Poziom usportowienia studentów Uniwersytetu Łódzkiego Damian Korbicki, Aleksandra Krygier , Paweł Strzałka Łódź, 2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
EGZAMIN DOJRZAŁOŚCI Ogólny wynik szkoły Liczba osób które, zdały maturę: Liczba osób które, nie zdały matury: Razem zdających:
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
Ankieta dot. systemu informacyjnego w SGH
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Wizje życia młodych ludzi w Polsce Projekt Echa Europy jest realizowany w ramach Programu Młodzież w działaniu Akcja 2 - Wolontariatu Europejskiego i współfinansowany.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Diagnoza na podstawie badań organizacji pozarządowych, monitoringu samorządów i danych ze sprawozdań RB.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 r.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Beata Toboła.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Głos Polaków w sprawie wina
Zapis prezentacji:

Poziom usportowienia studentów Uniwersytetu Łódzkiego Damian Korbicki, Aleksandra Krygier , Paweł Strzałka Łódź, 2011

Dlaczego sport? Ze względu na spadającą popularność aktywności ruchowej wśród młodzieży oraz wydłużający się czas spędzany przed komputerem, zdecydowaliśmy się zbadać poziom usportowienia studentów na naszym Uniwersytecie oraz ich nastawienie do obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego.

Techniki badawcze Wywiad swobodny ukierunkowany – uzyskanie punktu widzenia usportowionych studentów, pogłębienie wiedzy z dziedziny sportu – baza decydująca o dalszych badaniach; Wywiad kwestionariuszowy – główna technika – wywiady ze studentami deklarującymi aktywność sportową.

Dobór próby Zdecydowaliśmy się na dobór celowy, charakteryzujący się takim wyborem jednostek, by były one jak najbardziej użyteczne i pomocne w uzyskaniu odpowiedzi na postawione pytania problemowe. Nie interesowała nas próba reprezentatywna Badanie składało się z II faz i wzięły w nim udział wyłącznie osoby będące studentami Uniwersytetu Łódzkiego, które zadeklarowały, że uprawiają sport. Pierwszą fazą była część jakościowa  - przeprowadzenie 20 wywiadów pogłębionych. Druga to część ilościowa – 120 wywiadów kwestionariuszowych. Wśród naszych respondentów znalazło się 59 kobiet i 61 mężczyzn co stanowi odpowiednio 49% i 51% ogółu badanych. Jeśli chodzi o wiek to wśród naszych badanych większość stanowili 21 latkowie,  było ich 65 co stanowi 54%.

Charakterystyka badanych ze względu na przynależność do wydziału: Liczba respondentów (%) Ekonomiczno-Socjologiczny 53 (44,2%) Biologii i Ochrony Środowiska 3 (2,5%) Chemii 2 (1,7%) Filologiczny 4 (3,3%) Filozoficzno-Historyczny Fizyki i Informatyki Stosowanej - Matematyki i Informatyki 8 (6,7%) Nauk Geograficznych 5 (4,2%) Nauk o Wychowaniu Prawa i Administracji 16 (13,3%) Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Zarządzania 14 (11,7%)

Poziom usportowienia wśród studentów UŁ

Podejście respondenta do uprawianego sportu

Zestawienie poziomu usportowienia podejściem respondenta do uprawianego przez niego sportu niski-amatorski 4 3,36% średni-amatorski 50 42,02% wysoki amatorski 27 22,69% niski-profesjonalny 0% średni-profesjonalny 8 6,72% wysoki-profesjonalny 30 25,21% SUMA 119 100% Okazuje się, że najwięcej, bo trochę ponad 42% jest respondentów amatorów ze średnim poziomem usportowienia. Następni są respondenci, którzy są profesjonalistami i posiadają wysoki poziom usportowienia (troszkę ponad 25% z ogółu). Dużo było również respondentów amatorów z wysokim poziomem usportowienia (prawie 23%).

Obawy badanych związane z uprawianymi dyscyplinami:

Ponad połowa badanych (62% czyli 74 osoby) nigdy nie opuściło zajęć na uczelni z powodu zajęć sportowych Aż 112 ze 120 (czyli 93%) przebadanych osób nigdy nie oblało kolokwium / egzaminu z powodu zajęć sportowych. Najwięcej respondentów wskazało jako powód wcześniejsze zainteresowanie dyscypliną którą wybrali na zajęcia WFu ( 35% respondentów) 45% respondentów wskazało na RACZEJ WYSOKIE zaangażowanie w zajęcia wfu. W dalszej kolejności - 31% respondentów wskazała na WYSOKIE 40% respondentów oceniło zaangażowanie prowadzącego zajęcia wfu na RACZEJ WYSOKIE 48 % respondentów uczestniczy PRAWIE ZAWSZE na zajęciach wfu, natomiast 44% ZAWSZE – nie ma ani jednej nieobecności

PODSUMOWANIE Najwięcej studentów posiada poziom usportowienia średni wśród amatorów (50 osób), natomiast wśród profesjonalistów najczęściej występujący poziom to wysoki (30 osób); Najwięcej osób uprawia pływanie (35 osób) oraz bieganie (30 osób). Tak samo jest odnośnie dyscypliny wiodącej; Najczęściej studenci posiadają zaangażowanie w praktyki sportu raczej duże; Prawie połowa respondentów określa siebie jako sportowca (49%); Najwięcej studentów poświęca dziennie na trening 2-3 godziny (58%); Najczęściej wybieranym miejscem do uprawiania sportu przez studentów jest świeże powietrze (53%); Najwięcej osób za cel swoich treningów wybierało: poprawę samopoczucia (89 razy padła ta odpowiedź), poprawę sylwetki (77 razy padła ta odpowiedź); 70% respondentów uznało, że trener jest wymagany przy trenowaniu wybranej przez nich dyscypliny. Nieco ponad połowa respondentów (58%) bierze udział w zajęciach prowadzonych przez trenera. Osoby które posiadają trenera widzą w nim przede wszystkim „surowego instruktora”; Najwięcej badanych wskazuje obserwację innych jako źródło informacji o treningu (61 %); 45% badanych uznaje, iż raczej daje sobie radę bez nadzoru trenera; Aż połowa respondentów postrzega siebie jako własnego trenera, natomiast druga połowa badanych tak nie uważa, bądź nie ma zdania;

Wśród respondentów treningi w grupie są najpopularniejsze, co stanowi 53% ogółu. 24% badanych wskazuje na raczej wysoki stopień zażyłości z większością osób ze swych drużyn, co jest najpopularniejszą odpowiedzią. Aż 58% respondentów utrzymuje kontakty z członkami drużyny (lub też potencjalnymi rywalami) poza treningami; Najczęściej wybieranymi społecznymi korzyściami wynikającymi z uprawiania sportu jest propagowanie zdrowego stylu życia wśród bliskich i znajomych. Najczęściej wybieraną psychiczną korzyścią jest lepsze samopoczucie. Respondenci najczęściej nie zaznaczali żadnych negatywnych społecznych konsekwencji wynikających z uprawianego sportu. Najczęściej respondenci w pytaniu o negatywne psychiczne konsekwencje respondenci wskazywali na brak takowych; Aż 75% badanych wskazało, że uprawiany przez nich sport wpływa na poziom stresu. Wśród nich 59% respondentów wskazało na wzrost pozytywnego stresu , natomiast 68% badanych osób wskazało, że stres negatywny zmalał; Największa liczba respondentów wydaje miesięcznie od 1 zł do 50 zł na swoją dyscyplinę sportową. Taka dopowiedź podało 38% badanych. roczne koszta to natomiast 200-600 zł i odpowiedziało tak 37%. Najpopularniejszym źródłem finansowania zainteresowań sportowych okazali się sami respondenci. Odpowiedź tą zaznaczono 68 razy. Zaraz za nią uplasowała się odpowiedź wskazująca na rodzinę jako źródło finansowania, wskazana 67 razy.