,9 ZK Krzywaniec 838 823 321 139 33 177 42,2 38,4 ZK Rawicz 808 247 149 99 33,8 30,7 ZK Wronki 1477 1470 408 331 150 31,3

Zatrudnienie odpłatne - OISW w Poznaniu w dniu 31. 12. 2010r. oraz 31 Zatrudnienie odpłatne - OISW w Poznaniu w dniu 31.12.2010r. oraz 31.10.2011r Miejsce zatrudnienia Stan w dniu Przyrost:   31.12.2010 31.10.2011 OGÓŁEM 1952 1508 -444 w tym tymczasowo aresztowani 14 8 -6 ­przywięzienne przedsiębiorstwo przemysłowe 110 107 -3 ­przywięzienne spółki akcyjne lub spółki z o.o. ­instytucje gospodarki budżetowej 121 103 -18 ­produkcja nakładcza ­kontrahenci pozawięzienni 518 437 -81 ­umowa o pracę ­umowa zlecenie , umowa o dzieło 2 ­inna podstawa prawna ­prace porządkowe oraz pomocnicze wykonywane na rzecz jednostek organizacyjnych SW 1201 859 -342 jednostek organizacyjnych SW w przeliczeniu na pełnozatrudnionych 820,6 484,6

Zatrudnieni nieodpłatnie oraz nie zatrudnieni OISW w Poznaniu w dniu 31.12.2010r. oraz 31.10.2011r Wyszczególnienie   Stan w dniu Przyrost: 31.12.2010 31.10.2011 Zatrudnieni nieodpłatnie 486 1001 515 ­pracach publicznych 206 326 120 ­prace na cele charytatywne 28 45 17 w tym zatrudnieni ­pracach porządkowych oraz pomocniczych nieodpłatnie przy: na rzecz jednostek organizacyjnych SW ­art.123a § 1 kkw 199 433 234 ­art.123a § 2 kkw 53 197 144 Nie zatrudnieni 3559 4232 673 ­przebywania poza terenem AŚ, ZK٭ 13 20 7 w tym niezatrudnieni ­drugiej sprawy śledczej٭٭ 108 106 -2 z powodu: ٭٭٭niezdolności do pracy­ 365 359 -6 ­braku pracy 1584 1577 -7 ­z innych przyczyn 1489 2170 681

Średnia rata alimentacyjna w (zł) Średnia rata alimentacyjna w (zł) Osadzeni zobowiązani do świadczeń alimentacyjnych - średnio w miesięcznie (dane za 10 miesięcy 2011r.) Zobowiązani Liczba zobowiązanych Liczba potrąceń Kwota potrąceń w (zł) Średnia rata alimentacyjna w (zł) Ogółem w tym zatrudnieni z mocy wyroku 1 186 465 469 80 576,78 171,81 Osadzeni zobowiązani do świadczeń alimentacyjnych - średnio w miesięcznie (dane za 2010r.) Zobowiązani Liczba zobowiązanych Liczba potrąceń Kwota potrąceń w (zł) Średnia rata alimentacyjna w (zł) Ogółem w tym zatrudnieni z mocy wyroku 1 268 572 575 79 526,96 138,31

Struktura zaludnienia w latach 2008-2010 w OISW w Poznaniu na tle zaludnienia osadzonych w Polsce w roku 2010 (na podstawie miesięcznych sprawozdań MS ZK-1).

Powszechność zatrudnienia skazanych, osadzeni objęci odpłatnym zatrudnieniem, bezrobocie wśród skazanych, na podstawie Rocznych sprawozdań o zatrudnieniu tymczasowo aresztowanych, skazanych i ukaranych MS ZK-2 Dział I