Program eTwinning w warsztacie nauczyciela przedmiotów ścisłych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning.
Advertisements

Co to jest Pulpit eTwinning?
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Ogólnopolska konferencja Programu eTwinning dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie Warszawa, 18 marca 2011 r.
Konferencja dla dyrektorów szkół Program eTwinning Warszawa 10 listopada 2010 r.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Jadwisin, 25 – 26 września 2008 r.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
5 lat Programu eTwinning w Polsce
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
GOAL ! Go Outside And Learn Rok szk. 2010/11
Program eTwinning w warsztacie nauczyciela Kraków, 17 stycznia 2012 r.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Program eTwinning w warsztacie nauczyciela Warszawa, 16 marca 2012 r.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
Program eTwinning dla nauczycieli bibliotekarzy Warszawa, 27 października 2008 r.

MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Przedszkole w edukacyjnych programach współpracy europejskiej Program eTwinning Warszawa 22 października 2010 r.
Program eTwinning w warsztacie nauczyciela Warszawa, 18 listopada 2011 r.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
Zespół Szkół Łączności
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Założenia programu eTwinning Zasady uczestnictwa
Wpływ programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela Udział w seminarium kontaktowym „Biodiversity in eTwinning projects” Grecja, listopada 2011.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
compulsory full-time education
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Program eTwinning Program eTwinning Narodowe Biuro Kontaktowe Programu eTwinning Zamość, 22 listopada 2013.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Każdego roku uczniowie naszej szkoły biorą udział w Międzynarodowym QUIZIE z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Program eTwinning Poznań, marca 2017.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Programowanie z eTwinning
Program eTwinning Legnica, maja 2017.
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Tygodnie eTwinning od 1 do 31 października 2009 r.
Program eTwinning Planowanie projektów
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
portal społecznościowy nauczycieli
Zapis prezentacji:

Program eTwinning w warsztacie nauczyciela przedmiotów ścisłych Warszawa, 4 listopada 2009 r.

Europejska współpraca Program eTwinning Europejska współpraca szkół i przedszkoli

Plan prezentacji -> Program eTwinning: - kto może w nim uczestniczyć, - z kim i jakie projekty można realizować, - zalety eTwinningu. -> Polski portal www.etwinning.pl - działy portalu, - przykłady projektów, - konkursy eTwinning, - doskonalenie nauczycieli.

Struktura programu „Uczenie się przez całe życie” Comenius eTwinning Edukacja szkolna Erasmus Szkoły wyższe Leonardo da Vinci Szkolnictwo i doskonalenie zawodowe Grundtvig Edukacja dorosłych Program międzysektorowy 4 rodzaje aktywności – rozwój polityki edukacyjnej; kształcenie językowe; rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych; rozpowszechnianie przykładów najlepszej praktyki Program Jean Monnet 3 rodzaje aktywności – Akcja Jean Monnet; europejskie instytucje; stowarzyszenia europejskie

Program eTwinning Współpraca bliźniaczych przedszkoli, szkół podstawowych i średnich w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.

Kto może wziąć udział? Nauczyciele wszystkich przedmiotów, uczniowie, dyrektorzy szkół, bibliotekarze, logopedzi i inni pracownicy szkoły; Szkoły krajów Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii, Turcji, a także Chorwacji i Macedonii; Przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne (przedział wiekowy uczniów 3-19 lat).

Przykładowe formy projektów Krótki miesięczny projekt może skupić się na konkretnym temacie z programu nauczania; Projekt trzymiesięczny, podczas którego uczniowie nauczą się np. tworzyć podstawową stronę internetową lub zebrać informacje na określony temat i przedstawić je w języku obcym; Projekt roczny dotyczący np. historii Europy, matematyki, sztuki, który stanowi część programu nauczania; Projekt wieloletni, który zakłada współpracę z jednym lub większą ilością partnerów.

Szczegółowe aspekty dotyczące uczestnictwa w Programie eTwinning Działania oparte na motywacji i entuzjazmie nauczycieli i uczniów (brak finansowania z KE); Pedagogiczne wykorzystanie istniejącej już bazy technicznej ICT; Szukanie partnera do długotrwałej współpracy; ale na początek wystarczy wymiana informacji o sobie i wspólne zainteresowania; Odniesienie do innych programów unijnych; Wkomponowanie w realizowany program nauczania; Tworzenie zespołów nauczycieli: przedmiotowiec, językowiec, informatyk.

3 najważniejsze cechy projektów eTwinning Wykorzystywanie komputera, Internetu, oprogramowania, aparatu cyfrowego, kamery czyli narzędzi akceptowanych przez uczniów i wzbudzających ich entuzjazm; Języki obce są konieczne do bezpośredniej komunikacji ze szkołą partnerską, a natychmiastowe korzystanie z wiadomości ‘lekcyjnych’ wywołuje radość uczniów i zwiększa ich motywację do nauki; Temat projektu związany z podstawami programowymi.

Nauka przez: zabawę, aktywność, działanie.

Zalety projektów eTwinning: entuzjazm uczestników uczniów i nauczycieli, motywacja do nauki, poznawania świata, kreatywność nauczycieli i uczniów, dostosowanie zadań do możliwości każdego ucznia, bezpieczny Internet, wykorzystanie istniejącej bazy komputerowej, elastyczność projektu – możliwość dostosowania tematu i czasu trwania projektu do potrzeb uczniów, nieograniczony czas rejestracji, możliwość wprowadzania modyfikacji w każdej chwili.

Narodowe Biuro Kontaktowe Programu eTwinning (NSS): Prowadzi działania informacyjno-promocyjne; Organizuje konferencje regionalne i warsztaty szkoleniowe; Prowadzi portal eTwinning www.etwinning.pl; Prowadzi helpdesk pod adresem etwinning@frse.org.pl; Wspomaga działania szkół; Sprawdza jakość zgłaszanych projektów przez szkoły; Zbieranie przykładów dobrej praktyki, ich publikacja i dystrybucja Współpraca z istniejącymi już sieciami i inicjatywami oraz instytucjami: MEN, MSWiA, CODN, OEIiZK, Ambasada Francji, Interklasa, Scholaris etc.

Polski portal www.etwinning.pl

Działy portalu: eTwinning: Rejestracja „krok po kroku” Nasi przedstawiciele W mediach Dla prasy Publikacje Logo Aktualności Konkursy: Konkursy polskie Konkursy europejskie Odznaka Jakości eTwinning Ciekawe projekty Wywiady Doskonalenie nauczycieli: Konferencje promocyjne Warsztaty europejskie Szkolenia wirtualne Seminaria kontaktowe Rady dla nauczycieli: Narzędzia online Porady metodyczne Dobre rady Statystyki Archiwum

Rejestracja krok po kroku

Konkursy

Ciekawe projekty Możliwości grupowania: - według przedmiotów - według poziomu szkoły

1, 2 Buckle my shoe… Przedszkole Publiczne nr 5 w Głogowie koordynator Ewa Kurzak

Matematyka wokół nas Szkoła Podstawowa nr 6 w Myszkowie Koordynator: Wiesława Masłoń Uczniowie układają zadania matematyczne i nawzajem je sobie przesyłają. Lekcje matematyki stają się przez to dużo ciekawsze, a treści matematyczne lepiej przyswajalne. Trudne pojęcia w „niebolesny” sposób „wchodzą do głowy”.

What's Maths. A new life style What's Maths? A new life style! Szkoła Podstawowa nr 1 w Choszcznie Koordynator: Bożena Koronowicz Cel: kształtowanie i doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, wyrabianie i doskonalenie umiejętności analizowania i wyciągania wniosków, aby w efekcie zadania logiczne, które rozwijają sprawność umysłową uczeń mógł traktować w kategoriach rozrywki. Każda szkoła partnerska przygotowywała w ustalonej kolejności planszę Sudoku, którą rozwiązywali uczniowie ze wszystkich szkół. Uczniowie przygotowywali się do konkursu „Cyfry muszą pozostać samotne”, który odbył się w ostatnim tygodniu maja we wszystkich szkołach uczestniczących w projekcie. W każdej szkole został wyłoniony „Mistrz Logicznego Myślenia”, a uczeń, który uzyskał największą liczbę punktów otrzymał tytuł „Europejski Mistrz Logiki”. Miło było słyszeć, że rodzice prosili dziecko o skserowanie dodatkowej planszy dla nich. Wspólne rozwiązywanie łamigłówek w domu rodzinnym motywowało dzieci do jeszcze większego wysiłku umysłowego.

Tajemnice liczb Zespół Szkół nr 3 im Tajemnice liczb Zespół Szkół nr 3 im. Lotników Polskich w Pile Koordynator: Beata Krutel Liczby naturalne i ich własności stanowią ważną część treści nauczania realizowanych w szkole podstawowej. Uczniowie szkół podstawowych z Polski i Grecji poznawali własności liczb naturalnych oraz tworzyli zbiór zadań ułatwiających zrozumienie własności działań. Przygotowywali zadania, łamigłówki, krzyżówki i problemy matematyczne, którymi wymieniały się szkoły partnerskie. Powstał polsko-grecko-angielski słownik pojęć matematycznych i zwrotów używanych na co dzień. Wprowadzenie elementów teorii liczb musiało się odbywać w sposób przystępny dla uczniów; konieczne było powiązanie treści i form pracy z tym, co jest uczniom znane, z czym stykają się na co dzień. Niezwykle mobilizujący okazał się fakt, że z tym samym tematem zmagali się ich rówieśnicy w Grecji.

The Entertaining Physics Class Publiczne Gimnazjum w Kadzidle (woj The Entertaining Physics Class Publiczne Gimnazjum w Kadzidle (woj. mazowieckie) Koordynatorzy projektu: Iwona Puławska (fizyka), Janina Ptak (j. angielski) Przygotowanie zadań dla partnerów: rebusy i krzyżówki związane ze zjawiskami fizycznymi i prawami nimi rządzącymi, przygotowywanie i przeprowadzanie prezentacji prostych, a zarazem efektownych doświadczeń z wybranych działów fizyki, przygotowywanie zagadek fizycznych w postaci filmów video. Poszukiwanie odpowiedzi do rebusów, krzyżówek, zagadek filmowych - w bibliotece, w pracowni komputerowej, a także w życiu codziennym i umieszczanie odpowiedzi na stronie projektu. Dostrzeganie fizyki w życiu codziennym np. fizyka sportu - tworzenie śmiesznych filmów video. Pogłębianie zainteresowań fizyką - przygotowywanie „na wesoło” prezentacji o „podróżach” naukowych. Zgromadzenie wypracowanych materiałów na CD, DVD i na stronie internetowej projektu.

Nie tylko sól kuchenna Gimnazjum nr 6 im Nie tylko sól kuchenna Gimnazjum nr 6 im. Karola Goduli w Bytomiu Koordynator: Bożena Jaksik Uczniowie dowiedzieli się, że sole to związki chemiczne występujące powszechnie w środowisku naturalnym, poszerzali wiedzę o występowaniu soli jako minerałów i czynników glebotwórczych, o solach jako substancjach tworzących nasz organizm, nawozach sztucznych, a także wykorzystywanych w farmakologii, przemyśle pirotechnicznym. Uczniowie poznali również metody pozyskiwania soli oraz dyskutowali nad ekologicznymi aspektami wykorzystania różnych soli. Uczniowie zdobywali informacje o substancjach wykorzystywanych w życiu codziennym i występujących w środowisku naturalnym Polski i Litwy; poszerzali wiedzę o geografii swoich krajów, dzielili się wiadomościami na temat ekologii i przemysłu tych związków chemicznych w swoich ojczyznach. Powstawały prezentacje PowerPoint, wykorzystywano TwinSpace - uczniowie mogli śledzić postępy prac i dzielić się wiedzą. Uczniowie komunikowali się poprzez czat na eTwinning, skype i wysyłając e-maile.

Maths and Earth Gimnazjum w Krempachach (woj Maths and Earth Gimnazjum w Krempachach (woj. małopolskie) Koordynator projektu: Urszula Utnicka Cel: wykazanie przydatności matematyki i jej zastosowania w badaniu Ziemi, innych gałęziach nauki i codziennym życiu. Wybrano 12 punktów Europie, określono ich współrzędnych i potraktowano jako punkty w przestrzeni trójwymiarowej lub na płaszczyźnie (dla 3 punktów). Trzy punkty w projekcie to trzy szkoły partnerskie, których współrzędne wyznaczono odbiornikami GPS. Trzy następne punkty były wybrane przez nauczycieli, a kolejne 6 przez uczniów z Listy UNESCO (dzięki temu uczniowie zebrali informacje o wspaniałych i cennych miejscach Europy). Po znalezieniu współrzędnych, uczniowie, na podstawie GoogleEarth, przygotowali mapy z zaznaczeniem wszystkich 12 punktów. W wyniku konkursu wybrano najlepszą mapę; zwycięzca otrzymał słodycze ze szkół partnerskich. Zadaniem uczniów z Hiszpanii było zaplanowanie wycieczki do tych 12 miejsc w Europie. Matematyczne zadania uczniów to przeliczanie współrzędnych z układu geograficznego na kartezjański, obliczenie odległości między punktami, znalezienie najkrótszej linii łączącej punkty (problem komiwojażera), konstrukcje w programie Geogebra: trójkąt o danych długościach boków, okrąg opisany i wpisany w trójkąt, środek ciężkości; porównywanie geometrii na kuli i płaszczyźnie, kolorowanie mapy (twierdzenie o czterech barwach), analiza kształtu Ziemi jako bryły, obliczenie promienia kuli.

Learn the Word of professions Zespół Szkół Ekonomiczno-Chemicznych w Trzebini koordynator: Maria Mendela Zespoły: przynajmniej jedna osoba z Turcji, jedna osoba z Bułgarii i jedna osoba z Polski, Każdy zespół zbiera i opracowuje informacje o wybranym zawodzie, Uczniowie spotykają się na czacie, korzystają z forum i tablicy informacyjnej w TwinSpace, Na forum uczniowie zamieszczają informacje o sobie, Powstaje zbiór informacji o zawodach.

Doskonalenie nauczycieli Konferencje promocyjne, warsztaty i szkolenia regionalne, w tym dla nauczycieli – bibliotekarzy ;)) Kurs eLearning dla nauczycieli „Jak uczestniczyć w Programie eTwinning?” prowadzony na platformie Moodle, Warsztaty europejskie, Seminaria kontaktowe.

Biuletyn

Forum

Nasi przedstawiciele: Koordynatorzy regionalni Ambasadorzy Promotorzy Trenerzy kursu dla nauczycieli

Konkursy eTwinning: polskie europejskie

Ogólnopolskie konkursy eTwinning w roku szkolnym 2009/2010 Konkurs „Nasz projekt eTwinning – VI edycja 2010”; Konkurs dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (matematyka, fizyka, chemia, przyroda, biologia, geografia) – współpraca z CODN; Konkurs „eTwinning w szkolnej bibliotece” – współpraca z OEIiZK; Konkurs językowy eTwinning - współpraca z Goethe-Institut, Ambasadą Francji, British Council, CODN; Konkurs „Dyrektorzy szkół w eTwinning” – współpraca z CODN.

Tablica interaktywna SMART BoardTM – nagroda główna

Nagrody w roku 2009: 2 tablice interaktywne SMART BoardTM ufundowane przez Image Recording Solutions Sp. z o.o. dwutygodniowe stypendium w Paryżu i e-beam ufundowane przez Ambasadę Francji, wyjazd laureatów do Sewilli w 2010 r. na konferencję eTwinning ufundowane przez FRSE, udział w tygodniowym szkoleniu dla nauczycieli bibliotekarzy ufundowane przez FRSE, udział w tygodniowym szkoleniu dla nauczycieli fizyki w CERN ufundowane przez FRSE, nagrody finansowe ufundowane przez MSWiA, udział w warsztatach dla nauczycieli podczas Festiwalu filmowego we Wrocławiu ufundowane przez Stowarzyszenie NOWE HORYZONTY nagrody rzeczowe FRSE: tablet, cyfrowy aparat fotograficzny, pamięć USB, ramka cyfrowa, kamera internetowa, hub.

Konkursy europejskie eTwinning

Laureat 2006 Projekt „Zabawa i nauka” (Playing and Learning) realizowany przez Publiczne Przedszkole nr 5 w Głogowie zdobył pierwsze miejsce w kategorii zasoby cyfrowe dla dzieci w wieku 5 - 12 lat; Koordynatorem projektu jest dyrektorka przedszkola Ewa Kurzak; Partner to hiszpańskie przedszkole Escuela Infantil Gloria Fuertes; Gijón, Hiszpania; koordynator Maria Piedad Avello; Nagrodą był czterodniowy obóz na wyspie Lanzarote.

Laureat 2007 Projekt „Poszukiwanie tożsamości przez młodych ludzi – od psychologicznej do kulturowej” (Young people’s search for personal identity) realizowany w I Liceum Ogólnokształcącym w Mysłowicach zdobył I miejsce w kategorii 16 – 19 lat; Koordynatorem projektu była Pani Ewa Groszek; Partnerem projektu była włoska szkoła ITIS "A. Monaco" Informatica-Elettronica-Elearning-Meccanica, Cosenza, w której koordynatorem jest Paola Lico; Nagrodą był 5 dniowy pobyt na obozie na Sycylii.

Laureat 2008 Projekt „Fizyka ważna i ciekawa” realizowany w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie w kategorii matematyka i nauki ścisłe; Koordynatorem projektu była Pani Ela Gawron; Partnerem projektu była Kauno Statybininkų Rengimo Centras z Litwy; Nagrodą był 5 dniowy obóz w Portugalii.

Laureat 2009 - kategoria wiekowa 16-19 lat Projekt „The Pizza Business across Europe” realizowany w Zespole Szkół Agroprzedsiębiorczości im. M. Rataja w Mieczysławowie; Koordynatorem projektu był Pan Andrzej Pogorzelski; Partnerem projektu były szkoły z Portugalii, Węgier, Rumunii, Włoch, Łotwy; Nagrodą był 5 dniowy obóz w Grecji.

Laureat 2009 - kategoria język francuski Projekt „ Mythes, légendes et contes de fées – moyens d’enrichir le langage des jeunes et la connaissance de l’autre” realizowany w Niepublicznym Gimnazjum nr 9 im. Roberta Schumana w Warszawie; Koordynatorem projektu był Pan Tomasz Perzyna; Partnerzy projektu to szkoły z Rumunii i Republiki Czeskiej; Nagrodę ufundowała prezydencja francuska UE.

Odznaki Jakości eTwinning Krajowe Odznaki Jakości – przyznano 482 Europejskie Odznaki Jakości – przyznano 305 Odznaki Jakości przyznawane są nauczycielom koordynatorom projektów dwa razy w roku: w marcu i we wrześniu; Nauczyciele, którzy otrzymali Krajowe Odznaki Jakości mogą otrzymać Europejską Odznakę Jakości; jeśli przynajmniej dwóch nauczycieli otrzyma Krajową Odznakę za dany projekt, wówczas otrzymają oni automatycznie Europejską Odznakę Jakości.

Narodowe Biuro Kontaktowe Programu eTwinning Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji ul. Mokotowska 43 00-551 Warszawa tel: +48 22 46 31 400 fax: +48 22 46 31 021 etwinning@frse.org.pl

Dziękuję za uwagę  gracjana.wieckowska@frse.org.pl