Rada Szkoleniowa w SP 2 09.03.04. Opracowanie spisu umiejętności absolwenta w kl. III w celu łatwiejszego pokonania progu kl.IV Alina Tokarska SP2.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Kształcenie umiejętności pisania w świetle nowej podstawy programowej
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Sześciolatek w I klasie – realizacja nowej podstawy programowej
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Sylwetka absolwenta I etapu kształcenia
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Główne założenia nowej Podstawy Programowej.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Sześciolatek idzie do szkoły
TIK w szkole podstawowej
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA PRZYCIŚNIJ ENTER PO KAŻDEJ STRONIE
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
6-LATEK W SZKOLE.
Moje dziecko idzie do szkoły
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
PROBLEMY SZKOLNE DZIECI Z ZABURZENIAMI MOWY.  Zaburzenia mowy przyciągają uwagę otoczenia. Dlatego dziecko, które ma problemy z wymową jest bardzo szybko.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Metoda nauki czytania Przyłubskich
Katarzyna Hebda, Jolanta Kowalska, Anna Karbownik, Iwona Luty, Iwona Strugarek, Iwona Lech, Milada Ledóchowska-Muszyńska, Beata Piękoś, Beata Winkler.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Edukacja teatralna w podstawie programowej
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Rozwój mowy dziecka.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Rada Szkoleniowa w SP 2 09.03.04. Opracowanie spisu umiejętności absolwenta w kl. III w celu łatwiejszego pokonania progu kl.IV Alina Tokarska SP2

I etap edukacyjny kl.I-III. Wybrane zagadnienia z podstaw programowych Swobodne i spontaniczne wypowiedzi uczniów Opowiadanie i opisywanie Recytowanie wierszy Czytanie głośne sylab,wyrazów, zdań i tekstów Sięganie do źródeł informacji i technologii informacji,w tym korzystanie z biblioteki szkolnej Pisanie liter, łączenie liter w sylaby,pisanie wyrazów, zdań Przepisywanie wyrazów, zdań, tekstów powiązane z uzupełnianiem i przekształcaniem Pisanie swobodnych tekstów, życzeń, zaproszeń, listów, opowiadań i opisów Alina Tokarska SP2

C.d. Pisanie z wykorzystaniem elementarnych zasad pisowni Liczby i ich zapis, stopniowe rozszerzenie zakresu liczbowego do 10 000 Działania arytmetyczne, kolejność wykonywania działań Rozwiązywanie zadań tekstowych jedno działaniowych i łatwych zadań tekstowych Figury geometryczne,w tym trójkąt, kwadrat, prostokąt koło Obserwowanie zjawisk i procesów przyrodniczych dostępnych doświadczeniu dziecka Alina Tokarska SP2

c.d. Dbałość o zdrowie ,higiena własna i otoczenia Bezpieczeństwo, w tym poruszanie się po drogach publicznych, Organizacja pracy (planowanie, organizacja stanowiska, racjonalne wykorzystanie materiału i czasu) Śpiew,gra na instrumentach, ruch z muzyką Umiejętności ruchowe oraz ćwiczenia fizyczne korygujące postawę ciała Przestrzeganie reguł w grach i zabawach Alina Tokarska SP2

Opis oczekiwanych cech absolwenta kończącego I etap edukacyjny klas I-III. Absolwent trzeciej klasy szkoły podstawowej coraz lepiej orientuje się w swoim najbliższym otoczeniu: domu i szkole.Sprawnie posługuje się zdobywaną wiedzą w życiu codziennym.W kontaktach z innymi ludzmi stosuje podstawowe zasady związane z komunikowaniem się . Formułuje pytania i poszukuje na nie odpowiedzi. Jest ciekawy świata,otwarty, odpowiedzialny, rozważny,prawy, uczynny Alina Tokarska SP2

Spis podstawowych umiejętności absolwenta kl. III Spis podstawowych umiejętności absolwenta kl.III. Edukacja polonistyczna CZYTANIE Poprawnie czyta wyuczone teksty. Rozumie teksty czytając je wolno i cicho. Opowiada teksty w formie krótkich zdań. Wygłasza z pamięci proste teksty, próbując zastosować odpowiednią intonację. Potrafi wskazać główne i drugoplanowe postaci w utworach. Określa czas i miejsce akcji. MÓWIENIE Wypowiada się: na podane tematy, na temat obrazków, używając krótkich zdań, wypowiedz nie zawsze jest uporządkowana. Alina Tokarska SP2

Edukacja polonistyczna c.d. PISANIE Układa krótkie opowiadania w formie prostych zdań, nie zawsze zachowuje pełną strukturę opowiadania. Tworzy i pisze krótkie swobodne teksty wykorzystując zgromadzone słownictwo. Na ogół poprawnie przepisuje tekst. Pisze list rozwijając podane zdania i dopisując własne. Podczas indywidualnego pisania listów i życzeń nie zawsze pamięta o właściwej strukturze. Czasem popełnia błędy w pisowni zwrotów grzecznościowych, nie zawsze stosuje wielkie litery. Nie zawsze pisze kształtne litery. Alina Tokarska SP2

Edukacja polonistyczna c.d. GRAMATYKA I ORTOGRAFIA Rozpoznaje zdania pytające i oznajmujące ,ale może mylić wykrzyknikowe z rozkazującymi. Potrafi wskazać części mowy w podanym tekście, ale wymaga pomocy przy odmianie czasowników przez osoby, liczby i czasy. W pisowni wyrazów z „ó”, „rz”, „ż”, „h” wymiennym i niewymiennym popełnia nieliczne błędy. Popełnia nieliczne błędy w pisowni wyrazów z „ą”, „ę”, w różnych pozycjach i w wyrazach z końcówką „-ów”, „-ówka”, „-ówna”, „-unek”. Alina Tokarska SP2

Edukacja matematyczna Prawidłowo odczytuje godziny i minuty na zegarze. Mnoży i dzieli w zakresie 100. Rozumie właściwości czterech działań arytmetycznych i związki między nimi. Zachowuje kolejność działań. Posługuje się algorytmami pisemnego mnożenia i dzielenia przez liczbę jednocyfrową bez przekroczenia progu dziesiątkowego. Samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe. Alina Tokarska SP2

Edukacja przyrodnicza Zna zasady poruszania się pieszych. Zna podstawowe znaki drogowe. Orientuje się w zmianach zachodzących w przyrodzie. Zna podstawową budowę roślin. Potrafi określić kierunki na mapie. Rozumie krążenie wody w przyrodzie. Wymienia i nazywa poszczególne warstwy lasu oraz niektóre rośliny tych warstw. Rozumie zachowanie się ludzi i zwierząt w zależności od warunków pogody. Zna rolę Warszawy jako stolicy Polski. Zna najstarsze miasta Polski i jej główne rzeki. Alina Tokarska SP2

Pozostałe edukacje: artystyczno - techniczne , motoryczno-zdrowotna Potrafi przedstawić zjawiska i wydarzenia z uwzględnieniem scen zbiorowych. Przedstawia sceny, sytuacje i zjawiska oraz przedmioty z uwzględnieniem określonych kształtów i barw. Rozróżnia i nazywa dziedziny sztuk pl.:malarstwo, rzezbiarstwo Stara się przestrzegać zasad bhp. Próbuje prawidłowo śpiewać poznane piosenki. Rozpoznaje nazwy solmizacyjne. Potrafi określić nastrój słuchanych utworów. Próbuje samodzielnie rozplanować pracę. Stara się wykonać swoją pracę estetycznie. Próbuje umiejętnie wykorzystać potrzebne materiały. Przestrzega reguł w grach i zabawach ruchowych, na miarę możliwości stara się wykonać ćwiczenia. Alina Tokarska SP2

Dziękuję za uwagę!!! Alina Tokarska SP2