Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Advertisements

Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Wewnątrzszkolny system oceniania
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
ZASADY OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
STYPENDYŚCI NAGRODY BURMISTRZA KORSZ 2012
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Muzyka.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
Nieprzygotowanie uczniów do zajęć w dniach r.
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do publicznej szkoły ponadgimnazjalnej (liceum ogólnokształcącego, technikum, zasadniczej szkoły zawodowej)
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Wewnątrzszkolny system oceniania
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
Projekt opracowany przez
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Paragraf 1.5 Sporządzamy wykresy.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
„ Spotkania z muzyką ” Każdego miesiąca odbywają się w naszej szkole lekcje muzyki, które mają na celu wyrobienie i utrwalenie umiejętności słuchania i.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
ZASADY REKRUTACJI.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
O języku… Zajęcia w klasach I-III prowadzone są w większości w języku angielskim. Dzieciaczki początkowo mogą być nieco przerażone. Jakkolwiek, proszę.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2019/2020
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki. -   podręcznik – Słuchanie muzyki. Autor Eugeniusz Wachowiak. Wydawnictwo – „ Gawa” - zeszyt w pięciolinie.

Czego będziemy się uczyć na lekcjach muzyki?    Wiadomości z historii muzyki. Epoki muzyczne : średniowiecze, renesans, barok, klasycyzm, romantyzm, impresjonizm, muzyka współczesna. 2.     Kompozytorzy: Fryderyk Chopin, Stanisław Moniuszko. Henryk Wieniawski, Karol Szymanowski.    Słuchanie i analiza wybitnych utworów muzyki poważnej.    Ważne określenia stosowane w muzyce. Zapis nutowy.     Pieśni obowiązkowe: Hymn państwowy, Rota, Oda do radości,Piechota, Legiony, Warszawianka z 1831 r. Mazurek 3 maja.

Oceny na lekcji muzyki. Aktywność w czasie zajęć. Jedna odpowiedź ustna w ciągu semestru. Ocena za wykonanie pieśni obowiązkowych Kartkówka 3 min na początku lub końcu lekcji. Dwa sprawdziany w semestrze z 3 ostatnich lekcji.   Ocena za prowadzenie zeszytu.    Ocena za pracę domową  Test wiedzy o muzyce – jeden w semestrze.* Test poznanych – słuchanych utworów (tytuł, kompozytor)* Zgłaszamy jedno nieprzygotowanie w semestrze.

Kryteria ocen Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który opanował zakres wiadomości i umiejętności z muzyki w stopniu bardzo dobrym i dodatkowo: – aktywnie uczestniczy w zajęciach lekcyjnych, – wykazuje zainteresowanie muzyką (np. bierze udział w koncertach), – podejmuje dodatkowe zadania (zdobywa informacje z innych źródeł, angażuje się w życie muzyczne klasy i szkoły), – reprezentuje szkołę w konkursach muzycznych. * - bierze aktywny udział w chórze szkolnym, ( za chór – jedna ocena wyżej) - występuje śpiewając solo na akademiach szkolnych, - przygotowuje referat z muzyki i przedstawia go na forum klasy

– wykazuje aktywną postawę na lekcjach , Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który opanował zakres wiedzy i umiejętności w wysokim stopniu, a ponadto: – wykazuje aktywną postawę na lekcjach , – wyróżnia się zdobytą wiedzą na tle klasy, – uzyskuje bardzo dobre i dobre oceny cząstkowe, – starannie wykonuje ćwiczenia muzyczne, – starannie prowadzi zeszyt przedmiotowy

– zwykle pracuje systematycznie , – bierze udział w lekcji, , Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który opanował zakres programowy wiedzy i umiejętności w stopniu średnim, a także: – zwykle pracuje systematycznie , – bierze udział w lekcji, , – najczęściej uzyskuje dobre oceny cząstkowe.

– rzadko uczestniczy w lekcji , – czasami poprawnie formułuje wnioski, Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który opanował zakres wiedzy i umiejętności w stopniu poprawnym oraz: – nie zawsze pracuje systematycznie i niezbyt chętnie podejmuje wszelkie działania, – rzadko uczestniczy w lekcji , – czasami poprawnie formułuje wnioski, – najczęściej uzyskuje dostateczne oceny cząstkowe.

– nie pracuje systematycznie , – biernie uczestniczy w lekcjach, 5. Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który opanował zakres wiedzy i umiejętności na poziomie elementarnym, a także: – nie pracuje systematycznie , – biernie uczestniczy w lekcjach, – niestarannie wykonuje ćwiczenia,    - otrzymuje dopuszczające oceny cząstkowe. - prowadzi zeszyt przedmiotowy

– nie wykazuje zainteresowania przedmiotem, Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nawet w stopniu elementarnym nie opanował materiału i nie nabył umiejętności wskazanych w programie nauczania oraz: – nie wykazuje zainteresowania przedmiotem, – nie bierze udziału w lekcjach, – nie prowadzi zeszytu przedmiotowego, – nie wykazuje żadnej chęci do poprawy swojej oceny. Ocena ta nie wynika z możliwości, czy z braku uzdolnień ucznia, lecz z całkowitej niechęci do przedmiotu oraz pracy na lekcjach.

Ocena z muzyki nie jest oceną za talent tylko za pracę. Uwaga! Pamiętaj! Ocena z muzyki nie jest oceną za talent tylko za pracę. Uczeń który nie ma talentu muzycznego może mieć 5 a nawet 6. Ocenę którą otrzymasz w pierwszej klasie z muzyki będzie oceną na świadectwie ukończenia gimnazjum. To samo dotyczy plastyki.

Dziękuję i zapraszam na kolejną lekcje