7. Jakość, kontrola, pomiar i ocena wyników kształcenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Juan Pablo Concari Anzuola
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Adam Walicki - 30 września 2010
Norma PN-EN ISO 9001 Wymagania.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Rynek usług medycznych
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Wprowadzenie teoretyczne
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
Zapis prezentacji:

7. Jakość, kontrola, pomiar i ocena wyników kształcenia 1. Monitoring, ewaluacja jakości kształcenia (systemy zarządzania jakością) 2. Elementy pomiaru dydaktycznego 3. Zadania testowe, konstruowanie, pomiar Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Rozdział 1. JAKOŚĆ ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI A ROZWÓJ NAUKI O ZARZĄDZANIU I WSPÓŁCZESNE REALIA EKONOMICZNO-SPOŁECZNE 1.1. Wątki kwalitologiczne w ewolucji funkcji personalnej 1.2. Miejsce jakości zasobów ludzkich w tradycyjnych systemach zarządzaniajakością i w TQM 1.3. Jakość a wartość zasobów ludzkich 1.4. Jakość zasobów ludzkich jako determinanta konkurencyjności przedsiębiorstw 1.5. Wychodzenie z kryzysu a zasoby ludzkie i ich jakość 1.6. Globalizacja a jakość zasobów ludzkich 1.7. Rola jakości zasobów ludzkich w zarządzaniu przedsiębiorstwem przyszłości Rozdział 2. INTERPRETACJE I MOŻLIWOŚCI OPERACJONALIZACJI POJĘCIA JAKOŚCI ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI 2.1. Kontekst stosowania pojęcia jakości zasobów ludzkich w literaturze przedmiotu. Pojęcia pokrewne 2.2 Definicje jakości zasobów ludzkich sformułowane na bazie uniwersalnych ujęć jakości 2.3. Atrybuty zasobów ludzkich wysokiej jakości 2.4. Elementarne składniki konstytuujące jakości cząstkowe 2.5. Jakości cząstkowe a jakość w wymiarze syntetycznym 2.6. Strategiczne determinanty interpretacji jakości zasobów ludzkich 2.7. Kulturowe determinanty interpretacji jakości zasobów ludzkich 2.8. Psychologiczne wartościowanie jakości i poziomy jakości zasobów ludzkich organizacji Rozdział 3. WYBRANE METODY DIAGNOZY JAKOŚCI ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI 3.1. Akceptacja potrzeby diagnozy 3.2. Typologia metod analizy i oceny 3.3. Przeglądy jakości zasobów ludzkich 3.4. Usytuowanie zasobów ludzkich w łańcuchu wartości 3.5. Identyfikacja luki jakościowej 3.6. Określanie tempa erozji kwalifikacji pracowników 3.7. Analiza zaufania w organizacji 3.8. Ustalanie zmian w lojalności pracowników 3.9. Możliwości i bariery stosowania analizy kwalitonomicznej Rozdział 4. DROGI I GRANICE KSZTAŁTOWANIA JAKOŚCI ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI 4.1. Jakość zarządzania zasobami ludzkimi a jakość zasobów ludzkich 4.2. Typologia instrumentów kształtowania jakości zasobów ludzkich 4.3. Polityka rekrutacyjno-derekrutacyjna 4.4. Inwestowanie w pracowników 4.5. Motywowanie a jakość zasobów ludzkich 4.6. Kształtowanie zaufania 4.7. Kreowanie lojalności 4.8. Kształtowanie klimatu kreatywności 4.9. Stymulowanie przedsiębiorczości 4.10. Zmiany w strukturze załogi według wieku a procesy kształtowania jakości zasobów ludzkich 4.11. Rola realokacji pracowników w kreowaniu jakości zasobów ludzkich .... 4.12. Zarządzanie wiedzą a jakość zasobów ludzkich 4.13. Cykl rozwoju rynkowego firmy a dobór instrumentów kształtowania jakości zasobów ludzkich 4.14. Controlling pozyskiwania i utrzymywania zasobów ludzkich o wysokiejjakości

Problemy, pytania, refleksje Jakość kształcenia – moda czy konieczność? Jak zmiany zapotrzebowania na pracę wpływają na cele edukacji? Jakie miejsce zajmuje jakość kształcenia we współczesnych strategiach edukacyjnych i paradygmatach pedagogiki? Jakie są doświadczenia modyfikacji prawa oświatowego i wdrożenia systemów zarządzania jakością? Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar... WYZWANIE JAKOŚCI JAKOŚĆ – JEST TO ZBIÓR WŁAŚCIWOŚCI I CECH DLA PRODUKTU LUB USŁUGI, KTÓRE CHARAKTERYZUJĄ JEJ ZDOLNOŚĆ ZASPOKAJANIA POTRZEB KLIENTÓW. PRAWDZIWE WYZWANIE JAKIE STAWIA JAKOŚĆ TO SATYSFAKCJA KLIENTÓW WEWNĘTRZNYCH I ZEWNĘTRZNYCH. JAKOŚĆ W KSZTAŁCENIU KSZTAŁCENIE JEST PEŁNOPRAWNYM OBSZAREM DZIAŁALNOŚĆI W ASPEKCIE PROJEKTOWANIA I WDRAŻANIA SYSTEMÓW JAKOŚCI. ZAŁOŻENIA SEKTOR KSZTAŁCENIA JEST OBSZAREM DZIAŁANIA ZIDENTYFIKOWANYM I UZNANYM ZAKUP I SPRZEDAŻ DZIAŁALNOŚCI SZKOLENIOWEJ PODLEGA PRAWOM RYNKU, W ODNIESIENIU DO: -SATYSFAKCJA KLIENTA -KONKURENCJI -STOSUNKU JAKOŚCI DO CENY -PRAW KONSUMENTA DZIAŁALNOŚĆ, KTÓREJ EFEKTY I WYNIKI MOGĄ BYĆ OBIEKTYWNIE ZMIERZONE, W ZALEŻNOŚCI OD WSKAŹNIKÓW I KRYTERIÓW WYNEGOCJOWANYCH Z KLIENTEM Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

DEFINICJA SYSTEMU JAKOŚCI SYSTEM JAKOŚCI TO ZESPÓŁ WZAJEMNIE POWIĄZANYCH ELEMENTÓW WPŁYWAJĄCYCH NA KSZTAŁTOWANIE JAKOŚCI PRODUKTÓW I USŁUG. ALBO INACZEJ: CAŁOŚĆ ORGANIZACJI, ODPOWIEDZIALNOŚĆI, PROCEDUR, PROCESÓW I ŚRODKÓW NIEZBĘDNYCH DO WPROWADZENIA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. SYSTEM ZAWIERA: STRUKTURĘ ORGANIZACYJNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCI PROCEDURY – ZASADY PRACY PROCEDURY – METODY I TECHNIKI PRACY ZASOBY (LUDZKIE, SPRZĘTOWE, ŚRODKÓW FINANSOWYCH) ZASADY SYSTEMU KLIENT – PUNKTEM ZBIEŻNOŚCI TRZECH CZYNNIKÓW WCHODZĄCYCH W INTERAKCJE: ODPOWIEDZIALNOŚĆ DYREKCJI STRUKTURA SYSTEMU JAKOŚCI ZASOBY LUDZKIE I WYPOSAŻENIE JAKOŚĆ ZALEŻY OD HARMONII MIĘDZY TYMI CZYNNIKAMI DEFINICJA SYSTEMU JAKOŚCI Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Technologia kształcenia zawodowego 4. Jakość, kontrola, pomiar...

TQM – PODSTAWOWE TWIERDZENIA (ZASADY) I ASPEKTY PRAKTYCZNE KREOWANIE ODPOWIEDNIEGO KLIMATU DLA FILOZOFII NIEPRZERWANYCH DĄŻEŃ DO OSIĄGNIĘCIA CORAZ WYŻSZEJ JAKOŚCI SKUPIENIE SZCZEGÓLNEJ UWAGI NA KLIENCIE, JEGO POTRZEBACH, WYMAGANIACH I OCZEKIWANIACH ZARZĄDZANIE Z UWZGLĘDNIENIEM DANYCH, FAKTÓW RZECZYWISTYCH ZARZĄDZANIE OPARTE NA ZASOBACH I MOŻLIWOŚCIACH KADR CIĄGŁE POPRAWIANIE JAKOŚCI UMIEJĘTNOŚCI UMOŻLIWIAJĄCE STOSOWANIE ZASAD TQM EFEKTYWNE PRZEWODNICTWO ZDOLNOŚĆ PROWADZENIA ANALIZY SYSTEMOWEJ ZDOLNOŚĆ ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI SZKOLENIOWO – TRENINGOWEJ PROWADZENIE PORADNICTWA ŁATWOŚĆ NAWIĄZYWANIA I UTRZYMYWANIA KONTAKTÓW MIĘDZYLUDZKICH ZDOLNOŚĆ DO TWORZENIA ZESPOŁÓW I KIEROWANIA NIMI Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar... 14 tez Deminga Planowanie jakości wg Jurana 10 kroków do TQM wg Jurana: Uświadomienie potrzeby szansy doskonalenia jakości. Ustalenie celów ciągłego doskonalenia. Stworzenie organizacji, która pomoże w realizacji tych celów. Przeszkolenie zadań pracowników. Przydzielenie zadań problemowych. Informowanie o przebiegu prac. Okazanie uznania. Ogłoszenie wyników. Odnotowanie sukcesów. Włączenie usprawnień do normalnie stosowanych systemów i procesów firmy, co zapewnia podtrzymanie zapału pracowników. Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Systemy zarządzania jakością w edukacji – przykłady Ośrodek Pedagogiki Pracy Innowacyjnej Gospodarki Instytut Technologii Eksploatacji – – Państwowy Instytut badawczy w Radomiu Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar... Misja Naszym celem jest przygotowanie (projektowanie i realizacja) usług edukacyjnych na najwyższym poziomie, tak, by spełnić oczekiwania klientów. Nasze doświadczenie i kompetencje oraz współpraca z klientem na wszystkich etapach projektowania i realizacji usług edukacyjnych gwarantuje zaspokojenie potrzeb uczestników szkolenia, potrzeb zleceniodawcy, usługi a także realizację usług na najwyższym poziomie. Zadowolenie klientów pragniemy łączyć z satysfakcją pracowników z wykonywanej pracy w Ośrodku Pedagogiki Pracy Innowacyjnej Gospodarki. Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar... Dokumenty Systemu Zarządzania Jakością w Ośrodku Pedagogiki Pracy Innowacyjnej Gospodarki Dokumenty (księga jakości, procedury, instrukcje, księgi kompetencji) dotyczące prac projektowych i rozwojowych w zakresie organizacji usług edukacyjnych (obowiązują w Ośrodku Pedagogiki Pracy Innowacyjnej Gospodarki) Księga Jakości Zakładu kształcenia Ustawicznego J_PO/KD/7.2/01 – Procesy związane z klientem J_PO/KD/7.3/01 – Projektowanie i rozwój J_I/KD/01 – Wybór i ocena wykładowców J_PO/KD/7.5/01 – Realizacja i dostarczanie usługi J_PO/KD/8.3/01 – Nadzór nad niezgodnościami J_I/KD/02 – Nadzorowanie i obieg zapisów dotyczących jakości Dokumenty dotyczące ogólnych zapisów Systemu zarządzania Jakością (obowiązują w pozostałych jednostkach organizacyjnych Instytutu) J_PO/JZ/4.2/01 – Nadzór nad dokumentami J_I/JZ/01 – Nadzór nad dokumentacja systemu zarządzania jakością J_PO/JZ/4.2/02 – Nadzór nad zapisami J_PO/JZ/5.6/01 – Przegląd zarządzania J_PO/JZ/6.2/01 – Szkolenie J_PO/JZ/7.4/01 – Zakupy J_PO/JZ/8.2/01 – Wewnętrzne audity jakości J_PO/JZ/8.5/01 – Działania korygujące i zapobiegawcze Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Struktura Księgi jakości Rozdział normy Tytuł Akceptacja i zatwierdzenie Księgi Jakości 5.4 Planowanie Spis treści 5.4.1 Cele dotyczące jakości Pokwitowanie odbioru 5.4.2 Planowanie systemu zarządzania jakością Karta zmian 5.5 Odpowiedzialność kierownictwa Wstęp 5.5.1 Odpowiedzialność i uprawnienia Organizacja Księgi Jakości 5.5.2 Przedstawiciel kierownictwa Zakres działania Zakładu Kształcenia Ustawicznego 5.5.3 Komunikacja wewnętrzna Prezentacja Zakładu Kształcenia Ustawicznego 5.6 Przegląd zarządzania Misja 5.6.1 Postanowienia ogólne 4 System zarządzania jakością 5.6.2 Dane wejściowe do przeglądu 4.1 Wymagania ogólne 5.6.3 Dane wyjściowe z przeglądu 4.2 Wymagania dotyczące dokumentacji 6 Zarządzanie zasobami 4.2.1 6.1 Zapewnienie zasobów 4.2.2 Księga jakości 6.2 Zasoby ludzkie 4.2.3. Nadzór nad dokumentami 6.2.1 4.2.4 Nadzór nad zapisami 6.2.2 Kompetencje, świadomość i szkolenie 5 6.3 Infrastruktura 5.1 Zaangażowanie kierownictwa 6.4 Środowisko pracy 5.2 Orientacja na klienta 5.3 Polityka jakości Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Struktura Księgi jakości cd. Rozdział normy Tytuł 7 Realizacja wyrobu 7.5.2 Walidacja procesów produkcji i dostarczania usługi 7.1 Planowanie realizacji usługi edukacyjnej 7.5.3 Identyfikacja i identyfikowalność 7.2 Procesy związane z klientem 7.5.4 Własność klienta 7.2.1 Określenie wymagań dotyczących wyrobu 7.5.5 Zabezpieczanie dokumentacji 7.2.2 Przegląd wymagań dotyczących wyrobu 7.6 Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów 7.2.3 Komunikacja z klientem 8 Pomiary, analiza i doskonalenie 7.3 Projektowanie i rozwój 8.1 Postanowienia ogólne 7.3.1 Planowanie projektowania i rozwoju 8.2 Monitorowanie usługi 7.3.2 Dane wejściowe do projektowania i rozwoju 8.2.1 Zadowolenie klienta 7.3.3 Dane wyjściowe z projektowania i rozwoju 8.2.2 Audit wewnętrzny 7.3.4 Przegląd projektowania i rozwoju 8.2.3 Monitorowanie i pomiary procesów 7.3.5 Weryfikacja projektowania i rozwoju 8.2.4 7.3.6 Walidacja projektowania i rozwoju 8.3 Nadzór nad niezgodnościami 7.3.7 Nadzorowanie zmian w projektowaniu i rozwoju 8.4 Analiza danych 7.4 Zakupy 8.5 Doskonalenie 7.4.1 Proces zakupu 8.5.1 Ciągłe doskonalenie 7.4.2 Informacje dotyczące zakupów 8.5.2 Działania korygujące 7.4.3 Weryfikacja zakupionego wyrobu 8.5.3 Działania zapobiegawcze 7.5 Realizacja usługi Odpowiedzialność jednostek organizacyjnych 7.5.1 Nadzorowanie dostarczania usługi Wykaz procedur i instrukcji Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Mapa procesów – Powiązania procesów realizowanych w Ośrodku Pedagogiki Pracy Innowacyjnej Gospodarki

Przykład procedury (struktura) J_PO/KD/7.3/01 PROJEKTOWANIE I ROZWÓJ Cel procedury Przedmiot procedury Zakres stosowania Definicje Obowiązki, odpowiedzialność Metody, opis postępowania, algorytm postępowania Planowanie projektowania i rozwoju Dane wejściowe do projektowania i rozwoju Dane wyjściowe z projektowania i rozwoju Przeglądy projektowania i rozwoju Weryfikacja projektowania i rozwoju Walidacja projektowania i rozwoju Nadzorowanie zmian w projektowaniu i rozwoju Zapisy dotyczące jakości Dokumenty Odnośniki Dokumenty związane Załączniki Rozdzielnik Karta zmian Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Pomiar jakości kształcenia Prof. B. Niemierko Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...

Akredytacja i certyfikacja w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego MEN – ustala standardy edukacyjne i normy prawne Centralna Komisja Edukacyjna – opracowuje standardy edukacyjne, zapewnia porównywalność, ustala szczegółowe procedury i zasady akredytacji i certyfikacji, egzaminowania Okręgowe Komisje Egzaminacyjne – akredytują jednostki certyfikujące, organizują egzaminy Ośrodek Jakości Edukacji (może to być Kuratorium oświaty) - akredytuje jednostki kształcące i programy nauczania Ośrodki Certyfikujące Szkoły i inne placówki edukacyjne Akademicka Komisja Akredytacyjna (AKA) Komisja Akredytacyjna Wyższego Szkolnictwa Zawodowego Uniwersytecka Komisja Akredytacyjna (UKA) Komisja Akredytacyjna Uczelni Medycznych, Szkół Pedagogicznych, Wychowania Fizycznego Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej Forum Technologia kształcenia zawodowego 7. Jakość, kontrola, pomiar...