PROJEKT EDUKACYJNY ,,CZY AUTORYTETY SĄ WŚRÓD NAS”?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Advertisements

Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
„ABY NASZE SUMIENIA BYŁY PRAWE”
Autor pakietu : Nina Włodarczyk
ANALIZA BADAŃ WSTĘPNYCH NA TEMAT STRESU przeprowadzonych na spotkaniu w dniu r. Badania dotyczyły: OBJAWÓW STRESU I ODPORNOŚCI ORGANIZMU.
AUTORYTET.
Dnia , w ramach realizacji projektu „Sekrety układu krążenia” wśród uczniów naszej szkoły przeprowadziliśmy ankietę na temat grup krwi. W ankiecie.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Praca metodą projektu edukacyjnego
Budowa i funkcje układu pokarmowego
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
MAREK KRUKOWSKI GIMNAZJUM NR 18 IM. M. RATAJA W LUBLINIE
Czy autorytety są nam potrzebne i dlaczego?
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
Czy autorytety są nam potrzebne
Czy autorytety są nam potrzebne?
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Młodzież i jej autorytety
Sejm Dzieci i Młodzieży
WYKONAWCY PROJEKTU REMIGIUSZ ANDRZEJEWSKI BARTOSZ BUCIAK
Czy autorytety są wśród nas?
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Jak odkrycia Marii Skłodowskiej-Curie wpłynęły na dzisiejszą medycynę?
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Ankieta nt. wolontariatu
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „SZKOŁA DEMOKRACJI”
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt Edukacyjny Ul. Witolda Pileckiego, ul. Witolda Pietkuna
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Władze samorządowe w naszej szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Nasze gimnazjum w liczbach. Statystyka to nauka o pozyskiwaniu i analizowaniu danych dotyczących zjawisk masowych, których atrybutem jest losowość.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Praca metodą projektu edukacyjnego
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Przeciwdziałanie narkomanii
Gramy dla MARTY !!!.
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Zapis prezentacji:

PROJEKT EDUKACYJNY ,,CZY AUTORYTETY SĄ WŚRÓD NAS”?

WYKONAWCY: Kaja Nowak IIa Natalia Wesołowska IIa

Odszukanie kilku definicji pojęcia ,,autorytet” ZADANIE Odszukanie kilku definicji pojęcia ,,autorytet”

Definicje terminu ,,autorytet” oraz dane dotyczące ich źródła REZULTAT Definicje terminu ,,autorytet” oraz dane dotyczące ich źródła

Definicje terminu ,,autorytet” Autorytet(-powaga,znaczenie)- społeczne uznanie, prestiż osób lub grup bądź instytucji społecznych oparte na cenionych w danym społeczeństwie wartościach http://pl.wikipedia.org/wiki/Autorytet Autorytet-osoba, która dysponuje dużą wiedzą, ale też,w zależności od przyjętych społecznie wartości, dużą siłą lub bogactwem. http://portalwiedzy.onet.pl/64161,,,,autorytet,haslo.html Autorytet-to wysokie poważanie danego osobnika w określonym kręgu osób http://mfiles.pl/pl/index.php/Autorytet

Odnalezienie w różnych źródłach fragmentów dotyczących autorytetów ZADANIE Odnalezienie w różnych źródłach fragmentów dotyczących autorytetów

Zapisane cytaty oraz informacje o ich pochodzeniu REZULTAT Zapisane cytaty oraz informacje o ich pochodzeniu

FRAGMENTY DOTYCZĄCE AUTORYTETÓW 1.Trzeba od każdego wymagać tego,co on wymaga-podjął król-autorytet polega przede wszystkim na rozsądku Antoine de Saint-Exupery-,,Mały Książe” 2.Nieomylny środek zdobycia autorytetu u ludzi-być dla nich użytecznym Marie von Ebner-Eschenbach-,,Afrozymy Eschenbach” 3.Autorytet ma nos z wosku,który można odkształcać go do woli Alain de Lille-,,Podziemni bogowie”

Opracowanie ankiety badającej wiedzę i opinię na temat autorytetów ZADANIE Opracowanie ankiety badającej wiedzę i opinię na temat autorytetów

REZULTAT Wzór ankiety

ANKIETA 1.Czy według Pana/Pani autorytety są wśród nas? TAK NIE 2.Czy ma Pan/Pani swój autorytet? 3.Czy Pan/Pani podejmując ważne decyzje kieruje się autorytetem? 4.Czy według Pana/Pani gwiazda telewizji może być autorytetem? 5.Czy uważa Pan/Pani,że autorytety są potrzebne młodzieży w dzisiejszych czasach? 6.Czy według Pana/Pani bez autorytetów da się żyć?

Przygotowanie kserokopii ankiety dla każdego ucznia ZADANIE Przygotowanie kserokopii ankiety dla każdego ucznia

REZULTAT Kserokopie ankiet

KSEROKOPIE ANKIET

Przeprowadzenie ankiety wśród rodziców,rodzeństwa,znajomych ZADANIE Przeprowadzenie ankiety wśród rodziców,rodzeństwa,znajomych

REZULTAT Wyniki ankiet

WYNIKI ANKIET

ZADANIE Opracowanie kilku pytań do sondażu badającego opinie na temat ,,lokalnych autorytetów”

REZULTAT Zestaw pytań

ZESTAW PYTAN Kim dla Pana/Pani jest autorytet? Czy ma Pan/Pani swój autorytet,jeśli tak to kto to? W jakich chwilach Pan/Pani kieruje się autorytetami?

Analiza wyników sondażu i przedstawienie ich w formie pisemnej ZADANIE Analiza wyników sondażu i przedstawienie ich w formie pisemnej

Opracowane wyniki sondażu REZULTAT Opracowane wyniki sondażu

OPRACOWANE WYNIKI SONDAZU Na pytanie pierwsze większość ankietowanych odpowiedziało,że autorytet to osoba,na której się wzorujemy Na pytanie drugie większość ankietowanych odpowiedziało,że jego autorytetem jest Benedykt XVI, a nieznaczna część,że gwiazdy telewizji Na pytanie trzecie większość ankietowanych odpowiedziało,że w sprawach rodzinnych,a niewielka grupa,że podczas brania kredytów

ZADANIE Odszukanie co najmniej 1. książki lub 3. artykułów poruszających zagadnienie autorytetów

Zbiór artykułów i opracowań REZULTAT Zbiór artykułów i opracowań

ZBIÓR ARTYKÓŁÓW I OPRACOWAŃ-FRAGMENT KSIĄŻKI KATARZYNY SZCZEPANEK ,,Po co więc ludzie szukają autorytetów?Żeby samemu nie brać na siebie odpowiedzialności za wszystkie podejmowane decyzje,dokonywane wybory,za swoją drogę życiową.Polegam na autorytecie,skoro więc on tak postępuje lub skoro by tak postąpił gdyby…to ja nie muszę już się zastanawiać,mogę zrobić tak samo.Czy jednak tak powinno być?Halina Bortnowska powiedziała,że dobrze jest mieć autorytety, ważne by były to autorytety,które sami wybieramy.Trzeba zawsze przyglądać się czy nie są one narzucone z góry(np. z dzieciństwa).Bezmyślne przyjmowanie i opieranie się na autorytetach,które kiedyś nam ktoś narzucił prowadzi do tego że,człowiek nie potrafi samodzielnie i dojrzale pokierować własnym życiem.Podjęcie refleksji nad autorytetami własnych autorytetów jest zatem konieczne,aby móc się rozwijać”

ZADANIE Opracowanie specjalnego nr gazetki szkolnej lub zamieszczenie na str. Internetowej gimnazjum lub opracowanie teczki,która będzie dokumentowała realizację całego projektu i uzyskane wyniki

REZULTAT Nr gazetki szkolnej lub projekt zamieszczony na str. Internetowej gimnazjum lub teczka z projektem

ZADANIE Zaprezentowanie przez poszczególne grupy gotowego projektu edukacyjnego

Gotowy projekt w dowolnej formie REZULTAT Gotowy projekt w dowolnej formie

DZIEKUJEMY ZA OBEJRZENIE PREZENTACJI