Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Advertisements

Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Wewnątrzszkolny system oceniania
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
EGZAMIN GIMNAZJALNY ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE WYZNACZONYM PRZEZ OKE: r. – środa CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA r. – czwartek CZĘŚĆ MATEMATYCZNO -PRZYRODNICZA.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
E-dziennik UonetPlus Opracował Marek Wrona.
XIII LO semestr I do r. Wystawienie przewidywanych ocen semestralnych r. Poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach semestralnych.
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Wewnątrzszkolny system oceniania
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 1996 roku nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami), 2) art.100 ustawy.
Projekt opracowany przez
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
OBSZAR EWALUACJI Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki WYMAGANIE 1.4 Respektowane.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
O języku… Zajęcia w klasach I-III prowadzone są w większości w języku angielskim. Dzieciaczki początkowo mogą być nieco przerażone. Jakkolwiek, proszę.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ NR 46 W WARSZAWIE
Technologia informacyjna
Ocenianie w Statucie szkoły
MATURA 2018.
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH VII SZKOŁY PODSTAWOWEJ I W KLASACH II i III GIMNAZJUM NR 86 ROK SZKOLNY 2017/2018.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.

System oceniania oparty na średniej ważonej ma na celu podwyższenie jakości oceniania, motywowanie uczniów do kreatywnego myślenia i samodzielnej pracy. Oceny cząstkowe, zdobywane przez uczniów, mają określoną wagę. Najistotniejszy wpływ na ocenę semestralną i końcoworoczną będą miały oceny za samodzielną pracę na lekcji: pisanie testów, sprawdzianów, kartkówek itp.

Podstawą do wystawienia oceny semestralnej (końcoworocznej) z chemii jest średnia ważona uzyskanych ocen cząstkowych.

Obliczanie oceny semestralnej odbywa się według następującego algorytmu:

Uczeń ma następujące oceny: - prace klasowe: 4, 2, - kartkówki: 4, 3, - praca domowa: 5, 5 Praca klasowa posiada wagę = 3, kartkówka wagę = 2, praca domowa wagę = 1. Obliczona średnia ważona:

Wagi poszczególnych ocen cząstkowych Forma aktywności Waga oceny Kartkówka z 1 – 3 lekcji 1 Zadanie domowe Odpowiedź ustna Prezentacja referatu Aktywność na lekcji (oraz jej brak)* 2 Osiągnięcia w konkursach (etap szkolny) 3 Sprawdzian (test) Praca klasowa (test) z całego działu 4 Osiągnięcia w konkursach (etap rejonowy) Osiągnięcia w konkursach (etap wojewódzki) 5 W przypadku oceniania innej formy aktywności lub potrzeby wyróżnienia któregoś z działań nauczyciel ustala z klasą sposób oceny oraz jej wagę.

*Aktywność na lekcji obejmuje: Odpowiedzi na pytania problemowe; Aktywny udział w trakcie lekcji; Aktywna pracę w grupach; Poszukiwanie materiałów związanych z bieżącymi tematami zajęć. Aktywność ta jest odnotowywania za pomocą plusów (+), jej braki – minusów (-). Za pięć plusów uczeń uzyskuje ocenę bardzo dobrą, za pięć minusów ocenę niedostateczną.

Na ocenę semestralną i końcoworoczną uczeń pracuje systematycznie; nie ma możliwości zmiany oceny w wyniku jednorazowego przygotowania się z określonej części materiału. Prace klasowe, sprawdziany, testy wagi 3 i 4 są obowiązkowe.

Uczeń może poprawić każdą ocenę wagi 3 lub 4 z zapowiedzianej pracy pisemnej jeden raz w ciągu 2 tygodni od otrzymania tej oceny. Jeśli nie był obecny na pracy pisemnej, musi ją napisać w terminie 2 tygodni od przyjścia do szkoły. Pozostałe oceny uczeń może poprawić w przeciągu tygodnia.

Stopień uzyskany podczas poprawy prac pisemnych wpisuje się do dziennika lekcyjnego obok pierwszego stopnia np. 2/4. Jeśli uczeń otrzymuje drugą ocenę „1”, to wpisuję się ją obok pierwszej np.: 1/1, ale przy klasyfikacji traktuje się ją jako jedną ocenę niedostateczną. Podstawą obliczenia średniej ważonej są wszystkie otrzymane oceny (w przypadku prac poprawianych – obie oceny). Przyjmuje się, że w przypadku poprawiania oceny, ocena z poprawy ma taką samą wagę jak ocena poprawiana.

Jeśli uczeń nie przystępuje do pracy pisemnej w uzgodnionym terminie otrzymuje z tej pracy ocenę niedostateczną. Nauczyciel ma prawo przerwać sprawdzian uczniowi (lub całej klasie), jeżeli stwierdzi na podstawie zachowania ucznia (klasy) niesamodzielność pracy lub zakłócanie przebiegu sprawdzianu (np. sygnałem telefonu komórkowego). Stwierdzenie niesamodzielnej pracy lub zakłócanie przebiegu sprawdzianu może być podstawą do wystawienia oceny niedostatecznej.

Oceny cząstkowe, klasyfikacyjne śródroczne  i końcoworoczne są pełne. Każdy uczeń w semestrze powinien otrzymać co najmniej 4 oceny cząstkowe przy 1 godzinie chemii w tygodniu i minimum 6 ocen cząstkowych przy 2 godzinach tego przedmiotu w tygodniu. Oceny cząstkowe muszą być zróżnicowane pod względem wagi.

Warunkiem uzyskania oceny celującej na koniec semestru lub roku szkolnego jest spełnienie co najmniej jednego z poniższych warunków: uczeń otrzymuje oceny bardzo dobre i celujące w ciągu semestru uzyskując średnią ważoną co najmniej 5,61, uczeń osiąga sukcesy w przedmiotowych konkursach i kuratoryjnych na szczeblu przynajmniej rejonowym

Zależność oceny okresowej od średniej ważonej Nazwa oceny Ocena Zakres średniej ważonej Celujący 6 5,61 – 6,00 Bardzo dobry 5 4,61 – 5,60 Dobry 4 3,61 – 4,60 Dostateczny 3 2,61 – 3,60 Dopuszczający 2 1,61 – 2,60 Niedostateczny 1 1,00 – 1,60

Zakres średniej ważonej Ocena roczna wystawiana jest na podstawie średniej arytmetycznej średnich ważonych z obu semestrów zgodnie z tabelą: Nazwa oceny Ocena Zakres średniej ważonej Celujący 6 5,61 – 6,00 Bardzo dobry 5 4,61 – 5,60 Dobry 4 3,61 – 4,60 Dostateczny 3 2,61 – 3,60 Dopuszczający 2 1,61 – 2,60 Niedostateczny 1 1,00 – 1,60

Wobec uczniów, którzy posiadają opinię lub orzeczenie z PPP stosuje się indywidualne kryteria oceny zgodne z zaleceniami poradni.