Slowfoodowa promocja Gęsi Kołudzkiej w gastronomii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

ROLNICTWO I GOSPODARKA ŻYWNOŚCIOWA
Krajowe doświadczenia w ochronie oznaczeń graficznych
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
2010 Przygotowania Polski do Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
Czym jest TURYSTYKA. POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny.
Analiza dystrybucji uwagi organizacyjnej w firmie "Majster-Plus" s.c.
Fairtrade – dynamiczny rynek
2012 Departamentu Wsparcia Instytucji Otoczenia Biznesu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa, 23 października 2012 r. Stan wdrażania działania.
Ministerstwo Gospodarki Zmiana systemu promocji gospodarczej Polski.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego?
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Trasa turystyczna.
Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem.
Województwo pomorskie –
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Czy ksm-owicz to wolontariusz i w jaki sposób?
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
Opinie przedsiębiorców na temat wprowadzenia euro
Pokochaj olej rzepakowy
GLOBALNA WIOSKA rybacka
Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Wydział Rozwoju Przedsiębiorczości Biuro Produktu Markowego Zakończenie oceny projektów w ramach.
Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego
PARTNERSTWO I PRACOWNIA I II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej.
Bank Gospodarstwa Krajowego dla miast XXXII Zgromadzenie Ogólne Związku Miast Polskich Poznań, 3-4 marca 2011 r. Tomasz Mironczuk Prezes Zarządu.
Baltic Wood 10 lat na rynku!
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Polska europejskim centrum produkcji telewizorów
Wszystko co musisz wiedzieć o marnowaniu jedzenia!
Baltic Wood 10 lat na rynku!
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZO - GASTRONOMICZNYCH WARSZAWA, ul. KOMORSKA 17/23
GESZKO Gesunde Schule Zdrowa szkoła Targi Projektowe
PODSUMOWANIE PRZEBIEGU III EDYCJI Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!” (rok szkolny 2013/2014) Warszawa, 27 sierpnia 2014.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Dziedzictwo kulinarne w sektorze żywności naturalnej wysokiej jakości, ochrona i promocja poprzez wspólny znak towarowy gwarancyjny.
Zadanie: Kuchenne Atelier Piotr i Paweł
Projekt Bioróżnorodność to także MY. O Fundacji Od 2009 roku budujemy społeczność zaangażowaną w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZO - GASTRONOMICZNYCH WARSZAWA, ul. KOMORSKA 17/23
BELLAKO Sp. z o.o. Polski producent innowacyjnych wyciągów z ziół dla zwierząt 100% polskiego kapitału Rok założenia 1987 Warszawa – zarządzanie, wdrożenia,
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Poddziałanie: Wsparcie dla nowych uczestników systemów jakości. Poddziałanie: Wsparcie na przeprowadzenie.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Co to jest ekologia? Ekologia- nauka o budowie i funkcjonowaniu środowiska naturalnego, zajmująca się badaniem zależności pomiędzy organizmami żywymi,
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna „Warsztaty dla początkujących…
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Firmy globalne.
AKTUALNA SYTUACJA NA EUROPEJSKIM RYNKU JABŁEK
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Stowarzyszenie na Rzecz Dobrej Praktyki Badań Klinicznych
Nowe kampanie promocyjne pstrąga
Sprawiedliwy Handel Jakub Rok Grupa eFTe Warszawa.
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Kurs szkoleniowy w zakresie ochrony zasobów Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego
Zapis prezentacji:

Slowfoodowa promocja Gęsi Kołudzkiej w gastronomii Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Co to jest Slow Food? ochrona prawa do smaku ruch nie tyle kulinarny, co kulturalny około 100 000 członków na całym świecie główna siedziba – Bra (Włochy) organizacja międzynarodowa od 1989 w Polsce od 2001 roku Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Manifest Slow Food maszyna, to współczesny symbol życia jesteśmy niewolnikami prędkości, która burzy przyzwyczajenia, zakłóca prywatność i zmusza do objadania się w Fast Foodach obrona spokojnej materialnej przyjemności jest jedynym sposobem przeciwstawienia się globalnemu szaleństwu szybkości w imię produktywności, prędkość zmieniła sposób bycia i zagraża naszemu otoczeniu oraz krajobrazowi obrona kultury powinna rozpocząć się przy stole Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Agendy Slow Food Master of Food Universita di Polenzano Slow Food Editore Salone del Gusto Cheese Fundacja na Rzecz Bioróżnorodności Arka Smaku Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Kampanie Slow Food na rzecz ochrony serów z mleka niepasteryzowanego przeciwko żywności modyfikowanej genetycznie w obronie bioróżnorodności Europa regionów Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Rynek mięsa w Polsce Polak rocznie zjada 75 kg mięsa średnia światowa to 45 kg średnia w krajach UE to ok. 100 kg rynek mięsa w Polsce to ok. 30 mld PLN, co stanowi 30% ogółu wydatków na żywność i blisko 10% ogółu wydatków w reklamie produktów spożywczych mięso ma udział zaledwie 0,5% produkcja mięsa w Polsce, to 3,5 mln ton, z czego wieprzowina 2 mln ton, a gęsina 20 tys. ton, z czego 700 ton pozostaje w Polsce (3,5% produkcji) średnio na Polaka przypada rocznie 17 gram gęsiny rocznie!!! Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Spożycie mięsa w Polsce Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Gęsina na św. Marcina gastronomia w rozumieniu „Slow Food” Dobre produkty absolutnie wyjątkowe zwłaszcza pod względem organoleptycznym Czyste produkowane naturalnie w limitowanej ilości przez niewielkie gospodarstwa rolnicze i przetwórcze Sprawiedliwe zasady opierają się na tzw. fair trade i mają za zadanie skrócić długi łańcuch dystrybucyjny i uzależnienie korporacyjne Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Fenomen Gęsi Kołudzkiej unikatowa w skali świata, polska autochtoniczna rasa naturalność chowu i wykorzystanie, prostych, naturalnych pasz prospołeczny system hodowli sezonowość hodowli ekonomia i zyskowność gęsiny Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Akcja „Gęsina na św. Marcina” założenia fundamentalne zainteresowanie Polaków fenomenem polskich gęsi przekonanie restauratorów do wprowadzenia dań na bazie gęsiny promocja producentów i związanego z hodowlami terytorium przełamanie koła niemocy i „gęsiego absurdu” zharmonizowanie działań Instytutu Zootechniki, hodowców i Slow Food Polska (badania + biznes + marketing marki) sprzedaż i promocja gęsi owsianych w Polsce i zagranicą kreacja gęsi owsianej jako nowej marki i powrót do „starej/nowej świeckiej tradycji” wykorzystanie święta narodowego do promocji gęsiny Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Gęsi marketing inaczej PR nad reklamą (nie wydajemy ani złotówki na reklamę) wykorzystanie restauracji jako ogólnopolskiej platformy komunikacyjnej obudzenie świadomości własnej wartości (gęsi i Polaków) gęś owsiana, jako obietnica zawarta w marce Gęś Kołudzka jako „koń pociągowy” marketingu terytorialnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego promocja marki gęsi owsianej i eksportu, poprzez wzrost sprzedaży na rynku krajowym Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Akcja „Gęsina na św. Marcina” konkretne działania warsztaty kulinarne dla szefów kuchni i restauratorów (Gruczno 23 VIII, Warszawa 3 XI) konferencja prasowa, Warszawa 3 XI konferencja naukowa, Kołuda Wielka 9 XI 11-22 XI, serwowanie gęsiny w 17 wybitnych polskich restauracjach festyny promujące gęsinę w Toruniu, Bydgoszczy i Włocławku 11 XI konkurs na najlepszy przepis na gęsinę gala z wręczeniem nagród dla autora zwycięskiego przepisu na gęsinę prezentacja publikacji książkowej z wszystkimi przepisami szefów kuchni podsumowanie akcji Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Akcja „Gęsina na św. Marcina” co chcemy osiągnąć w ciągu najbliższego roku większa grupa restauracji związanych z akcją „Gęsina na św. Marcina” stworzenie markowych stoisk z gęsiną w najlepszych sieciach detalicznych jak karp na wigilijnym stole, tak gęś nieodłącznym, kulinarnym towarzyszem Narodowego Święta Niepodległości gęś owsiana w polskiej i światowej „Arce Smaku” gęś owsiana na „Salone del Gusto” w Turynie Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Przełamanie gęsiego koła absurdu czy wyobrażamy sobie Podhale bez owiec i oscypka? dlaczego wódka, miody pitne i nalewki nie są chlubą naszych barów i pubów? dlaczego nad morzem jemy pangę, halibuta, łososia norweskiego i solę, a nie turbota, dorsza, flądrę, śledzia czy łososia bałtyckiego? kto zna i jada jeszcze odmiany jabłek, które przywraca do życia TPDW? czy Polska nadal pozostanie krajem, który jest pełen najlepszych gęsi, a mało kto o tym wie i mało kto je w ogóle je? Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.