Na podst. Dydaktyka i metodyka edukacji dorosłych. Materiały dydaktyczne z do zajęć z teorii i praktyki pod red. E. Przybylskiej, Warszawa 2004.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zarządzanie projektami – pojęcia
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Zasady i tryb doboru ekspertów w pilotażowym projekcie Foresight
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
Badanie projektów pilotażowych PO KL Planowane zmiany w Zasadach dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Muzeum Warszawskiej Pragi w organizacji O/MHW
SKUTECZNA REKLAMA I MARKETING (W TYM PRZEZ INTERNET)
Zarządzanie przedsięwzięciami, cykl życia projektu.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Jakość i parametry procesu kształcenia
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Program Interreg IIIA Polska – Republika Słowacka – dobre praktyki w kontekście zadań Wspólnego Sekretariatu Technicznego Nowy Targ, 16 czerwca.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Sporządzanie biznesplanu
Metodyki zarządzania projektami
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Comenius: Mobilność kadry edukacyjnej Refesher Course in Practical, Creative Methodology for Overseas English Language Teachers OXFORD 2010.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Propozycja projektu Andrzej Ziółkowski.
PROGRAM SZKOLENIA Polskie Prawo Budowlane:
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
WIZYTA UPOWSZECHNIAJĄCA D a l i k ó w część 1 „N a s z a Droga do Projektu”
Jak przygotować opis dobrej praktyki?. Opis dobrej praktyki W celu ułatwienia przygotowania prezentacji dobrej praktyki opracowany został formularz zgłoszeniowy.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
2014. Uzasadnienie realizacji projektu, czyli skąd taki pomysł... GŁÓWNE ŹRÓDŁA DANYCH O PROBLEMIE : Wnioski z badań ilościowych i jakościowych realizowanych.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Podstawowe informacje
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Na podst. Dydaktyka i metodyka edukacji dorosłych. Materiały dydaktyczne z do zajęć z teorii i praktyki pod red. E. Przybylskiej, Warszawa 2004

Fazy realizacji projektu: 1. Definicyjna – co? kto? dla kogo? jak? – czego projekt będzie dotyczył 2. Planowanie – konkretne zadania ogólne i szczegółowe – co powinniśmy osiągnąć? w jakim czasie? 3. Realizacja – urzeczywistnienie planów – procedury awaryjne – na wypadek gdy coś nie wypali 4. Utrwalenie wyników – feedback – końcowa ocena projektu

1. Definiowanie projektu

2. Planowanie – czyli to co interesuje nas najbardziej

Kolejność wykonywania zadań: ZR – zakończ aby rozpocząć ZZ – zakończ aby zakończyć RR – rozpocznij aby rozpocząć

Propozycje formularzy – czasowych i finansowych ram projektu

Plan może również zawierać: Formę przedsięwzięcia (forum, warsztat, prezentacja itp.) Cele przedsięwzięcia (informacja, trening, reklama itp.) Strukturę uczestników (wykształcenie, oczekiwania, osoby towarzyszące itd.) Oczekiwaną liczbę uczestników Wpływy (opłaty uczestników, sponsorzy) Referentów, ekspertów (kwalifikacje, honoraria) Przebieg przedsięwzięcia ( program zasadniczy i towarzyszący ) Media (środki dydaktyczne, materiały) Pomieszczenia (wielkość, wyposażenie) Wyżywienie, przerwy Biuro organizacyjne Prace końcowe (pisma do uczestników i referentów, raporty)

Prezentacja projektu: Geneza – skąd pomysł, uzasadnienie merytoryczne Dostosowanie do odbiorców – dlaczego właśnie do tej grupy skierowany, jakie korzyści wyniosą uczestnicy Usystematyzowany program działań – tego co się w trakcie projektu będzie działo (od początku do końca) z uwzględnieniem najważniejszych elementów (wydarzeń, ludzi, kosztów itp.) – najistotniejsza, główna część, nad którą Państwo pracują Mile widziane wzbogacenie prezentacji materiałami poglądowymi i wizualizacjami – projekt ma się sprzedać