Edukacja seksualna w opiniach licealistów referują: Marta Welfe, Aleksandra Leszczyńska i Agata Bogusiewicz
Problematyka badań: charakterystyka pozaszkolnych źródeł wiedzy o edukacji seksualnej ocena licealistów edukacji seksualnej w obecnej szkole ocena licealistów edukacji w poprzednich szkołach opinie licealistów na temat tego jak powinna wyglądać edukacja seksualna na różnych etapach kształcenia
Przebieg badania: badanie zostało zrealizowane w maju i wrześniu 2009 roku 13 łódzkich liceów ankieta audytoryjna przebadanych zostało 294 uczniów
Charakterystyka respondentów 294 licealistów, 67% kobiet i 33% mężczyzn uczniowie II klasy, urodzeni w większości w 1991 roku większość deklarowała się jako osoby wierzące średnia ocen respondentów: 4,13 Rodzice respondentów najczęściej mają wykształcenie wyższe (42% matek i 34% ojców) oraz średnie (23% matek i ojców)
Opinie licealistów na temat tego jak powinna wyglądać edukacja seksualna na różnych etapach kształcenia
Preferowany przez licealistów podział na grupy według płci na zajęciach edukacji seksualnej na poszczególnych etapach nauczania. Czy zajęcia powinny być prowadzone: Szkoła podstawowa Gimnazjum Szkoła ponadgimnazjalna Z podziałem na grupy według płci 41,90% 18,00% 8,70% Tylko w pewnej części osobno dla dziewcząt i chłopców 38,50% 44,00% 33,30% Bez podziału 19,60% 38,00% 58,00% Ogółem 100,00%
Najdogodniejsze formy prowadzenia zajęć
Co powinien robić prowadzący na tego typu zajęciach:
Procent respondentów, którzy zetknęli się z tematyką edukacji seksualnej na poszczególnych przedmiotach
Źródła za pomocą których licealiści zdobywają wiedzę o życiu seksualnym człowieka
Zróżnicowanie poszukiwanych informacji ze względu na płeć
Źródła pozaszkolne jako bardziej wiarygodne
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej dotyczące edukacji seksualnej w szkole edukacja seksualna w ramach odrębnego przedmiotu przedmiot prowadzony w szkołach podstawowych (klasy V i VI), gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych 14 godzin specjalnego przedmiotu, 5 godzin przeznaczonych na zajęcia z podziałem na grupy rodzice mają prawo sprzeciwić się na piśmie uczęszczaniu swojego dziecka na przedmiot w przeciwnych wypadkach zajęcia stają się obowiązkowe zajęcia nie podlegają ocenie i nie mają wpływu na promocję ucznia do kolejnej klasy
Dziękujemy za uwagę