FUNKCJA PERSONALNA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Studia podyplomowe MBA z zakresu ZZL
Advertisements

Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Psychologia Zarządzania
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
system zarządzania zasobami ludzkimi
Znaczenie podręcznika
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
PLANOWANIE I STEROWANIE DZIAŁALNOŚCIĄ PRZEDSIĘBIORSTWA
Społeczna funkcja zarządzania
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ POLITYKA KADROWA W SIŁACH ZBROJNYCH RP
Definicja rachunkowości zarządczej
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Wewnętrzny, dedykowany System Zarządzania Jakością
Zarządzanie kadrami Human Resources Management HRM
METODY REKRUTACJI PRACOWNIKÓW
KULTURA ORGANIZACYJNA
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
Ocenianie w procesie pracy
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Lider- Przywódca.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Koncepcja biznesowa i nowoczesne rozwiązania IT w zarządzaniu potencjałem społecznym dużej organizacji przemysłowej  na przykładzie KGHM Polska Miedź.
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
Narzędzie łączące Narzędzie łączące psychometrię i rekrutację psychometrię i rekrutację Psychologia i biznes – wiemy jak je łączyć
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Pozycja lidera – kierowanie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Zarządzanie w pielęgniarstwie
Praca socjalna z osobami starszymi w środowisku
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Operacyjne sterowanie produkcją
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Techniki,procedury,metody oceniania
Rozwój zasobów ludzkich
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Wprowadzenie teoretyczne
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Finansów
Zastosowanie techniki Motywacyjnej Analizy Potencjału Pracowniczego (MAPP) na bazie systemu w wersji MAPP3 Konferencja “Skuteczna rekrutacja – intuicja,
Agata Dulska Paulina Zielińska
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Personal Management w bibliotece
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
System ocen pracowników
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Wstęp do zarządzania i marketingu
System ocen pracowniczych
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
STYLE KIEROWANIA.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
Planowanie procesu szkoleniowego
Menedżer i zarządzanie
Proces przewodzenia i kontrolowania
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

FUNKCJA PERSONALNA

Funkcja personalna zarządzanie kadrami zarządzanie personelem zarządzanie zasobami ludzkimi Funkcja personalna to zorganizowany zbiór działań nakierowanych na ludzi zatrudnionych w instytucji, zmierzających: * z jednej strony - do ukształtowania takiego ich potencjału, aby byli w stanie osiągać cele instytucji, * z drugiej - do zaspokajania ich potrzeb.

Potencjał personelu i jego składniki Potencjał personelu to zintegrowany zestaw pożądanych cech ludzi zatrudnionych w instytucji, który powinien być odpowiedni do specyfiki jej działalności * Kwalifikacje personelu - wiedza - umiejętności - cechy psychiczne - cechy fizyczne * Doświadczenie * Cechy demograficzne - wiek - płeć - staż pracy - pochodzenie * Liczebność zatrudnienia * Struktura personelu - wg wieku - wg stażu pracy - wg poziomu wykształcenia * Postawy pracowników * Indywidualne i zbiorowe zachowania pracowników

Model funkcji personalnej w instytucji Bezpośrednie zadania składające się na funkcję personalną Formowanie personelu 1. ustalanie pożądanego potencjału, 2. rekrutacja 3. dobór 4. integracja 5. przemieszczenia 6. zwolnienia Aktywizowanie personelu 1.kierowanie ludźmi przez przełożonych 2. wybór odpowiedniego stylu kierowanie 3. motywowanie 4. funkcja socjalna Ocena personelu 1. całościowa ocena personelu 2. indywidualna ocena pracowników Doskonalenie personelu 1. szkolenie wewnętrzne 2. samodoskonalenie Sprzężenia zwrotne Uwarunkowania sprzyjające sprawnej realizacji funkcji personalnej Elementy innych funkcji zarządzania System informacyjny Stosunki pracy Kultura organizacyjna

Etapy procesu rekrutacji i selekcji Analiza i dobór metod badania kandydatów Ustalenie źródeł rekrutacji Badanie przydatności kandydatów Rekrutacja Identyfikacja wymagań kwalifikacyjnych, ustalenie i hierarchizacja kryteriów doboru ANALIZA PRACY Analiza stanowiska Analiza otoczenia Analiza instytucji Wybór kandydatów nadających się do pracy Czynności formalne związane z przyjęciem do pracy

Metody stosowane w procesie rekrutacji i selekcji I. Metody nie ustrukturyzowane 1. Metody losowe 2. Wykorzystanie źródeł wpływu 3. Uzgodnienia II. Metody ustrukturyzowane 1. Metody rezerwy kadrowej 2. Konkurs na stanowisko 3. Wykorzystanie profesjonalnych firm Źródła rekrutacji 1. Wewnętrzne 2. Zewnętrzne

Motywowanie Motywowanie to rozpoznawanie potrzeb podwładnych oraz świadome aktywizowanie tych potrzeb w celu pobudzenia podwładnych do takiego działania, które jest zgodne z wolą kierownika, a zarazem prowadzi do zaspokojenia potrzeb podwładnych. BODZIEC POTRZEBA MOTYW CEL DZIAŁANIE

Potencjalne instrumenty systemu motywacyjnego System motywacyjny to obowiązujący w instytucji, przemyślany i wzajemnie powiązany zestaw instrumentów (narzędzi) motywowania personelu. Materialne Niematerialne Negatywne Pozytywne Formalne Nieformalne

Kierowanie ludźmi Kierowanie ludźmi to oddziaływanie kierowników na ludzi. Role kierownicze: I. Interpersonalne - reprezentant - przywódca - łącznik II. Informacyjne - monitor - siewca informacji - rzecznik III. Decyzyjne - przedsiębiorca - rozwiązujący problemy - alokator zasobów - negocjator Style kierowania: - dyrektywny (autorytarny) - demokratyczny (partycypacyjny) - zorientowany na ludzi - zorientowany na zadania

Ocena pracowników Ocena pracowników to proces porównywania ich wyników pracy, posiadanych kwalifikacji i cech osobowościowych oraz przejawianych postaw i zachowań według ustalonych kryteriów zgodnych z przyjętymi w instytucji wzorcami. Kierunki wykorzystania ocen pracowniczych: - motywacja niematerialna oraz materialna - doskonalenie systemu zarządzania instytucją - rozwój (doskonalenie) potencjału personelu - przemieszczenia personelu Formy ocen pracowniczych: - bieżąca (w trakcie wykonywania zadań) - okresowa (regularna, wysoce sformalizowana) - okazjonalna (nieregularna, służąca konkretnemu celowi)