Edukacja seksualna w opiniach licealistów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
„Wizyta Studyjna – Dobre Praktyki w Niemczech”
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Nowe akty prawne związane ze zmianami w nadzorze pedagogicznym sprawowanym przez dyrektora szkoły Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkól.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wychowanie do życia w rodzinie
Praktyczna nauka zawodu
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
„SZKOLNA ŁAWA CZY SALKA PARAFIALNA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
szkół ponadgimnazjalnych
ZESPÓŁ SZKÓŁ W MĘTOWIE W LICZBACH.
TIMSS i PIRLS 2011 Prezentacja wyników badań PIRLS 2011 oraz TIMSS 2011 minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas Warszawa, 11 grudnia 2012 r. godzina.
ZMIANY W KSZTAŁCENIU PONADGIMNAZJALNYM od roku szkolnego 2012/2013
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Indywidualne nauczanie
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Pierwsza pomoc przedmedyczna
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Liczba bezrobotnych na przełomie roku Miesiąc dolnośląskie 2010kraj 2010Powiat 2010 styczeń 13,70%12,90%13,90% luty 14,10%13,20%14,40% marzec 14,10%13,00%14,40%
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Komenda Powiatowa Policji
I ROK MINISTRA GIERTYCHA Warszawa, 5 maja dni Wrzesień dni, tu jesteśmy 365 dni, tu jesteśmy.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Od 1984 roku demografowie obserwują w Polsce stały spadek liczby urodzeń, które od 1993 r. wynosiły rocznie około 500 tysięcy, a od roku 1998 – poniżej.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
Wychowanie do życia w rodzinie (w skrócie WDŻWR albo WDŻR) – przedmiot dla uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2017/
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Wychowanie do życia w rodzinie
Kształcenie specjalne
Zapis prezentacji:

Edukacja seksualna w opiniach licealistów referują: Marta Welfe, Aleksandra Leszczyńska i Agata Bogusiewicz

Problematyka badań: charakterystyka pozaszkolnych źródeł wiedzy o edukacji seksualnej ocena licealistów edukacji seksualnej w obecnej szkole ocena licealistów edukacji w poprzednich szkołach opinie licealistów na temat tego jak powinna wyglądać edukacja seksualna na różnych etapach kształcenia

Przebieg badania: badanie zostało zrealizowane w maju i wrześniu 2009 roku 13 łódzkich liceów ankieta audytoryjna przebadanych zostało 294 uczniów

Charakterystyka respondentów 294 licealistów, 67% kobiet i 33% mężczyzn uczniowie II klasy, urodzeni w większości w 1991 roku większość deklarowała się jako osoby wierzące średnia ocen respondentów: 4,13 Rodzice respondentów najczęściej mają wykształcenie wyższe (42% matek i 34% ojców) oraz średnie (23% matek i ojców)

Opinie licealistów na temat tego jak powinna wyglądać edukacja seksualna na różnych etapach kształcenia

Preferowany przez licealistów podział na grupy według płci na zajęciach edukacji seksualnej na poszczególnych etapach nauczania. Czy zajęcia powinny być prowadzone: Szkoła podstawowa Gimnazjum Szkoła ponadgimnazjalna Z podziałem na grupy według płci 41,90% 18,00% 8,70% Tylko w pewnej części osobno dla dziewcząt i chłopców 38,50% 44,00% 33,30% Bez podziału 19,60% 38,00% 58,00% Ogółem 100,00%

Najdogodniejsze formy prowadzenia zajęć

Co powinien robić prowadzący na tego typu zajęciach:

Procent respondentów, którzy zetknęli się z tematyką edukacji seksualnej na poszczególnych przedmiotach

Źródła za pomocą których licealiści zdobywają wiedzę o życiu seksualnym człowieka

Zróżnicowanie poszukiwanych informacji ze względu na płeć

Źródła pozaszkolne jako bardziej wiarygodne

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej dotyczące edukacji seksualnej w szkole edukacja seksualna w ramach odrębnego przedmiotu przedmiot prowadzony w szkołach podstawowych (klasy V i VI), gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych 14 godzin specjalnego przedmiotu, 5 godzin przeznaczonych na zajęcia z podziałem na grupy rodzice mają prawo sprzeciwić się na piśmie uczęszczaniu swojego dziecka na przedmiot w przeciwnych wypadkach zajęcia stają się obowiązkowe zajęcia nie podlegają ocenie i nie mają wpływu na promocję ucznia do kolejnej klasy

Dziękujemy za uwagę