NA SZLAKU 5 JĘZYKÓW …czyli konkurs poezji obcojęzycznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obchody Roku Chopinowskiego w PSP Nr 15 w RADOMIU
Advertisements

Apokalipsa – Słowo to pochodzi z języka greckiego (apokalipsis ) i oznacza odsłonięcie, objawienie. Nazwę tę nosi ostatnia księga Nowego Testamentu, która.
DAWNO I NIEDAWNO … CZYLI Ś WIETLICOWE WSPOMNIENIA.
Dzień Sztandaru Innym godnym naśladowania działaniem jest organizacja Dnia Szkolnego Sztandaru, podczas którego uczniowie oddają cześć szkolnym sztandarom,
Może na początek przenieśmy się trochę w czasie.
Prezentacja o Kazimierzu Dolnym
Sztuka sieci czyli Net art
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
AD 2010Chopin żyje w Daleszycach Szkolny program obchodów Roku Chopinowskiego.
Gimnazjum Publiczne w Rudnikach
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Wykonała: Nikola Szymczak
Nadleśnictwo Góra Śląska Idea powstania ś cie ż ki Żadna z aktywności leśników nie ma takiego poparcia zrozumienia w społeczeństwie, jak edukacja i w.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Europejski Dzie ń J ę zyków Obcych W dniu r. uczniowie klas IV-VI prezentowali swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Ale.
Europejski Dzień Języków Obcych
DZIEŃ NA TAK „Tak” dla Wyobraźni 20 marca 2013 r.
JAN PAWEŁ II WIELKI PAPIEŻ
Jedno ść …. Szkoda, ż e porz ą dny talent i porz ą dny człowiek tak rzadko tworz ą jedno ść.
Dobroć jest silniejsza niż przemoc.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
„STOWARZYSZENIE PRZYJACIÓŁ SZKOŁY MUZYCZNEJ
MIŁOŚĆ W EPOCE ROMANTYZMU…
czyli Grupa Ludzi Artystycznie Niewyżytych
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W RADOMSKU
W naszej szkole organizowany jest projekt Super Klasa. Polega on na rywalizacji przez cały rok szkolny uczniów z poszczególnych klas w cyklu imprez organizowanych.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
„Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej”
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Poetka ludowa na sta ł e zwi ą zana z Ziemi ą Ż u ł awsk ą, tworzy i mieszka w Wiercinach w gminie Nowy Dwór Gda ń ski. Pisze nie tylko wiersze, tworzy.
Śpiewać każdy może!.
KODEKS 2.0 Szko ł y Podstawowej w Mi ł aczewie Kodeks 2.0 SP Mi ł czew Poradnik Jak w ł a ś ciwie korzysta ć z Internetu.
Szko ł a Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 Maja w Ł odzi, ul. Centralna 40.
„ Wokół Świąt Bożego Narodzenia” Projekt edukacyjny w grupie 3- latki „KOTKI” Opracowała: Ewa Karcz.
FORMY PRACY W BIBLIOTECE SZKOLNEJ ZSM W GDYNI
Dnia 21 marca 2013 roku w Gimnazjum Samorządowym numer 3 w Bolesławcu odbył się FESTIWAL NAUKI. Z okazji tego dnia nasza szkoła przygotowała różne projekty.
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
 Z dniem 1 września 2008 r. wprowadzony został do realizacji w naszej szkole „Program zintegrowanej nauki języków obcych w szkole podstawowej”.  Jest.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 im. Józefa Piłsudskiego
Artyści z Chin w ZPSM nr 4 w Warszawie
Opiekun projektu : Pani Barbara Szczucińska. Początki gimnazjum  W wyniku reformy oświatowej w 1999 roku został utworzony Zespół Szkół Ogólnokształcących.
Z okazji Ś wi ą t Bo ż ego Narodzenia w naszej szkole odbyły si ę warsztaty plastyczne dla klas 1-3 prowadzone przez Panie z firmy Werbena.
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Oliwia Zalewska Kl. II gimnazjum W naszej szkole pracuj ą dwie wspania ł e bibliotekarki: Pani Agnieszka Lewandowska oraz Pani Zofia Niedzielak.
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
Szkolny Konkurs „Mam Talent” W SP1 w Wojkowicach.
PIOTR ROGUCKI WOKALISTĄ NASZYCH CZASÓW. ŻYCIORYS: (ur. 5 maja 1978 w Łodzi) – wokalista tekściarz i frontman łódzkiego zespołu rockowego Coma, aktor,
WOLONTARIAT.
ŻYCIE Z PASJĄ SMAKUJE LEPIEJ!
W Małej Wsi SPOŁECZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCACE. Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Małej Wsi to szkoła o wieloletniej tradycji. Od ponad 20 lat pomagamy.
Dzień Babci i Dziadka 26 stycznia 2015r. w Szkole Podstawowej nr56 odbyło się uroczystość z okazji Dni Babci i Dziadka przygotowana przez uczniów i wychowawców.
Podziel się z nami swymi marzeniami
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
2 czerwca 2015 klasa 2a na wycieczce w Teatrze Muzycznym na musicalu pt. „Zorro”
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
FESTIWAL 2.0 RADOSNA TWÓRCZOŚĆ WŁASNA Dzień Dziecka BIELINY 2013.
Za T. Buzanem i R. Keenem „Księga geniuszu” A UTOSPRAWDZIAN KREATYWNOŚCI Z. K ORZENIEWSKI, DODN.
Zawód: Aktor/aktorka. ● Jak zostać aktorem/aktorką? ● Jedną z możliwości jest zgłaszanie się na castingi - zdarza się, że dzięki temu osoby bez wykształcenia.
OPRAWA MUZYCZNA IMPREZ. ZESPÓŁ MUZYCZNY Gwarancją udanej imprezy firmowej, balu czy wesela jest przed wszystkim wspaniała muzyka. Ważne, aby zespół potrafił.
wrzesień 2007 Uroczyste obchody 53-lecia powstania budynku szkoły.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
TRADYCJE MUZYCZNE W NASZYCH RODZINACH
XXII Regionalny Konkurs Recytatorski w Gliwicach
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

NA SZLAKU 5 JĘZYKÓW …czyli konkurs poezji obcojęzycznej

Konkurs Poezji Obcojęzycznej odbywa się w w naszej szkole jako impreza cykliczna. Ma dosyć długą, bo już dziesięcioletnią tradycję. XX LO zaprosiło do współpracy także gimnazjalistów. Istotne jest, by ten piękny konkurs kontynuować i rozwijać, ponieważ jako swoisty festiwal kultur pozwala uczniom na zaprezentowanie swoich talentów, nie tylko w zakresie deklamacji wierszy, ale również uzdolnień muzycznych i aktorskich. Konkurs ten cieszy się ogromną i niesłabnącą popularnością wśród uczniów, którzy zgłaszali chęć uczestnictwa, wykazując zadziwiającą wręcz frekwencję. Spowodowało to, iż musi się on odbywać w kilku etapach. W sumie przez dziesięć lat w konkursie wzięło udział 1066(!) uczniów.

Data konkursu Liczba szkół gimnazjalnych Liczba uczestników z Razem gimnazjówXX LO I Konkurs Poezji Obcojęzycznej 27 lutego 2001 xx40 II Konkurs Poezji Obcojęzycznej 14 lutego 2002 xx41 III Konkurs Poezji Obcojęzycznej 19 grudnia IV Konkurs Poezji Obcojęzycznej 17 grudnia V Konkurs Poezji Obcojęzycznej 22 lutego VI Konkurs Poezji Obcojęzycznej 16 marca VII Konkurs Poezji Obcojęzycznej 1 marca VIII Konkurs Poezji Obcojęzycznej 2 marca I X Konkurs Poezji Obcojęzycznej 24 marca X Konkurs Poezji Obcojęzycznej 11 marca

Ż ycie jest ś miechu warte, wi ę c si ę ś miej ę. Petroniusz, Quo Vadis Ż ycie jest ś miechu warte, wi ę c si ę ś miej ę. Petroniusz, Quo Vadis

Muzyka jest wi ę kszym odkryciem, ni ż ca ł a m ą dro ść i filozofia. Ludwig van Beethoven

W myśl tych przytoczonych jako motto słów, aby uświetnić konkurs poezji obcojęzycznej występowały w jego ramach muzycznie uzdolnieni uczniowie XX LO. W mistyczną atmosferę zadumy i refleksji wprowadzała uczestników i widzów muzyka klasyczna – utwory znanych kompozytorów grane na skrzypcach, flecie, pianinie czy keyboardzie. Zdarzały się również własne kompozycje. Inspiracją młodych artystów była także muzyka popularna. Piosenki rozbrzmiewające w różnych językach, wielkie światowe przeboje, nagradzane były przez publiczność gromkimi brawami. Wielu wykonawców miało okazję po raz pierwszy zaprezentować swój niezwykły talent, a może dla niektórych z nich jest to początek wielkiej piosenkarskiej kariery?

Ka ż da sztuka jest na ś ladowaniem natury. Seneka M ł odszy

Cytat ten odnosi się głównie do naszych młodych aktorów, ponieważ oni w sposób szczególny i oryginalny mogli przekazać słuchaczom własny odbiór tekstu oraz dzielić się z nimi własną interpretacją, emocjami, a także wprowadzać w nastrój zamyślenia lub zabawy. Uczniowie wykorzystywali swoją kreatywność i innowacyjne pomysły, wykorzystując poczucie humoru, traktują materię poetycką niejednokrotnie z przymrużeniem oka, przedstawiając wszystko z własnego punktu widzenia. Wykazywali oni wiele inwencji twórczej, parafrazując niektóre programy telewizyjne w oryginalną wizję artystyczną. Czego dowodem są liczne skecze, np.: Perfumy i słodycze czy quiz Milionerzy. Przy tej okazji realizowali też bardzo ambitne projekty, wszystkie w języku obcym. Niejednokrotnie uczniowie pokazywali szeroki wachlarz zainteresowań aktorskich od talentu komediowego, któremu patronuje Muza Talia, po tragizm, któremu patronuje Melpomena. Odegrali znakomite sztuki, takie jak np.: Romeo i Julia w języku Szekspira, Nieznane cierpienie młodego Wertera oraz bajka Muzykanci z Bremy w języku Goethego czy baśń Kopciuszek w języku Balzaka. Nie tworzyli jednak wiernych odwzorowań, lecz rozwijali potężne skrzydła, na których ich kreatywne umysły mogły wznosić się na twórcze wyżyny.

Od pierwszego cz ł owieka do ko ń ca czasów jest i pozostanie s ł owo jedynym narz ę dziem, które pozwala ludziom wymienia ć marzenia i tajemnice. Elie Wiesel Od pierwszego cz ł owieka do ko ń ca czasów jest i pozostanie s ł owo jedynym narz ę dziem, które pozwala ludziom wymienia ć marzenia i tajemnice. Elie Wiesel

Każdy recytator miał na uwadze sens powyższej zasady. Mógł on bowiem przez własną interpretacje i dobór repertuaru przekazać kryjące się w jego wnętrzu uczucia. Co prawda nie posługiwał się on własnymi słowami, lecz interpretacja pochodziła z głębi jego duszy, bo czyż nie łatwiej jest wczuć się w rolę, gdy rozumie się autora i ma się podobne podejście do sztuki? Zatem wykorzystali oni słowo, by wymieniać tajemnice i marzenia w sposób subtelniejszy, niż mówiąc je wprost. Od deklamującego zależy z jakim natężeniem użyje głosu, jakie środki stylistyczne dobierze i czym, tak naprawdę, spróbuje nas urzec. Realizowanie tego typu imprez jest bardzo ważne dla młodych ludzi, gdyż mogą oni zaprezentować siebie w sposób kreatywny, elegancki, komiczny i pełen smaku. Młodzi wykonawcy stają się pewnego rodzaju wirtuozami w ukazywaniu głębi swojej duszy, serca i umysłu, wykorzystując do tego sztukę, gdyż, jak powiedział Harley Edwards, co zostałoby w naszym życiu, gdyby zabrakło w nim sztuki? Te słowa są najtrafniejszym sformułowaniem mogącym przybliżyć nam ideę tego konkursu, ponieważ każdy z nas ma w sobie choć cień artysty i to od niego zależy, jakie kolory dobierze, by namalować swój obraz. Anna Włodarczyk i Anna Szmajdzińska kl. Ia

Koniec