Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Szkoła Podstawowa im. ks. Jerzego Popiełuszki w Chodnowie
DIAGNOZA EDUKACYJNA.
KONFERENCJE POWIATOWE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Diagnostyka i ewaluacja – konieczność czy potrzeba?
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Poradnictwo Zawodowe II
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
DIAGNOZA W SZKOLE.
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Motywacja do nauki.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE WG
Zespół Aspergera od diagnozy do dorosłości
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Ewaluacja dydaktyczna – podstawowe pojęcia
RODZICE W SZKOLE.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
WEZ 1 Egzamin zawodowy dla absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Dobór, gromadzenie i przechowywanie dowodów na potrzeby zadania audytowego Ministerstwo Finansów 24 września 2015 r. 1.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza

Diagnoza pedagogiczna: rozpoznanie jakiegoś zdarzenia czy sytuacji w celu zdobycia dokładnych informacji i przygotowanie do działań naprawczych.

Funkcje diagnozy: poznawcza wyjaśniająca optymalizująca

Cechy dobrej diagnozy: trafność rzetelność komplementarność obiektywizm dokładność

Diagnoza: Element procesu ewaluacyjnego

Diagnozowanie: Pozwala na dostrzeżenie w porę luk, opóźnień, błędów w edukacji ucznia i podjęcie prób ich usunięcia.

Cele praktyczne diagnozowania: dostarczenie uczniom i nauczycielom informacji wyjaśniającej przebieg i wyniki uczenia się, podnoszenie trafności oceniania szkolnego.

Po co diagnozujemy? Kiedy diagnozujemy? Ocena poziomu wiedzy uczniów Planowanie dalszej pracy. Dostosowanie programu do potrzeb i możliwości uczniów. Prognozowanie sukcesów. Na początku roku szkolnego w każdej klasie i na każdym przedmiocie. Na koniec roku szkolnego w każej klasie i na każdym przedmiocie.

Ocenianie w trakcie diagnozy: Ocena diagnozy Ocena szkolna etykietuje wydaje opinię o uczniu symbol informacja opinia o wyniku

Rodzaje diagnoz ze względu na cel: wstępna formatywna sumatywna

„Dobra” diagnoza odpowiada na pytania: Jak jest ? porównując z tym Jak być powinno ? i wskazać Jak można wykonać to lepiej?

Diagnoza edukacyjna: rodzaj diagnozy ………………………….…… z zakresu ……………………………… (nazwa przedmiotu) klasa ………………………….…… upośledzenie ……………………………… opracował/a ……………………………… cel diagnozy: ………………………….…… rodzaj narzędzia ………………………….……

Diagnoza edukacyjna: Sprawdzane umiejętności Uzyskane punkty Punkty możliwe do uzyskania Współczynnik łatwości I umiejętność (wpisać nazwę) II umiejętność (wpisać nazwę) III umiejętność (wpisać nazwę)

Diagnoza edukacyjna: modalna rozstęp średnia klasy

Diagnoza edukacyjna: analiza rozwiązania poszczególnych zadań prognoza

Łatwość zadań: ŁATWOŚĆ umiejętności Badana umiejętność Współczynnik – przedział opis 0,00- 0,19 bardzo trudne 0,20- 0,49 trudne 0,50- 0,69 umiarkowanie trudne 0,70- 0,89 łatwe 0,90- 1,00 bardzo łatwe

Diagnoza jako kontrola postępów w nauce  istota procesu kształcenia