PROJEKT EDUKACYJNY ,,CZY AUTORYTETY SĄ WŚRÓD NAS”?
WYKONAWCY: Kaja Nowak IIa Natalia Wesołowska IIa
Odszukanie kilku definicji pojęcia ,,autorytet” ZADANIE Odszukanie kilku definicji pojęcia ,,autorytet”
Definicje terminu ,,autorytet” oraz dane dotyczące ich źródła REZULTAT Definicje terminu ,,autorytet” oraz dane dotyczące ich źródła
Definicje terminu ,,autorytet” Autorytet(-powaga,znaczenie)- społeczne uznanie, prestiż osób lub grup bądź instytucji społecznych oparte na cenionych w danym społeczeństwie wartościach http://pl.wikipedia.org/wiki/Autorytet Autorytet-osoba, która dysponuje dużą wiedzą, ale też,w zależności od przyjętych społecznie wartości, dużą siłą lub bogactwem. http://portalwiedzy.onet.pl/64161,,,,autorytet,haslo.html Autorytet-to wysokie poważanie danego osobnika w określonym kręgu osób http://mfiles.pl/pl/index.php/Autorytet
Odnalezienie w różnych źródłach fragmentów dotyczących autorytetów ZADANIE Odnalezienie w różnych źródłach fragmentów dotyczących autorytetów
Zapisane cytaty oraz informacje o ich pochodzeniu REZULTAT Zapisane cytaty oraz informacje o ich pochodzeniu
FRAGMENTY DOTYCZĄCE AUTORYTETÓW 1.Trzeba od każdego wymagać tego,co on wymaga-podjął król-autorytet polega przede wszystkim na rozsądku Antoine de Saint-Exupery-,,Mały Książe” 2.Nieomylny środek zdobycia autorytetu u ludzi-być dla nich użytecznym Marie von Ebner-Eschenbach-,,Afrozymy Eschenbach” 3.Autorytet ma nos z wosku,który można odkształcać go do woli Alain de Lille-,,Podziemni bogowie”
Opracowanie ankiety badającej wiedzę i opinię na temat autorytetów ZADANIE Opracowanie ankiety badającej wiedzę i opinię na temat autorytetów
REZULTAT Wzór ankiety
ANKIETA 1.Czy według Pana/Pani autorytety są wśród nas? TAK NIE 2.Czy ma Pan/Pani swój autorytet? 3.Czy Pan/Pani podejmując ważne decyzje kieruje się autorytetem? 4.Czy według Pana/Pani gwiazda telewizji może być autorytetem? 5.Czy uważa Pan/Pani,że autorytety są potrzebne młodzieży w dzisiejszych czasach? 6.Czy według Pana/Pani bez autorytetów da się żyć?
Przygotowanie kserokopii ankiety dla każdego ucznia ZADANIE Przygotowanie kserokopii ankiety dla każdego ucznia
REZULTAT Kserokopie ankiet
KSEROKOPIE ANKIET
Przeprowadzenie ankiety wśród rodziców,rodzeństwa,znajomych ZADANIE Przeprowadzenie ankiety wśród rodziców,rodzeństwa,znajomych
REZULTAT Wyniki ankiet
WYNIKI ANKIET
ZADANIE Opracowanie kilku pytań do sondażu badającego opinie na temat ,,lokalnych autorytetów”
REZULTAT Zestaw pytań
ZESTAW PYTAN Kim dla Pana/Pani jest autorytet? Czy ma Pan/Pani swój autorytet,jeśli tak to kto to? W jakich chwilach Pan/Pani kieruje się autorytetami?
Analiza wyników sondażu i przedstawienie ich w formie pisemnej ZADANIE Analiza wyników sondażu i przedstawienie ich w formie pisemnej
Opracowane wyniki sondażu REZULTAT Opracowane wyniki sondażu
OPRACOWANE WYNIKI SONDAZU Na pytanie pierwsze większość ankietowanych odpowiedziało,że autorytet to osoba,na której się wzorujemy Na pytanie drugie większość ankietowanych odpowiedziało,że jego autorytetem jest Benedykt XVI, a nieznaczna część,że gwiazdy telewizji Na pytanie trzecie większość ankietowanych odpowiedziało,że w sprawach rodzinnych,a niewielka grupa,że podczas brania kredytów
ZADANIE Odszukanie co najmniej 1. książki lub 3. artykułów poruszających zagadnienie autorytetów
Zbiór artykułów i opracowań REZULTAT Zbiór artykułów i opracowań
ZBIÓR ARTYKÓŁÓW I OPRACOWAŃ-FRAGMENT KSIĄŻKI KATARZYNY SZCZEPANEK ,,Po co więc ludzie szukają autorytetów?Żeby samemu nie brać na siebie odpowiedzialności za wszystkie podejmowane decyzje,dokonywane wybory,za swoją drogę życiową.Polegam na autorytecie,skoro więc on tak postępuje lub skoro by tak postąpił gdyby…to ja nie muszę już się zastanawiać,mogę zrobić tak samo.Czy jednak tak powinno być?Halina Bortnowska powiedziała,że dobrze jest mieć autorytety, ważne by były to autorytety,które sami wybieramy.Trzeba zawsze przyglądać się czy nie są one narzucone z góry(np. z dzieciństwa).Bezmyślne przyjmowanie i opieranie się na autorytetach,które kiedyś nam ktoś narzucił prowadzi do tego że,człowiek nie potrafi samodzielnie i dojrzale pokierować własnym życiem.Podjęcie refleksji nad autorytetami własnych autorytetów jest zatem konieczne,aby móc się rozwijać”
ZADANIE Opracowanie specjalnego nr gazetki szkolnej lub zamieszczenie na str. Internetowej gimnazjum lub opracowanie teczki,która będzie dokumentowała realizację całego projektu i uzyskane wyniki
REZULTAT Nr gazetki szkolnej lub projekt zamieszczony na str. Internetowej gimnazjum lub teczka z projektem
ZADANIE Zaprezentowanie przez poszczególne grupy gotowego projektu edukacyjnego
Gotowy projekt w dowolnej formie REZULTAT Gotowy projekt w dowolnej formie
DZIEKUJEMY ZA OBEJRZENIE PREZENTACJI