1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Advertisements

Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
TRANSPORT – jak się poruszasz ?
MAPA WSPARCIA REGIONALNEGO
Efekty udostępnienia FCL i analiza potrzeb jego odnowienia
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Instrumenty Finansowe w polityce spójności
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Szerokopasmowe Lubuskie
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 29 marca 2013.
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Prywatyzacja usług publicznych.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Dominik Wiśniewski Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej.
PROCES PROGRAMOWANIA ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO NA LATA Konsultacje społeczne projektu Strategii rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
spotkanie grupy roboczej z Urzędu Samorządowego Kraju Żylińskiego
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA 2009 Kielce maja 2009.
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
Cywilizacyjny skok z klasą Zielona Góra, 4 października 2012.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Tytuł prezentacji BGK Miasto, data Fundusz Regionu Wałbrzyskiego – najlepsze źródło finansowania Przedsiębiorstw na Dolnym Śląsku Fundusz Regionu.
FUNDUSZE PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH
Bank Ochrony Środowiska S. A
Bank Gospodarstwa Krajowego dla miast XXXII Zgromadzenie Ogólne Związku Miast Polskich Poznań, 3-4 marca 2011 r. Tomasz Mironczuk Prezes Zarządu.
Fundusz Poręczeń Unijnych Warszawa, r..
InTeKo Sp. z o.o. Katowice 25 lipca 2013.
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia – koncepcja.
Mechanizmy wspierania rozwoju obszarów wiejskich
Łódzka Kolej Aglomeracyjna we współpracy z
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
19 MAJA 2009r.PREZENTACJA SPÓŁKI1 „KOLEJE MAZOWIECKIE – KM” SP. Z O.O. WDROŻONE I PLANOWANE INWESTYCJE.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Nowy rozkład jazdy i inwestycje taborowe KM. Ilość przewiezionych pasażerów w roku 2009: 51 mln Prognozowana ilość pasażerów w roku 2010: 53 mln Średnia.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
RPO dla Mazowsza #RPO wyjście z grupy regionów słabiej rozwiniętych silne zróżnicowania wewnętrzne Szczególna sytuacja województwa mazowieckiego.
SYTUACJA FINANSOWA MAZOWSZA 1Warszawa, 20 maja br.
Transport kolejowy w Polsce W ostatnich latach rośnie ilość towarów przewożonych koleją. Według GUS w roku 2004 koleją przewieziono 282,9 mln ton towarów.
Małgorzata Obuchowska Gembala Fundusz Górnośląski S.A.
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Koleje Mazowieckie oraz PKP Intercity Michał Domański Bartosz Galas LiTTK Ekonomika transportu.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
RATING Miasta Gdańska GDAŃSK, marzec Podwyższenie ratingu Miasta Gdańska - międzynarodowego długoterminowego dla waluty krajowej i zagranicznej.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Oferta publiczna PKP Cargo. Podstawowe dane o emisji Istotne daty: 9-21 października - zapisy na akcje inwestorów indywidualnych 22 października - ustalenie.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A
Plan finansowy programu
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO w ramach RPOWŚ
Zawarcie umowy pomiędzy: Województwem Świętokrzyskim i NEWAG S.A.
Zapis prezentacji:

1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego

2Warszawa, 27 września 2012 Istotne informacje Spółka została założona 29 lipca 2004 r. przez Samorząd Województwa Mazowieckiego (51%) i PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o. (49%),Spółka została założona 29 lipca 2004 r. przez Samorząd Województwa Mazowieckiego (51%) i PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o. (49%), Działalność firma rozpoczęła 1 stycznia 2005 r.,Działalność firma rozpoczęła 1 stycznia 2005 r., Począwszy od 8 stycznia 2008 r. Samorząd Województwa Mazowieckiego stał się jedynym udziałowcem Kolei Mazowieckich (KM),Począwszy od 8 stycznia 2008 r. Samorząd Województwa Mazowieckiego stał się jedynym udziałowcem Kolei Mazowieckich (KM), Dzisiaj Koleje Mazowieckie operują na 15 liniach kolejowych o łącznej długości kilometrów, przewożąc codziennie - średnio prawie pasażerów.Dzisiaj Koleje Mazowieckie operują na 15 liniach kolejowych o łącznej długości kilometrów, przewożąc codziennie - średnio prawie pasażerów.

3Warszawa, 27 września 2012 Rozwój usług Liczba pasażerów w milionach Praca eksploatacyjna w milionach kilometrów Tempo wzrostu liczby pasażerów Kolei Mazowieckich jest bezprecedensowe w skali regionalnego transportu kolejowego w Polsce: z prawie 40 milionów w 2005 r. do ponad 54 milionów w 2011 r.Tempo wzrostu liczby pasażerów Kolei Mazowieckich jest bezprecedensowe w skali regionalnego transportu kolejowego w Polsce: z prawie 40 milionów w 2005 r. do ponad 54 milionów w 2011 r. Od 2005 r. 5 linii kolejowych zostało reaktywowanych.Od 2005 r. 5 linii kolejowych zostało reaktywowanych. Zakłada się że ok. 58 milionów pasażerów może skorzystać z usług przewozowych Kolei Mazowieckich w 2012 r. Prognoza na 2013 r. szacowana jest na poziomie 60 milionów pasażerów.Zakłada się że ok. 58 milionów pasażerów może skorzystać z usług przewozowych Kolei Mazowieckich w 2012 r. Prognoza na 2013 r. szacowana jest na poziomie 60 milionów pasażerów.

4Warszawa, 27 września 2012 Finansowanie Z roku na rok rośnie wielkość dotacji jaka jest przekazywana z budżetu województwa przez Organizatora publicznego transportu zbiorowego,Z roku na rok rośnie wielkość dotacji jaka jest przekazywana z budżetu województwa przez Organizatora publicznego transportu zbiorowego, Średni roczny wzrost dotacji w ujęciu ostatnich czterech lata wynosi 6,66%, przy jednoczesnym średnio rocznym wzroście pracy eksploatacyjnej o 1,58%.Średni roczny wzrost dotacji w ujęciu ostatnich czterech lata wynosi 6,66%, przy jednoczesnym średnio rocznym wzroście pracy eksploatacyjnej o 1,58%. W roku 2013 w umowie ramowej zawartej pomiędzy Samorządem Województwa Mazowieckiego, a Spółką Koleje Mazowieckie – KM sp. z o.o. przewidywana kwota dotacji wynosi 252,15 mln PLN.W roku 2013 w umowie ramowej zawartej pomiędzy Samorządem Województwa Mazowieckiego, a Spółką Koleje Mazowieckie – KM sp. z o.o. przewidywana kwota dotacji wynosi 252,15 mln PLN. Wielkość dotacji przekazana w poszczególnych latach (w mln PLN)

5Warszawa, 27 września 2012 Tabor Nowe pojazdy 11 lokomotyw serii EN 47 firmy Bombardier (P160 DC TRAXX) 37 wagonów piętrowych (Bombardier), 16 Elektryczne Zespoły Trakcyjne (EZT) serii EN76 Elf(Pesa) 10 EZT serii ER75 Flirt( Stadler) 2 autobusy szynowe SA135 (Pesa) Zmodernizowane pojazdy 194 sztuki modernizowanych EZT i 11 sztuk autobusów szynowych ( 186 sztuk EZT zmodernizowane z udziałem współfinansowania ze środków Unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego). Lokomotywa P160 DC TRAXX Autobus szynowy SA135 ER 75 FLIRT EN76 ELF Flota własnaFlota dzierżawiona

6Warszawa, 27 września 2012 Projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego/Funduszu Spójności 1. Modernizacja elektrycznych zespołów trakcyjnych Całkowita wartość projektu: 207,2 mln PLN; wsparcie EFRR 50% kosztów kwalifikowanych. 1. Zakup 11 nowych dwukabinowych lokomotyw elektrycznych do pociągów z systemem push-pull Całkowita wartość projektu: 206,3 mln PLN; wsparcie EFRR 50% kosztów kwalifikowanych. 3. Zakup 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych ELF dedykowanych połączeniom Lotniska Chopina i Lotniska Modlin w obrębie aglomeracji warszawskiej Całkowita wartość projektu: 394,6 mln PLN – przewidywany wkład FS – 59% kosztów kwalifikowanych.

7Warszawa, 27 września 2012 Finansowanie Aby umożliwić sfinansowanie programu inwestycyjnego, w marcu 2011 r. KM zdecydowały się wyemitować obligacje o wartości 100 mln EURO na Giełdzie Papierów Wartościowych w Londynie Fitch Ratings potwierdził Spółce Koleje Mazowieckie – KM sp. z o.o. długoterminowe wskaźniki: długoterminowy w walucie zagranicznej BBB-, długoterminowy w walucie krajowej BBB, długoterminowy krajowy na poziomie A+(pol). Perspektywa dla wszystkich ratingów jest stabilna. Fitch Ratings potwierdził również Spółce Koleje Mazowieckie Finance ABs emisję 100 mln EURO niezabezpieczonych obligacji o niskim ryzyku długoterminowym wskaźnikiem w walucie zagranicznej BBB-. Koleje Mazowieckie Finance ABs są finansowym oddziałem Spółki Koleje Mazowieckie. Emisja zakończyła się sukcesem, pomimo bardzo trudnych warunków rynkowych. W transakcję zaangażowało się 50 międzynarodowych inwestorów (z Niemiec, Austri, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Polski. Inwestorzy zaufali samorządowemu przewoźnikowi kolejowemu. Duży popyt spowodował, że portfel zleceń został zamknięty z dużą nadsubskrypcją. 59% emisji zostało objętych przez banki, 26% przez banki prywatne, 12% przez fundusze inwestycyjne, a 3% przez fundusze hedgingowe.

8Warszawa, 27 września 2012 Konkurencyjność na rynku kolejowych przewozów pasażerskich Udział operatorów w rynku według liczby przewiezionych pasażerów (styczeń – lipiec 2012 rok)* * dane ze strony internetowej Urzędu Transportu Kolejowego:

9Warszawa, 27 września 2012 Wkład Województwa Mazowieckiego w odnowę taboru W 2008 roku Województwo Mazowieckie kupiło tabor kolejowy za kwotę ponad 420 milionów PLN W 2008 roku Województwo Mazowieckie kupiło tabor kolejowy za kwotę ponad 420 milionów PLN w latach na zakup taboru została przeznaczona kwota w latach na zakup taboru została przeznaczona kwota 14 mln PLN

10Warszawa, 27 września 2012 Dziękuję za uwagę