Włodzimierz Choromański, Iwona Grabarek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
z uwzględnieniem zastosowania jej dla usług pozaenergetycznych
„INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA”
JERZY BUZEK POSEŁ PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
M I N I S T E R S T W O NAUKI I INFORMATYZACJI Przebieg realizacji zasad i trybu doboru ekspertów w pilotażowym projekcie Foresight w dziedzinie ZDROWIE.
Konieczna Koordynacja – Informacja nt. prac Grupy roboczej ds. Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Komitetu Koordynacyjnego Narodowe Strategiczne Ramy.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
„Migracja środowisk Novell NDS/eDirectory oraz Novell Groupwise do środowiska Microsoft Active Directory oraz Microsoft Exchange przy użyciu narzędzi Quest.
Mirosław ŚWIERCZ Politechnika Białostocka, Wydział Elektryczny
SIECI KOMPUTEROWE PIOTR MAJCHER PODSTAWOWE POJĘCIA.
Efektywność Energetyczna
Włodzimierz Choromański, Paweł Nowosad
Wdrażanie NSRO grudnia 2008 r.. Według danych wygenerowanych z Krajowego Systemu Informatycznego KSI SIMIK od początku uruchomienia.
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Środowiskowe aspekty wykorzystania paliw metanowych w transporcie
EUROPEJSKA MAPA DROGOWA „NOŚNIKI ENERGII DLA NAPĘDÓW”
PERSPEKTYWA EUROPEJSKA DLA PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ ENERGETYKI
5 nowych autobusów zasilanych paliwem ekologicznym – bioestrem
Opiniowanie projektów aktów normatywnych Nasielsk listopada 2013 r. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
VANET Vehicular Ad-Hoc Network
EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU
Wydziału Mechanicznego
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Program pilotażowy Aktywny samorząd. OBSZARY WSPARCIA A oprzyrządowanie samochodu B1 specjalistyczny sprzęt komputerowy B2 urządzenie lektorskie B3 urządzenie.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Wnioski i rekomendacje wynikające z realizacji projektu
Rola inteligentnych specjalizacji (IS) w kształtowaniu konkurencyjności regionów Joanna Oberbek spotkanie PGKK, Gdańsk 21 października.
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
BUDOWNICTWO PRZYSZŁOŚCI BUDOWNICTWO ZRÓWNOWAŻONE
Perspektywy rozwoju energetyki odnawialnej w Polsce w latach
DZIAŁANIA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA RZECZ ROZWOJU ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII W REGIONIE Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam.
Zarządzanie Energią i Teleinformatyka ZET 2013 Nałęczów lutego 2013 r.
Rysunek 1. Wprowadzenie do planu - proces. 1. Nowe, niskowęglowe źródła energii SektoryTony CO 2 Produkcja lokalna energii odnawialnej (gmina) Wpisać.
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
Seminarium dyplomowe magisterskie
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE „Inteligentna Energia – Program dla Europy” – możliwość dofinansowania.
D ORADZTWO B IZNESOWE Kilka uwag o kształtowaniu projektów wspieranych przez UE Jan Friedberg, Dyrektor, Zespół Projektów Infrastrukturalnych.
Stan wypełnienia warunkowości ex ante dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 22 stycznia 2016.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
1 Dotacje na innowacjeInwestujemy w waszą przyszłość Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.
Panel: Transport komunalny
Politechnika Częstochowska
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Władysław T. ŚLEBODZIŃSKI
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zasady ogólne ochrony środowiska w Polsce
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Włodzimierz Choromański, Iwona Grabarek INNOWACYJNE SYSTEMY TRANSPORTOWE Włodzimierz Choromański, Iwona Grabarek Politechnika Warszawska, Wydział Transportu

Innowacyjne systemy transportowe to temat bardzo szeroki a zarazem nieprecyzyjnie zdefiniowany. W artykule skupimy się na szczególnym obszarze a mianowicie transporcie w aglomeracjach miejskich. Tutaj szczególnie, widzimy potrzebę zmian, potrzebę poszukiwania nowych rozwiązań. Na początku dobrze jest określić ogólne wymagania dotyczące nowych systemów. Wydaj się, że można wyjść z ogólnych założeń sformułowanych w raportach Komisji Europejskiej dotyczącej transportu zrównoważonego (np. White Paper: European transport policy for 2010: time to decide), uzupełniając je dodatkowe wymagania.

Według ekspertów Komisji Europejskiej zrównoważony system transportowy to taki, który: 1.Zapewnia dostępność celów komunikacyjnych w sposób bezpieczny, niezagrażający zdrowiu ludzi i środowisku w sposób równy dla obecnej i następnych generacji; Pozwala funkcjonować efektywnie, oferować możliwość wyboru środka transportowego i podtrzymać gospodarkę oraz rozwój regionalny; Ogranicza emisje i odpady w ramach możliwości zaabsorbowania ich przez ziemię, zużywa odnawialne zasoby w ilościach możliwych do ich odtworzenia, zużywa nieodnawialne zasoby w ilościach możliwych do ich zastąpienia przez odnawialne substytuty, przy minimalizowaniu zajęcia terenu i hałasu.

Innowacyjny system transportowy powinien uwzględniać potrzeby osób niepełnosprawnych. W tym chodzi tu nie tylko o niepełnosprawności spowodowane np. wypadkami komunikacyjnymi ale problem znacznie szerszy: „starzenie” się społeczeństw i niepełnosprawności wynikające z szerokiej gamy chorób związanych z starszym wiekiem Nowe systemy powinny być tanie zarówno w budowie jak i eksploatacji w tym mało energochłonne.

Task 1: Personal Rapid Transit Task 2: ECO-car Zadania: Task 1: Personal Rapid Transit Task 2: ECO-car Task 3: Mechatroniczny wózek inwalidzki Task 4: Egzoszkielet Task 5: Mechatroniczne stabilizatory ortopedyczne PRT 6 6

PERSONAL RAPID TRANSIT   Personal Rapid Transit jest nowym systemem transportu miejskiego. Składa się z wielu pojazdów (najczęściej 3-4 osobowych) całkowicie zdalnie kierowanych (bez udziału kierowcy) realizującego transport „door to door” tzn. od przystanku początkowego do końcowego bez przystanków pośrednich. Pojazdy poruszają się po lekkiej infrastrukturze napowietrznej łatwo skalowalnej tzn. łatwo podlegającej rozbudowie o nowe elementy sieci /linie przystanki itd./. Napęd pojazdów jest elektryczny. Komisja Europejska postrzega w PRT być może nowe rozwiązanie dla systemów transportowych w miastach jakkolwiek sama idea PRT sięga lat 50 (USA) .

Komputerowy system sterowania PRT Za prawidłowe działanie oraz bezpieczeństwo systemu PRT odpowiada komputerowy system sterowania i kontroli dyspozytorskiej (computer control and dispatcher system) . System ten ma strukturę warstwową i w skład jego wchodzą poszczególne podsystemy: system kontroli dyspozytorskiej (dispatcher system - DS) ; centralny system sterujący (central control system – CCS); obszarowe systemy sterujące (area control system – ACS); radiowy system komunikacyjny ( radio communication system – RCS); pojazdowy system sterujący (vehicle control system – VCS);

ECO-CAR

In-wheel outer-rotor motors to make floor flat and slim Dual user interface (steering wheel + joystick) to make optimum interior dedicated also to wheelchair users In-wheel outer-rotor motors to make floor flat and slim Road clereance control by wire („active” suspension) Hybrid electric energy storage/source 混合能量存储 Hybrid braking system 混合制动 Steer by wire 线控驾驶 Break by wire 线控制动 Regenerative braking Accelerate by wire

Dziękuje za uwagę