Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr Aleksandra Gniot MARKETING Dr Aleksandra Gniot
Advertisements

PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
5. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zarządzanie strategiczne (ćwiczenia)
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Cz. 3 Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Panel 5: Metodologia diagnozy strategicznej
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Prezentacja dla mediów i inwestorów - Warszawa, 22 grudnia 2009
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Analiza i planowanie startegiczne 3
Analiza potencjału firmy
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Analizy portfelowe.
Slajd okładki – używać jako slajdu otwierającego spotkanie
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Strategia przedsiębiorstwa - prognozowanie działań
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
PRODUKT.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
© Katedra Zarządzania w Gospodarce SGH Katedra Zarządzania w Gospodarce1 PLANOWANIE STRATEGICZNE.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Zarządzanie strategiczne 7
Firmy globalne.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zapis prezentacji:

Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach) Analiza silnych i słabych stron wybranego przedsiębiorstwa agrobiznesu oraz głównego konkurenta Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach) Górka Dariusz MST IV, 2010

Analiza… Analiza SWOT, Analiza BCG.

Analiza SWOT… Metoda analityczna służąca do porządkowania informacji, Stosowania podczas planowania strategicznego, Pozwala ocenić wewnętrzne i zewnętrzne środowisko danej organizacji.

Analiza SWOT… Rysunek 1, Diagram SWOT, http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:SWOT_pl.svg, 2010-10-22

Analiza SWOT, a strategia firmy… Tabela 1, Strategie firmy, http://pl.wikipedia.org/wiki/Analiza_SWOT, 2010-10-22

Macierz BCG… Najstarsza i najprostsza metoda analizy portfelowej, Pozwala na ocenę możliwości rozwojowych przedsiębiorstwa, Ustala, które towary powinny zostać wycofane z asortymentu badanej firmy.

Macierz BCG… Rysunek 2, Macierz BCG, http://static.ipo.pl/images/stories/esmyrgala/bcg.jpg, 2010-10-22

Przykład VS

SWOT – Żywiec… S: silna, rozpoznawalna marka również za granicą, duży asortyment produktów, dobre relacje z dostawcami (chmiel, opakowania, poligrafia), nowoczesna technologia, posiadanie własnych pub’ów.

SWOT – Żywiec… W: sezonowa sprzedaż (okres letni), konieczność utrzymania infrastruktury w okresie zimowym, wysokie nakłady ponoszone na reklamę i marketing (np. sponsorowanie różnych imprez, TV).

SWOT – Żywiec… O: większa ekspansja na rynki zagraniczne, wzrost spożycia piwa przez Polaków, możliwość wykupienia mniejszych producentów piwa.

SWOT – Żywiec… T: zagrożenie ze strony konkurencyjnych firm produkujących piwo (niższe ceny), zmiana upodobań konsumentów (zakup piwa importowanego).

SWOT – Łomża… S: dobra jakość w rozsądnej cenie, piwo regionalne posiadające swoich stałych konsumentów, dobra pozycja na rynku Podlasia, Warmii, Mazur, części Mazowsza.

SWOT – Łomża… W: sezonowa sprzedaż (okres letni), konieczność utrzymania infrastruktury w okresie zimowym, próba promowania marki jedynie w swoim regionie (choć coraz częściej widać reklamy w TV).

SWOT – Łomża… O: ekspansja na nowe rynki (nie tylko N-E Polska, w tym celu uruchomienie nowych linii produkcyjnych, pozyskanie nowych dystrybutorów.

SWOT – Łomża… T: zagrożenie ze strony konkurencyjnych firm produkujących piwo - zmiana upodobań konsumentów, nietrafione inwestycje.

Macierz BCG - Żywiec Gwiazdy Znaki zapytania Stopa wzrostu Dojne krowy Psy ??? Udział w rynku

Macierz BCG - Łomża Gwiazdy Znaki zapytania Stopa wzrostu Dojne krowy Psy ??? Udział w rynku

Koniec! … idziemy na piwooo!