Tworzywa na paliwa – dlaczego Państwo nie chce pomóc?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI MIASTA WAŁBRZYCHA
Advertisements

Poziomy odzysku i recyklingu Nowe zadania dla Gmin
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
Planowane zmiany prawne
Grupy producentów rolnych
Zagrożenia dla polskiego handlu
Biuro Warszawskie Tomasz Tatomir Obowiązki przedsiębiorców w zakresie odpadów opakowaniowych w związku z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej.
elektronicznego fakturowania
FINANSOWANIE INWESTYCJI W ZAKRESIE GOSPODARKI ODPADAMI ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie.
WEEE PricewaterhouseCoopers Strona 1 Luty 2006 CO O RECYKLINGU POWINIEN WIEDZIEĆ PRZEDSIĘBIORCA Obowiązki wynikające z ustawy o WEEE i rozporządzeń wykonawczych.
Seminarium CO O RECYKLINGU POWINIEN WIEDZIEĆ PRZEDSIĘBIORCA Wprowadzenie do problematyki ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz proces.
Ochrona środowiska naturalnego
Gospodarka odpadami Analiza produkcji, zapotrzebowania oraz odzysku tworzyw sztucznych w Europie w 2011 roku Janusz Sokołowski ZTNiC PW luty 2013r. Agnieszka.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Materiały źródłowe: Ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania.
Ogólne zasady postępowania z odpadami opakowaniowymi
1 1 Uregulowania w zakresie podatku akcyzowego Ustawa o podatku akcyzowym – zgodnie z jej art. 25 ust. 1 pkt 1 zwolnienie z akcyzy (całkowite bądź częściowe)
POZYSKIWANIE FUNDUSZY UNIJNYCH PRZEZ MŚP
PRÓG RENTOWNOŚCI.
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
GOSPODARKA ODPADAMI W ŚWIETLE AKTUALNEGO PRAWA POLSKIEGO I UE ORAZ PLANOWANE ZMIANY Beata B. Kłopotek Łódź, 14 grudnia 2007 r.
REGIONALNY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI W POLSCE Sprawdzone rozwiązania w gospodarce odpadami komunalnymi Odzysk frakcji materiałowych z odpadów.
Aleksander Gabryś, Manager, Ernst&Young Warszawa, 3 czerwca 2013 roku
RECYKLINGOWY ŁAŃCUCH ODPADÓW OPAKOWANIOWYCH Krajowe poziomy i efekty
Nowe zadania Inspekcji Ochrony Środowiska wynikające z ustawy z 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych.
Spotkanie w sprawie gospodarki odpadami komunalnymi
NOWE ŻYCIE DLA ODPADÓW RECYKLING, PRZYGOTOWANIE DO PONOWNEGO UŻYCIA I ODZYSKU INNYMI METODAMI NIEKTÓRYCH FRAKCJI ODPADÓW KOMUNALNYCH.
JAK BĘDZIE DZIAŁAŁ NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI od lipca 2013r.?
Opłata produktowa i depozytowa dr hab. inż. Janusz Mikuła
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
KONCEPCJA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY ZELÓW Zelów, r. 1.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Załączniki do wniosku E l e m e n t y w y b r a n e Departament.
Nadrzędnym celem polityki w zakresie gospodarki odpadami jest zapobieganie powstawaniu odpadów poprzez rozwiązywanie problemu odpadów „u źródła”, odzyskiwanie.
OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA GMINY W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
ORGANIZACJA ODZYSKU ODPADÓW I OPAKOWAŃ EKOLA S.A.
„Możliwości prawne działań proekologicznych”
Zielony Punkt Łódź, ul. Zachodnia 70, tel/fax: (42) , NIP REGON: Sąd Rejonowy dla.
Gospodarka odpadami w Polsce stan przed przyjęciem KPGO Dr hab. inż. Janusz Mikuła.
ORGANIZACJA ODZYSKU ODPADÓW I OPAKOWAŃ EKOLA S.A.
Sytuacja rynkowa gospodarki odpadami i jej wpływ na ceny produktów.
Według młodzieży w wieku 14 lat: Często segreguje się śmieci. Według młodzieży w wieku 15 lat: W ich domach nie segreguje się śmieci nigdy. Według młodzieży.
„Analiza ekonomiczna jako element planowania gospodarowania wodami”
GOSPODARUJ ODPADAMI RAZEM Z NAMI !!!
Koszty zbiórki Odpadów Opakowaniowych a dopłaty Organizacji Odzysku „SPOŁECZNY MONITORING GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI I POUŻYTKOWYMI” Osieczany.
Sebastian Stępnicki, Departament Energii Odnawialnej
Aspekty gospodarcze wdrożenia dyrektywy 2000/53 ELV
PROBLEMY RECYKLINGU SAMOCHODÓW W POLSCE W ASPEKCIE OCHRONY ŚRODOWISKA I DZIAŁAŃ LEGISLACYJNYCH Beata B. Kłopotek Warszawa, 16 maja 2003 r.
System recyklingu wg propozycji FORS
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Cel badań – Uzyskanie informacji jaką wiedzę posiadają mieszkańcy Krakowa na temat segregacji odpadów – Uzyskanie informacji w jaki sposób mieszkańcy.
Andrzej Grzyb Poseł do Parlamentu Europejskiego Współprzewodniczący delegacji PO-PSL w Grupie Europejskiej Partii Ludowej Komisja Ochrony Środowiska, Zdrowia.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
Gospodarka odpadami w Sopocie. Wariant 1 – zaproponowano metodę powierzchniową:  jeżeli odpady komunalne są zbierane w sposób selektywny, to opłata będzie.
Gospodarka odpadami komunalnymi w Mieście Żywcu
Gospodarka odpadami na obszarze RZGW Gliwice
GOSPODARUJ ODPADAMI RAZEM Z NAMI !!!
CZY EUROPA MOŻE PRZEJŚĆ W PEŁNI NA RECYKLING
Konferencja: Młodzi na rynku pracy- wyzwania i instrumenty wsparcia
Informacja dotycząca spełnienia warunku ex ante 4.1 i 4.2
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
Główne założenia nowego „Systemu gospodarowania odpadami komunalnymi” Warszawa, 4 września 2008 r. Konferencja „Przygotowanie i ocena projektów finansowanych.
STAN PRAC NAD AKTAMI WYKONAWCZYMI DO NOWELIZACJI USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Częstochowa, 1.
Gdańsk, 12 lutego 2015 roku Kierunki zmian w wojewódzkim planie gospodarki odpadami.
1 Obowiązki gmin wynikające z ustawy zmieniającej ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminie i niektórych innych ustaw 2.
 Ustawa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2012 r.  Do r. gmina ma czas na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi (tj. przejęcie.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Lubliniec za 2013 rok.
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY BESTWINA za 2015 rok.
Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2022 – cele i wyzwania w zakresie selektywnego zbierania odpadów. Realizacja „Planu inwestycyjnego”
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
ODPADY I ICH PRODUCENCI.
Zapis prezentacji:

Tworzywa na paliwa – dlaczego Państwo nie chce pomóc?

Odzysk i Recykling Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 94/62/EC (obowiązuje do 2007 roku) Odzysk i Recykling Państwa członkowskie podejmą niezbędne działania na całym terytorium kraju w celu osiągnięcia: Odzysku materiałów z odpadów opakowaniowych minimum 50% max 65% masy, Recyklingu całości materiałów opakowaniowych zawartych w odpadach opakowaniowych 25% - 45% Nie mniej niż 15% masy każdego materiału Instrumentem ekonomicznym wspierającym realizację celów jest zasada „zanieczyszczający płaci”

Ustawa o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej z 2001 roku Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia odzysku, a w szczególności recyklingu Przedsiębiorca ma obowiązek 100% Organizacja osiągniecie poziomu zgodnie z załącznikiem Brak wykonania obowiązku podlega opłacie produktowej Pozbycie się odpadu jest wykonaniem obowiązku

Państwa Członkowskie podejmują odpowiednie środki w celu wspierania: Dyrektywa 2006/12/WE Ujednolicenie Dyrektywy Rady w sprawie odpadów 75/442/EWG z 15 lipca 1975 Państwa Członkowskie podejmują odpowiednie środki w celu wspierania: odzysku odpadów w drodze recyklingu, ponownego wykorzystania, regeneracji lub dowolnego innego procesu, w celu uzyskania surowców wtórnych; lub wykorzystania odpadów jako źródła energii.

poprzedni posiadacze lub wytwórca produktu, z którego pochodzą odpady. Dyrektywa 2006/12/WE Art. 15 Zgodnie z zasadą "zanieczyszczający płaci" koszty unieszkodliwiania odpadów ponoszą: posiadacz, który przekazał odpady punktowi zbierania odpadów lub przedsiębiorstwu określonemu w art. 9; lub poprzedni posiadacze lub wytwórca produktu, z którego pochodzą odpady.

Dynamika spadku dofinansowania z tytułu wykonania obowiązku recyklingu tworzyw szt.

Ilość opakowań wprowadzonych na rynek w 2004 roku w tys. ton

„Uzyskane poziomy recyklingu w 2004 roku”

4 tysiące osób Musi sortować na składowiskach folię, która zaspokoi moce przerobowe polskich instalacji do katalitycznego przetwarzania odpadów z tworzyw sztucznych 600 zł Wynagrodzenie 1 osoby za każdą wysortowaną tonę odpadów tworzyw sztucznych brutto 5 253 200 zł Przychód netto dla budżetu od wynagrodzeń wszystkich osób koniecznych do zapewnienia odpowiedniej ilości folii do odzysku

13 276 860 zł Przychód netto dla budżetu od wynagrodzeń wszystkich osób zatrudnionych w firmach prowadzących instalacje do odzysku (krakingu)

Roczny dochód dla budżetu od osób fizycznych, oraz świadczenia ZUS Zasiłek roczny płacony z budżetu Państwa dla około 5000 bezrobotnych 30 000 000 złotych

W 2005 roku zastosowano 40 tysięcy ton komponentu Możliwości zastosowania komponentu z tworzyw sztucznych – 60 tysięcy ton rocznie W 2005 roku zastosowano 40 tysięcy ton komponentu W 2006 roku planuje się około 36 tysięcy ton komponentu Straty i koszty utrzymania 4 – ech tysięcy bezrobotnych dla budżetu 48 mln złotych Zyski dla budżetu z tytułu obniżenia zwolnień akcyzowych – 12 mln złotych

Nowelizacja ustawy- naprawa systemu Konieczność doprecyzowania obowiązku przedsiębiorców dotycząca odzysku i recyklingu zgodnie z art. 15 Dyrektywy 2006/12/WE. Zgodnie z zasadą "zanieczyszczający płaci" koszty unieszkodliwiania odpadów ponoszą: poprzedni posiadacze lub wytwórca produktu, z którego pochodzą odpady

I co ja mam z tym zrobić???? OIGR 00-181 WARSZAWA uL. Karmelicka 30/2 www.oigr.pl biuro@oigr.pl