Społeczne zastosowanie gier miejskich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Biuro Informacji Turystycznej Linz LINZ, DONAU Europejska Stolica Kultury 2009.
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
Przemyska Gildia Fantastyki. Cele organizacji: - Popularyzacja tematyki Fantasy wśród mieszkańców miasta Przemyśl i jego okolic - Stworzenie możliwości.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Gdańsk miastem wolności.
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
4 maja- 3 września 2009 Gmina Szczawin Kościelny.
GARNCARSKA WIOSKA – PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE
Muzeum Warszawskiej Pragi ODDZIAŁ MUZEUM HISTORYCZNEGO M.ST. WARSZAWY PROJEKT NR 13 REALIZOWANY PRZEZ MIASTO ST. WARSZAWA.
Konkurs: Na dobry początek
GMINA BEŁŻYCE I Polski Festiwal Koni Bełżyce r.
Star City Tomaszów Mazowiecki
Magdalena Florek Warszawa
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Usługi turystyczno-rekreacyjne świadczone w agroturystyce
Dr inż. Maciej Białecki: Kreatorzy wizerunku miasta
PROJEKT WSPÓŁPRACY FESTIWAL SMAKU. PROJEKT NA ETAPIE PRZYGOTOWANIA : ZADANIA : 1.Analiza produktów tradycyjnych- (umowa zlecenie) 2. Cztery spotkania.
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu
ŚWIĘTO SPORTU, RADOŚCI I WIĘZI RODZINNYCH
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Fundacja Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” „Przyjazna Wieś” na najlepszy projekt w zakresie.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Z biegiem lat Mobilna gra miejska dla Dzielnicy Podgórze.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Magnum Praemium Wratislaviae (lata ). Cel przedsięwzięcia Połączenie konkursów poświęconych historii, tradycji, kulturze oraz innym zagadnieniom.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Projekt zrealizowany przez Stowarzyszenie „Malownicza Gmina”
AKTYWNOŚCI SENIORALNE Fundacja Inicjatyw Społeczno – Kulturalnych FORUM LIDER LOKALNEJ KOALICJI NA RZECZ STAREGO PRZEDMIEŚCIA I GŁÓWNEGO MIASTA Fundacja.
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Rozwijająca się technologia powoduje, że młodzi ludzie prowadzą coraz wygodniejszy tryb życia. W sferze interakcji społecznych ludzie starają ograniczyć.
INTEGRACYJNE KOŁO MIŁOŚNIKÓW KIELC „Razem w mieście”
REALIZACJA PLANU DZIAŁANIA KSOW WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE stan na r.
Możliwości rozwoju turystyki wiejskiej w gminie Pszczew mgr inż. Justyna Kozłowska- Hałas.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Jak inspirować zainteresowania czytelnicze uczniów szkoły podstawowej Z doświadczeń nauczyciela bibliotekarza Opracowała Monika Rowińska.
Wolontariat w Gdańsku Perspektywa lat 2011 i 2012 Gdańsk,
AKCJA LATO 2016 Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Lokalizacja inwestycji: Cele projektu: Budowa Interaktywnego Centrum Historii Ostrowa Tumskiego Inwestycja przeznaczona jest pod funkcje muzealno-wystawowe,
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Dlaczego warto dołączyć do Dni Otwartych Funduszy Europejskich?
Specjalność środkowoeuropejska filologia polska, studia 1 stopnia
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ZIELONA GÓRA
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” „Przyjazna Wieś” na najlepszy projekt w zakresie.
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Społeczne zastosowanie gier miejskich Marek Michalak Exploring Wrocław

GRY MIEJSKIE – co to jest ?

Co to są gry miejskie? Gry miejskie (terenowe) to nowatorska forma aktywnej rozrywki, wykorzystująca miasto lub inny teren jako miejsce akcji – planszę do gry. Łączą w sobie pomysły z gier komputerowych, gier RPG i LARP, ale również tradycyjnych zabaw podwórkowych i harcerskich. Poza formą gier najważniejszy jest scenariusz – to on sprawia, że każda gra jest inna a ich formuła praktycznie nieograniczona.

Gry miejskie w Polsce

Funkcje gier miejskich Jednoczenie społeczności lokalnej - integracja Odkrywanie wspólnego dziedzictwa historycznego Tworzenie atrakcji turystycznej w miejscu, które w innym przypadku byłoby turystycznie mniej atrakcyjne Rozprzestrzenianie wiedzy o określonych wydarzeniach historycznych, zagadnieniach i zjawiskach Tworzenie i promocja nowych symboli – postaci, historii, lokalnych bohaterów

Gry miejskie – Integracja Analiza otoczenia Zdrowe współzawodnictwo Praca nad osiągnięciem wspólnego celu Poczucie więzi z innymi uczestnikami

Gry miejskie – Integracja – PRZYKŁAD WyGRAj Fundusze Europejskie Organizator: polski oddział Fundacji im. Roberta Schumana (PFRS) Uczestnicy: grupy 80 osobowe w kilku miejscowościach Cel: zbadanie najważniejszych problemów regionu; znalezienie rozwiązania problemów z pomocą Funduszy Unijnych Efekt: zorganizowana i „uświadomiona” grupa mieszkańców regionu

Gry miejskie – Odkrywanie historii Alternatywa dla przewodników Atrakcyjność wizualna rozwiązania Większa interakcja graczy z wybranymi elementami historii Przeżycie sposobem na utrwalenie nauczonych faktów Ograniczone możliwości skondensowania wiedzy Edutainment – edukacja przez zabawę

Gry miejskie – Odkrywanie historii – PRZYKŁAD 1 TOUR DE RUDA Organizator: Kolektyw Partyzantz i Urząd Miejski Rudy Śląskiej Uczestnicy: ponad 110 drużyn (w sumie ponad 200 osób) Cel: promocja Rudy Śląskiej jako miejsca ciekawego, otwartego, z bogatą historią Efekt: zainteresowanie historią miasta i jego obecną sytuacją zaangażowanych osób

Gry miejskie – Odkrywanie historii – PRZYKŁAD 2 POZNAŃ POZA CZASEM Organizator: Stowarzyszenie SKT VIATOR Uczestnicy: Każdy turysta zaopatrzony w telefon komórkowy Nowatorstwo: brak aktorów, wykorzystanie technologii GSM, nagrody wysyłane do najlepszych turystów Cel: nowy produkt turystyczny, egzekwuje wiedze turystów

Gry miejskie – Trasy turystyczne Nowy potencjał turystyczny Nieograniczone możliwości Modernizacja infrastruktury turystycznej Obszary wiejskie

Gry miejskie – Trasy turystyczne – PRZYKŁAD 1 AUSTRIA – wieś BROMBERG Pomysł: Afra Schikch – wiedźma z XVII wieku Produkty turystyczne: Trasa Czarownic, Menu Czarownicy, Gospody Wiedźm, specjalizacja w produkcji określonych produktów spożywczych

Gry miejskie – Trasy turystyczne – PRZYKŁAD 2 SIERAKOWO SŁAWIEŃSKIE – WIOSKA HOBBITÓW Pomysł: twórczość J.R.R Tolkiena Produkty turystyczne: Gra fabularna, imprezy cykliczne, infrastruktura turystyczna

Gry miejskie – Edutainment Promocja wydarzeń historycznych, rocznic, jubileuszów Budowanie społecznej świadomości Przyciągnięcie klientów do wydarzeń kulturalnych Wplatanie kultury ambitnej w komercyjne projekty

Gry miejskie – Edutainment – PRZYKŁAD 1 Dekoder Warszawski Organizator: Instytut Stefana Starzyńskiego, oddział Muzeum Powstania Warszawskiego; Muzeum Narodowe w Warszawie Uczestnicy: wszyscy, którzy stawią się w muzeum w określonym dniu i kupią bilet na imprezę Cel: przyciągnięcie nowych odwiedzających, promocja dzieł malarskich określonych artystów Efekt: oddźwięk w mediach i nagłośnienie Muzeum jako miejsca niestandardowej i ambitnej rozrywki

Gry miejskie – Edutainment – PRZYKŁAD 2 EXPLORING EUROPA Organizatorzy: Exploring Wrocław, Biuro Promocji Miasta Wrocławia, Teatr Lalek we Wrocławiu Uczestnicy: ok 45 drużyn (ponad 110 osób) Cel: przyciągnięcie nowych odwiedzających na wystawę „Europa – to nasza historia” Efekt: edukacja graczy, dodatkowa promocja wystawy w mediach

Gry miejskie – Promocja Event/ambient marketing Marketing destynacji Nowy symbol w kulturze lokalnej

Gry miejskie – Promocja – PRZYKŁAD 1 Superbohater METAN Organizator: Kolektyw Partyzantz Cel: ożywienie kultury Śląska Efekt: superbohater METAN stał się elementem kultury niezależnej i lokalnego folkloru Śląska

Gry miejskie – Promocja – PRZYKŁAD 2 MORDERSTWO W BRESLAU Organizator: Empik, Exploring Wrocław, Orfin Uczestnicy: ponad 150 osób Cel: popularyzacja bohatera książek Marka Krajewskiego – Eberharda Mocka Efekt: wzrost sprzedaży książek i szerokie nagłośnienie medialne, zainteresowanie kolejnych wydawnictw taką formą promocji

PODSUMOWANIE Dlaczego gry miejskie? Budują lokalną tożsamość wśród młodych mieszkańców Pomagają lepiej poznać i zapamiętać historię miasta i regionu Pokazują, że dane miejsce (miasto) nie musi być nudne i można w nim pomysłowo spędzić czas  Rozwijają kreatywność, wyobraźnię i refleks  Są nowoczesnym sposobem zabawy i nauki jednocześnie  Nikt nie wygrywa ani nie przegrywa - celem jest wspólna zabawa  Gry można dopasować do indywidualnych oczekiwań i potrzeb klienta Imprezę można zorganizować na dowolnym terenie