Miasto i Gmina Stary Sącz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
WIELKOPOLSKIE NA TLE REGIONÓW W POLSCE
Znaki informacyjne.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Marszałek Województwa Małopolskiego
Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
KONFERENCJA PT.  polityka przestrzenna a transportowa - ewaluacja inwestycji infrastrukturalnych  Warszawa, 17–18 grudnia 2012 r. Zmiany w dostępności.
Walne Zgromadzenie Leaseurope
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
PLAN PREZENTACJI Sesja Rady Miasta MIELECKI PARK PRZEMYSŁOWY – stan realizacji PROJEKT: Budowa Inkubatora Nowych Technologii IN- Tech wraz z.
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
Funkcjonowanie transportu lokalnego w Dzierżoniowie i w powiecie dzierżoniowskim Przygotował: Zygmunt Kuc Brzeg maja.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Renowacja poprzemysłowej strefy NOWE GLIWICE Phare SSG 2003
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi XV Posiedzenie Komitetu Monitorującego Programy Rozwoju Regionalnego Opracowanie:
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Ludność w wieku produkcyjnym Ogółem: , w tym: - Miasto Kościerzyna: Gminy wiejskie:
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Potencjał i trendy rozwojowe miast Małopolski
„KORZYŚCI Z INWESTOWANIA NA TERENACH KSSE”
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Wrocławski Obszar Metropolitalny
Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja.
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
Urząd Statystyczny w Rzeszowie
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Miasto Gubin II LUBUSKIE FORUM GOSPODARCZE Gubin –miejsce Twojej inwestycji Bartłomiej Bartczak Burmistrz Miasta Gubina Gubin 18 września.
Instytut Rynku Hotelarskiego Popyt na usługi hotelowe w 2006 oraz tendencje na najbliższe lata.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Współpraca transgraniczna na pograniczu czesko-polsko-słowackim
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Joanna Żurawska Opolskie Centrum Badań Regionalnych przy WSZIA w Opolu
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
WOLNE powierzchnie biurowe WOLNE powierzchnie biurowe o łącznym metrażu 115,35 m² Park Przemysłowy Gminy Leżajsk.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Elementy geometryczne i relacje
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Program Zrównoważonego Rozwoju Gminy Przesmyki Przyjęty uchwałą Rady Gminy Przesmyki nr XXVII/145/02 z dnia r.
Zapis prezentacji:

Miasto i Gmina Stary Sącz Burmistrz Marian Cycoń

Obszar oddziaływania planowanego lotniska

Obszar oddziaływania Odległość połączenia drogowego do 50 km Czas dojazdu do 45 minut 6 uzdrowisk grupujących prawie 30% krajowego potencjału uzdrowiskowego: Krynica, Muszyna, Piwniczna, Żegiestów, Szczawnica, Wysowa 6 znaczących ośrodków sportów zimowych oraz kolka planowanych, między innymi projekt „Siedem Dolin” Krynica, jako Centrum Kongresowe (Polskie DAVOS) 3 parki narodowe: Pieniński, Gorczański i Magurski W promieniu 60 km cztery (spośród 17-stu) polskich zabytków wpisanych na listę UNESCO Atrakcyjne pasma górskie do uprawiania turystyki aktywnej: Pieniny, Beskid Sądecki, Beskid Niski, Gorce, Beskid Wyspowy Inne unikalne atrakcje turystyczne: spływ Dunajcem, kultura regionalna, Jeziora Czorsztyńskie i Rożnowskie

Ilość bezpośrednich połączeń na dobę Połączenia Nowego Sącza z Warszawą Środek lokomocji Ilość bezpośrednich połączeń na dobę Czas przejazdu PKP Ekspress 1 6h PKP inne 6-11 h Linie autobusowe 4 7h 20m Samochód osobowy Nd. 5-7 h

Prognoza demograficzna obszaru oddziaływania (w tysiącach osób) Powiaty Rok 20045 Rok 2010 Rok 2020 Rok 2030 Wskaźnik 2030/2004 % m. Nowy Sącz 84.3 84.5 82.7 77.5 91.9 ↓ Nowosądecki 197.3 204.9 218.6 227.7 116.1 ↑ Limanowski 121.5 125.3 131.8 136.1 112.6 ↑ Gorlicki 106.5 107.0 108.2 106.9 100.3 ↑ Nowotarski (5 gmin) 37.4 38.6 40.2 40.8 109.0 ↑ RAZEM 547.0 560.3 581.5 589.0 107.6 ↑ Źródło: GUS Opracowanie: własne

Szkolnictwo Wyższe Nazwa uczelni Liczba studentów RAZEM 8965 Wyższa Szkoła Biznesu w Nowym Sączu WSB-NLU 3964 Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu 3811 Sądecka Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu 500 Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie Filie: Nowy Sącz i Limanowa 210 Akademia Pedagogiczna w Krakowie Filia Nowy Sącz 480 RAZEM 8965

Szacunkowa liczba turystów w ciągu roku 2,5 mln osób Ruch turystyczny i baza noclegowa na terenie pow. nowosądeckiego, limanowskiego, gorlickiego m. Nowy Sącz, Szczawnicy i Krościenku Szacunkowa liczba turystów w ciągu roku 2,5 mln osób Liczba miejsc noclegowych 21.766 Liczba udzielonych noclegów ogółem 2.271.898 Liczba udzielonych noclegów turystom zagranicznym 445.509 Z najnowszych informacji otrzymanych z Urzędu Miejskiego w Krynicy – Zdrój w roku 2007 z miejsc noclegowych skorzystało 935.132 osób (ilość miejsc noclegowych w gminie Krynica – Zdrój – około 14.000) Źródło: GUS Opracowanie: własne

Turyści odwiedzający Stary Sącz (rok 2007) Diecezjalne Centrum Pielgrzymowania przy „Ołtarzu Papieskim” odwiedza 250 do 350 tysięcy osób Klasztor Sióstr Klarysek ok. 650 tyś. osób

Główne stacje narciarskie w obszarze oddziaływania lotniska

Podmioty gospodarcze działające na obszarze oddziaływania 30047 podmiotów gospodarczych tj. 10.4% podmiotów zarejestrowanych w woj. małopolskim sektor publiczny – 1783 podmioty sektor prywatny – 24579 podmiotów w tym 20317 podmiotów prowadzonych przez osoby fizyczne Potentaci: Fakro, Koral, OPTIMUS S.A, Gold Drop, Glinik, Dako, Wiśniowski, Konspol, Nowomag

podmiotów/tysiąc mieszkańców Źródło: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie „Ocena sytuacji na rynku pracy województwa małopolskiego w roku 2006”

Źródło: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie „Ocena sytuacji na rynku pracy województwa małopolskiego w roku 2006”

Źródło: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie „Ocena sytuacji na rynku pracy województwa małopolskiego w roku 2006”

Źródło: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie „Ocena sytuacji na rynku pracy województwa małopolskiego w roku 2006”

Źródło: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie „Ocena sytuacji na rynku pracy województwa małopolskiego w roku 2006”

Czego oczekujemy: Znaczącego złagodzenia bariery rozwojowej subregionu - słabej dostępności komunikacyjnej Lepszego wykorzystania potencjału gospodarczego, turystycznego i kulturowego obszaru Stworzenie nowych miejsc pracy poprzez: - realizacji projektu „Miasteczko multimedialne”     - rozwój i ekspansję istniejących firm     - przyciągnięcie inwestycji krajowych i zagranicznych     - zwiększenie napływu turystów (również zagranicznych)     - „otwarcie” naszych uzdrowisk na potrzeby starzejącego się społeczeństwa Europy – usługi lecznice, farmy piękności, SPA, itp. - miejsca pracy związane z funkcjonowaniem lotniska – usługi lotniskowe cargo, okołolotniskowe Ułatwienie utrzymania kontaktów z rodziną potężnej grupie mieszkańców regionu pracujących w dużych ośrodkach w Polsce i za granicą

Informacje o lotniskach komunikacyjnych w wybranych państwach europejskich Państwo Liczba lotnisk komunikacyjnych* Powierzchnia kraju (tys. km2) Ludność (mln) Ilość lotnisk w przeliczeniu na 1 mln mieszkańców Liczba lotnisk w przeliczeniu na 100 tys. km2 powierzchni Liczba mieszkańców przypadających na jedno lotnisko (tys.) Dania 18 43 5,3 3,4 41,9 294 Irlandia 21 70 3,7 5,7 30,0 176 Polska 13 312 38 0,3 4,2 2 923 Portugalia 23 92 9,9 2,3 25,0 430 Słowacja 7 49 5,4 1,3 14,3 771 Hiszpania 48 506 40 1,2 9,5 833 Niemcy 73 357 82 0,9 20,4 1 123 Francja 111 551 58,7 1,9 20,1 529 * liczba lotnisk na podstawie wykazu możliwych destynacji lotniczych portalu www.mcflight.pl

Dotychczasowy rozwój i prognoza Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotycząca liczby pasażerów korzystających z transportu lotniczego w polskich portach lotniczych do roku 2030 Rok Całkowita liczba pasażerów 2003 - 7.121.959 2004 8.834.612 2005 11.501.242 2006 15.357.717 2007 19.068.098 2008 21.603.726 2020 49.170.207 2030 75.632.251

Bilety linii regularnych Działający w Nowym Sączu jedyny agent IATA BT Gromada prowadzący sprzedaż biletów na linie lotnicze wykazuje bardzo wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży Rok Bilety linii regularnych Tanie linie lotnicze Imprezy turystyczne Razem 2004 1 750 220 370 2 340 2005 1.990 580 440 3 010 2006 2 420 1 050 4 050

W roku 2006 na zlecenie Powiatu Nowosądeckiego i gmin tworzących partnerstwo dla wspólnej realizacji projektu budowy lotniska Biuro Studiów i Projektów Lotniskowych POLCONSULT Sp. z o.o. w Warszawie wykonała „Analizę możliwości wykonania lotniska komunikacyjnego na terenie Sądecczyzny z elementami koncepcji ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb Nowego Sącza i powiatu nowosądeckiego

Lokalizacje lotniska komunikacyjnego na terenie Sądecczyzny wg opracowanej analizy Łososina Dolna Stary Sącz – Piaski Brzezna Stary Sącz – Kamieniec I Stary Sącz – Kamieniec II

Lokalizacja lotniska komunikacyjnego ŁOSOSINA DOLNA

Uwarunkowania negatywne: brak możliwości pozyskania terenu o odpowiedniej szerokości dla usytuowania równoległej drogi kołowania występowanie wzniesień pokrytych lasami i napowietrznymi liniami wysokiego napięcia o przewyższeniach 200-570m w stosunku do terenu lotniska w odl. 2-3 tyś. m

Profil podłużny dla lokalizacji lotniska komunikacyjnego w Łososinie Dolnej

Lokalizacja lotniska komunikacyjnego STARY SĄCZ - PIASKI

Uwarunkowania eliminujące budowę lotniska w tej lokalizacji: likwidacja dwóch ulic z układu komunikacyjnego miasta linie wysokiego (6) i średniego (2) napięcia wzniesienie o wysokości 353 m n.p.m. usytuowane w osi podejścia w odległości 2000 – 3000m istniejąca zabudowa przemysłowa i ołtarz papieski niski przelot nad osiedlami mieszkalnymi

Profil podłużny dla lokalizacji lotniska komunikacyjnego Stary Sącz - Piaski

Lokalizacja lotniska komunikacyjnego BRZEZNA

Ograniczenia: liczne napowietrzne linie wysokiego i średniego napięcia usytuowane w trzech poziomach istniejąca ferma drobiu odcięcie dojazdu do cmentarza, przecięcie drogi łączącej miejscowości Podrzecze i Chochorowice Lokalizacja możliwa, ale zdecydowanie mniej korzystna niż Stary Sącz – Kamieniec II

Profil podłużny dla lokalizacji lotniska komunikacyjnego Brzezna

Lokalizacja lotniska komunikacyjnego STARY SĄCZ – KAMIENIEC I

Profil podłużny dla lokalizacji lotniska komunikacyjnego Stary Sącz – Kamieniec I

Lokalizacja lotniska komunikacyjnego STARY SĄCZ – KAMIENIEC II

Walory lokalizacji: brak przeciwwskazań dotyczących warunków nawigacyjno – ruchowych (uwarunkowanie wysokościowe) usytuowanie na terenie nie zagospodarowanym w niewielkiej odległości od Starego Sącza i Nowego Sącza dobre powiązanie komunikacyjne poprzez budowę obwodnicy Starego Sącza i most na Dunajcu możliwa lokalizacja drogi startowej 1500 m z późniejszym wydłużeniem do 1800 m Problemy: jedna napowietrzna linia wysokiego napięcia konieczność wybilansowania złóż żwirów zaliczonych do zasobów surowców mineralnych bliskość ujęć wody

Profil podłużny dla lokalizacji lotniska komunikacyjnego Stary Sącz – Kamieniec II

Projekt budowy lotniska posiada: pisemne deklaracje poparcia 43 gmin oraz Zarządów 3 powiatów poparcie Marszałka Województwa Małopolskiego wyrażone w piśmie do Ministra Transportu z dnia 18 października 2007r. poparcie społeczne mieszkańców subregionu zdecydowane poparcie środowisk związanych z zarządzaniem turystyką i lecznictwem uzdrowiskowym liczne artykuły prasowe (ponad 50 od powstania pomysłu) wyrażające aprobatę dla projektu

Aktualnie realizowane są następujące przedsięwzięcia Wybilansowanie złóż surowców mineralnych Zmiana ”studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Stary Sącz” Zmiana planu zagospodarowania przestrzennego Stary Sącz plan nr 1 Zawarte porozumienie między: miastem Nowy Sącz, Powiatem Nowosądeckim, gminami Stary Sącz, Krynica, Rytro dotyczące sfinansowania szczegółowego studium wykonalności lotniska z lokalizacją w Starym Sączu – Kamieniec – wariant II W najbliższych dniach ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie studium Sygnatariusze porozumienia prowadzą rozmowy z Ministrem Infrastruktury dotyczące wpisana lotniska do „Programu rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych” Wniosek taki wystosowało także XX Walne Zgromadzenie Delegatów Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Małopolski w dniu 8 października 2007r.

Finalizowanie jest zawarcie umowy z mgr inż Finalizowanie jest zawarcie umowy z mgr inż. Czesławem Jaroszem specjalistą z zakresu budowy lotnisk, Dyrektorem i Prezesem Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II w Krakowie – Balicach w latach 1991 – 2005 na usługi eksperckie dotyczące oceny opracowań, które będzie zawierać szczegółowe studium wykonalności. W szczególności usługi te będą dotyczyć: Opiniowania i uzupełnienia części szczegółowej SWIZ, Udział w pracach Komisji przetargowej, Opiniowanie lokalizacji i wielkości planowanych obiektów, Weryfikacje nakładów i harmonogram inwestycji, Opiniowanie prognozy ruchu lotniczego, kosztów i przychodów lotniska, zatrudnienia i wyników ekonomicznych

Miasto i Gmina Stary Sącz Dziękuję za uwagę