1 PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ RZECZPOSPOLITA POLSKA – REPUBLIKA SŁOWACKA 2007 – 2013 - najczęstsze błędy Szkolenie współfinansowane.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Szkolenie dla beneficjentów dotacji
Przypomnienie podstawowych zasad oznakowania projektów w ramach POKL
Człowiek – najlepsza inwestycja
w zakresie działań informacyjno - promocyjnych
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska-Rzeczpospolita Polska Rola Instytucji Regionalnych – możliwości nawiązywania współpracy.
Wymogi dotyczące promocji projektów dofinansowanych ze środków
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
Oznakowanie projektów
„Alpejsko-Karpacki Most Współpracy”
BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI ŚWIĘTOKRZYSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO Oddział Integracji Europejskiej, Współpracy z Zagranicą i Promocji „Zasady.
Znakowanie tablic informacyjnych,
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Promocja unijnego źródła dofinansowania projektów.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31 grudnia 2012.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Patrycja Drzał Pracownik Działu Priorytetów RPO nr 3, 4, 9 oraz ZPORR
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Legnica, 24 czerwca 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 9-10 października.
Projekt współfinansowany w 75% przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego i w 25% z budżetu państwa. Regionalne Centrum Informacji Medycznej.
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Informacja i promocja Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
-zadania i obowiązki projektodawców
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym poddziałanie Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Regionalny Plan Działań Informacyjnych i Promocyjnych Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) dla Województwa Małopolskiego na.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Alpejsko-Karpacki Most Współpracy
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Zasady promocji projektów realizowanych w ramach Programu IW INTERREG III A Czechy – Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r. Szkolenie finansowane ze.
Konferencja podsumowująca realizację projektu I Światowy Zjazd Orawian retrospektywa.
NIEZBĘDNIK DLA BENEFICJENTÓW LGD STOBRAWSKI ZIELONY SZLAK prow
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
„Alpy Karpatom” 2011 – 2016 Szkolenie dla beneficjentów dotacji Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
11 grudnia 2015 Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Informacja i promocja Agnieszka Srokosz, WST PWT PL-SK.
Promocja i informacja Poznań, r.. Podstawy prawne Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego.
Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita" Księga znaku logotypu.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Księgi wizualizacji znaku PROW
Wsparcie dotacyjne w ramach
Szkolenie dla grantobiorców
Szkolenie dla partnerów KSOW
Nowa karta wizualizacji
IDENTYFIKACJA WIZUALNA PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
Mikroprojekty w ramach III osi priorytetowej
Zapis prezentacji:

1 PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ RZECZPOSPOLITA POLSKA – REPUBLIKA SŁOWACKA 2007 – najczęstsze błędy Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w 85% w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka oraz budżetu państwa w 15%.

2 PWT PL-SK (Program Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka EFRR (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) UE (Unia Europejska) W żadnym z narzędzi, służących informacji i promocji, nie wolno używać skrótu UE, PWT i EFRR, gdyż nie są one powszechnie znane.

Działania informacyjne i promocyjne (opis w jaki sposób Wnioskodawca i partnerzy podczas realizacji projektu informować będą o finansowym wsparciu ze środków UE w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka za pośrednictwem Euroregionu /VUC) Podczas realizacji projektu w sposób następujący będą prowadzone działania informacyjne i promocyjne eksponujące: Logo Programu PWT PL-SK , i Euroregionu, flagę Unii Europejskiej jak również informację o współfinansowaniu projektu ze środków EFRR. Promocja obejmie: - wysyłanie droga mailowa i pocztową zaproszeń na konferencje i seminaria, - Promocja projektu ukaże się w lokalnej prasie i na stronach internetowych. - wykonane będą banery, plakaty, broszury promujące projekt i współprace trans graniczną, - umieszczone zostaną informacje na stronach internetowych SRB i partnera słowackiego, - z każdego spotkania na stronie internetowej Euroregionu Beskidy będą zamieszczane zdjęcia dokumentujące bieżące wydarzenia, Promocja we wniosku o dofinansowanie mikroprojektu.

4 II. Część rzeczowa 26. Opis działań/etapów planowanych i zrealizowanych w okresie sprawozdawczym ( W TYM DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z PROMOCJĄ PROJEKTU ) DZIAŁANIA ZREALIZOWANE: DZIAŁANIA PLANOWANE: PROMOCJA PROJEKTU: Ponadto podczas realizacji projektu rozpowszechniane zostały działania informacyjne i promocyjne eksponujące: Logo Programu PWT PL-SK , i Euroregionu, flagę Unii Europejskiej jak również informację o współfinansowaniu projektu ze środków EFRR zgodnie z zasadami informacji i promocji Programu. Promocja obejmowała m. in.: Informacja o programie oraz sposobie dofinansowania projektu oprócz umieszczenia na zaproszeniach, w wiadomościach na stronie internetowej, banerach, plakatach, czy też w artykule promującym projekt została również przekazywana ustnie osobom podczas spotkań, seminariów, konferencji. - umieszczone zostały informacje o działaniach projektu na stronach internetowych SRB i partnera słowackiego, -na stronie internetowej Euroregionu Beskidy zamieszczane zostały informacje i zdjęcia dokumentujące bieżące wydarzenia, -Promocja projektu w prasie lokalnej…. Promocja w raporcie z postępu realizacji mikroprojektu.

5 Niedozwolone jest stosowanie wielobarwnego tła Niedopuszczalne modyfikacje znaku

6 Niedozwolona jest zmiana układu graficznego znaku Niedopuszczalne modyfikacje znaku Niedozwolone jest nieproporcjonalne skalowanie znaku Niedozwolone jest stosowanie dodatkowych elementów np. cień Niedopuszczalna jest zmiana liternictwa znaku

7 Emblemat Unii Europejskiej i logo Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska-Republika Słowacka powinny mieć zbliżoną wielkość. W żadnym wypadku logo/herb beneficjenta nie mogą być większe od pozostałych logotypów i emblematu Unii Europejskiej.

8 Skalowanie logo Programu

9 Przykłady prawidłowego oznakowania wymiary i rozmieszczenie logotypów podpisy pod logotypami zapis o współfinansowaniu wersje kolorystyczne wersje językowe

10 Informacja o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Nazwa Programu: Program Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska –Republika Słowacka Tytuł i cel projektu Partnerzy projektu Obszar realizacji projektu Rozpowszechnianie informacji o projekcie w mediach

11 Materiały prasowe, biuletyny itp. W przypadku publikacji prasowych, internetowych, wywiadów i reportaży zarówno radiowych jak i telewizyjnych, w miarę możliwości beneficjent ma obowiązek zadbać, by w takich publikacjach i materiałach pojawiały się logo Programu, logo Euroregionu, Emblemat Unii Europejskiej oraz informacje o współfinansowaniu projektu. Imprezy związane z realizacją projektu Logo Programu, godło UE oraz logo Euroregionu muszą być widoczne podczas wszystkich imprez związanych z realizacją projektu (seminaria, konferencje, itp.) W trakcie imprez powinna być również rozpowszechniana informacja o współfinansowaniu projektu Instrumenty służące informacji i promocji

12 Zdjęcia dokumentujące zrealizowanie zakładanych działań oraz osiągnięcie wskaźników produktu i rezultatu.

13

14

15 Promocja na ulotkach, zaproszeniach, broszurach… Na każdy dokumencie typu broszura z imprez, kalendarium, czy zaproszenie musi znajdować się promocja projektu. Natomiast jeżeli np. impreza finansowana w ramach projektu dobywa się podczas realizacji większego przedsięwzięcia jak np. Dni Powiatu Bielskiego odpowiednia promocja powinna naleźć się obok działania realizowanego w ramach projektu z adnotacją wstęp wolny w przypadku możliwości wystąpienia przychodu.

16 Proszę nie formatować wzoru raportu.

17 Obowiązkowe jest stosowanie określonych zasad promocji na wszystkich materiałach stosowanych podczas realizacji mikroprojektu takie jak np. Korespondencja prowadzona w sprawach projektu Umowy z wykonawcami oraz dokumentacja przetargowa Umowy z pracownikami zatrudnionymi w ramach projektu lub opis stanowisk Ogłoszenia o wyborze wykonawcy Ogłoszenia naboru personelu Ogłoszenia uczestników projektów szkoleniowych Listy obecności uczestników projektów szkoleniowych Materiały konferencyjne, szkoleniowe, materiały multimedialne, broszury, ulotki Strony internetowe zawierające informację o projektach realizowanych z funduszy strukturalnych Materiały prasowe oraz inne materiały stosowane przy realizacji projektu

18 Projekt pisma – wydruk kolorowy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w 85% w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka oraz z budżetu państwa w 10% za pośrednictwem Euroregionu Beskidy. Treść pisma

19 Projekt pisma – wydruk czarno-biały Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w 85% w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka oraz z budżetu państwa w 10% za pośrednictwem Euroregionu Beskidy. Treść pisma

20 Oznakowanie zakupionego sprzętu w ramach realizowanego mikroprojekt u. Zakup współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w 85% w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka oraz z budżetu państwa w 10% za pośrednictwem Euroregionu Beskidy. Naklejki informacyjne powinny mieć rozmiary nie mniejsze niż 7x4cm. Chyba, że jest to niemożliwe, można pomniejszyć lub stosować same logotypy.

GADŻETY 21 Na gadżetach muszą się znaleźć wszystkie obowiązkowe elementy tj. logo Programu wraz ze sloganem,. flaga UE wraz z podpisem (Unia Europejska, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) a także napis o współfinansowaniu (współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska-Republika Słowacka ". Opuszczenie napisów jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku małych gadżetów (typu długopis), na których napis o współfinansowaniu po prostu się nie mieści.

22 Rekomendowane jest aby na stronie internetowej beneficjenta i partnera mikroprojektu były zamieszczone informacje o realizowanym mikroprojekcie: cele działania efekty realizacji projektu Uwzględniając przy tym wymogi Promocji. Jest to również sposób zachowania trwałości projektu.

23 Jeśli w ramach realizacji mikroprojektu realizowana jest strona internetowa powinna zawierać następujące informacje: informację o projekcie informację na temat wdrażania mikroprojektu rezultaty projektu wydarzenia realizowane w ramach projektu dane kontaktowe beneficjenta Logotypy, informację o współfinansowaniu linki do oficjalnych stron internetowych instytucji wdrażających program

24 Przydatne dokumenty Wytyczne WST Informacja i Promocja Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. Art. 8, Art. 9 - Schemat działań informacyjnych dla realizowanych operacji. Polskie akty prawne i wytyczne 1. Ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2006 r., nr 227, poz. 1658) 2. Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji z dnia 13 sierpnia 2007 r.

25 Stowarzyszenie Region Beskidy ul. Widok 18/ Bielsko-Biała Polska tel.: fax: Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w 85% w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka oraz budżetu państwa w 10%.