Na podst. Dydaktyka i metodyka edukacji dorosłych. Materiały dydaktyczne z do zajęć z teorii i praktyki pod red. E. Przybylskiej, Warszawa 2004
Fazy realizacji projektu: 1. Definicyjna – co? kto? dla kogo? jak? – czego projekt będzie dotyczył 2. Planowanie – konkretne zadania ogólne i szczegółowe – co powinniśmy osiągnąć? w jakim czasie? 3. Realizacja – urzeczywistnienie planów – procedury awaryjne – na wypadek gdy coś nie wypali 4. Utrwalenie wyników – feedback – końcowa ocena projektu
1. Definiowanie projektu
2. Planowanie – czyli to co interesuje nas najbardziej
Kolejność wykonywania zadań: ZR – zakończ aby rozpocząć ZZ – zakończ aby zakończyć RR – rozpocznij aby rozpocząć
Propozycje formularzy – czasowych i finansowych ram projektu
Plan może również zawierać: Formę przedsięwzięcia (forum, warsztat, prezentacja itp.) Cele przedsięwzięcia (informacja, trening, reklama itp.) Strukturę uczestników (wykształcenie, oczekiwania, osoby towarzyszące itd.) Oczekiwaną liczbę uczestników Wpływy (opłaty uczestników, sponsorzy) Referentów, ekspertów (kwalifikacje, honoraria) Przebieg przedsięwzięcia ( program zasadniczy i towarzyszący ) Media (środki dydaktyczne, materiały) Pomieszczenia (wielkość, wyposażenie) Wyżywienie, przerwy Biuro organizacyjne Prace końcowe (pisma do uczestników i referentów, raporty)
Prezentacja projektu: Geneza – skąd pomysł, uzasadnienie merytoryczne Dostosowanie do odbiorców – dlaczego właśnie do tej grupy skierowany, jakie korzyści wyniosą uczestnicy Usystematyzowany program działań – tego co się w trakcie projektu będzie działo (od początku do końca) z uwzględnieniem najważniejszych elementów (wydarzeń, ludzi, kosztów itp.) – najistotniejsza, główna część, nad którą Państwo pracują Mile widziane wzbogacenie prezentacji materiałami poglądowymi i wizualizacjami – projekt ma się sprzedać