Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Advertisements

Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH
Główne cele i zadania Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach określa Statut zatwierdzony decyzją Zarządu Województwa Świętokrzyskiego i Świętokrzyskiego.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
Młodzieżowa przedsiębiorczość
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Opracował J. Stryjkowski
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Powiatowy Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku Zdroju.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
ale (a może przede wszystkim)
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
OTK 2011 Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych RP OTK 2011.
METODY I FORMY PRACY Z CZYTELNIKIEM W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Film w bibliotece, czyli jak poszerzyć ofertę edukacyjną bibliotek pedagogicznych Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach Filia w Skarżysku-Kamiennej VII Forum Młodych Bibliotekarzy Biblioteka jako marka Łódź,11-12.IX.2012 r.

Zagadnienia powody, dla których warto/należy wprowadzić edukacją filmową do oferty bibliotek pedagogicznych, korzyści wynikające z wdrożenia projektu, organizacja edukacji filmowej, przykładowa propozycja działań.

Powody, dla których warto/należy wprowadzić edukacją filmową do oferty bibliotek pedagogicznych realizacja statutowych zadań bibliotek, podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do poszerzenia i wzmocnienia atrakcyjności oferty, zagospodarowanie potencjału edukacyjnego.

Realizacja statutowych zadań bibliotek pedagogicznych wspieranie nauczycieli w realizacji zajęć dydaktycznych i wychowawczych, organizowanie doskonalenia zawodowego bibliotekarzy szkolnych, kształtowanie kompetencji medialnych uczniów.

Poszerzenie i „uatrakcyjnienie” oferty edukacyjnej zainteresowanie młodzieży ofertą bibliotek pedagogicznych, zmiana stereotypowego wizerunku bibliotek pedagogicznych, zaspokojenie oczekiwań młodych ludzi.

Zagospodarowanie potencjału bibliotek pedagogicznych bogate zabiory audiowizualne, wykwalifikowana kadra, oddziaływanie na środowisko nauczycielskie.

Korzyści wynikające z wdrożenia edukacji filmowej w bibliotekach pedagogicznych (1) poszerzenie oferty edukacyjnej placówki adresowanej do nauczycieli i uczniów o nowe formy działalności, zmierzające do podniesienia jakości pracy biblioteki, otwarcie się na nowych czytelników, np. nauczycieli zainteresowanych kształceniem filmowym młodzieży, którzy dotąd nie współpracowali z placówką oraz uczniów, dla których biblioteka pedagogiczna stała się miejscem, gdzie można obejrzeć film, porozmawiać o nim, wziąć udział w warsztatach filmowych prowadzonych przez profesjonalnych filmowców itp.,

Korzyści wynikające z wdrożenia edukacji filmowej w bibliotekach pedagogicznych (2) zagospodarowanie zbiorów audiowizualnych (wzbogacenie ich o nowe pozycje oraz spożytkowanie już zgromadzonych) skutkujące m.in. zwiększeniem się liczby wypożyczeń, zaktywizowanie pracowników biblioteki np. planowanie nowych, ciekawych przedsięwzięć (zajęć, warsztatów, imprez filmowych), współpraca przy ich realizacji, podjęcie różnych form doskonalenia zawodowego, w celu nabycia wiedzy filmoznawczej, poszerzenie kompetencji dydaktycznych (treści, zasady, metody kształcenia itp.),

Korzyści wynikające z wdrożenia edukacji filmowej w bibliotekach pedagogicznych (3) zintensyfikowanie współpracy instytucjonalnej na szczeblu ogólnopolskim (np. CEO, PISF) oraz lokalnym, np.: domy kultury, kina, ośrodki doskonalenia nauczycieli, szkoły, itp., nawiązanie kontaktu ze środowiskiem filmowców, filmoznawców i pasjonatów kina, który umożliwia organizację kolejnych działań, polepszenie wizerunku biblioteki pedagogicznej, placówki pretendującej do miana znaczącego ośrodka lokalnej aktywności edukacyjno-kulturalnej.

Organizacja edukacji filmowej w bibliotekach pedagogicznych powołanie zespółu koordynującego projekt, nawiązanie współpracy z instytucją partnerską, przeszkolnie zespołu, przygotowanie oferty, promocja przedsięwzięcia, poszanowanie praw autorskich.

Przykładowa propozycja działań (1) przygotowanie i organizacja konferencji lub szkoleń dla nauczycieli prowadzonych przez zapraszanych specjalistów, np. współpracujących z CEO i PISF, Dawid Bałutowski prowadzi warsztaty w ramach konferencji Film w pracy nauczyciela, Targi Kielce, dn. 17.03.2011 r. (fot. A. Knajder-Sowa)

Przykładowa propozycja działań (2) prowadzenie warsztatów metodycznych dla nauczycieli przez pracowników biblioteki na podstawie materiałów własnych lub scenariuszy opracowanych przez instytucję partnerską, Warsztaty Bibliotekarz wychowawcą, PBW, dn. 19.04.2012 r. (fot. A. Knajder-Sowa)

Przykładowa propozycja działań (3) prowadzenie zajęć edukacyjnych dla uczniów, m.in.: z analizy i interpretacji dzieła filmowego, na temat filmowych środków wyrazu, motywów kulturowych oraz z uwzględnieniem wychowawczej roli filmu, Zajęcia edukacyjne (fot. R. Sowa, A. Knajder-Sowa)

Przykładowa propozycja działań (4) organizacja zajęć pobudzających i rozwijających twórcze postawy uczniów, np. praca nad własnym filmem we współpracy z profesjonalnymi filmowcami, Zajęcia z operatorem kamery oraz praca na planie amatorskiego filmu animowanego (fot. A. Knajder-Sowa, R. Sowa)

Przykładowa propozycja działań (5) wspomaganie nauczycieli w realizacji edukacji filmowej, m.in.: udzielanie indywidualnych konsultacji, przygotowywanie zestawień bibliograficznych, np. na temat pracy z filmem, publikowanie artykułów metodycznych, współpraca z nauczycielami z poszczególnych szkół w ramach organizacji wydarzeń związanych z edukacją filmową, np., zajęcia, konkursy, przeglądy, gry filmowe, itp.

Przykładowa propozycja działań (6) koordynowanie wymiany informacji od współpracujących z biblioteką szkół na temat dobrych praktyk z zakresu edukacji filmowej oraz promocja ich działalności, dystrybucja informacji o aktualnych wydarzeniach organizowanych przez instytucję partnerską wśród lokalnej społeczności nauczycielskiej i uczniowskiej, np.: zaproszenia na konferencje, szkolenia, kursy internetowe, festiwale, konkursy itp.

Dziękuję za uwagę