Wykorzystanie danych do pomiaru postępów uczniów Matt Daniels nauczyciel fizyki Elyria High School Elyria, Ohio USA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Demokracja w szkole.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
Praca metodą projektu edukacyjnego
ocenianie, które pomaga się uczyć
i trudności z nimi związane...
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Ocenianie Kształtujące
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Zasada zachowania energii mechanicznej.
Pomagać zawsze można. Pomoc w nauce  Pomoc w lekcjach pomaga większości uczniom pomaga w kartkówkach, sprawdzianach, zadaniach, lub testach.  Uczniowie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
OBSZAR 1 wychowanie fizyczne –zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
System edukacji w Polsce
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Informator dla rodziców
Dynamika punktu materialnego Dotychczas ruch był opisywany za pomocą wektorów r, v, oraz a - rozważania geometryczne. Uwzględnienie przyczyn ruchu - dynamika.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
E - Dziennik. Czym jest e - Dziennik To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Technologia informacyjna
Obserwacja wybranych uczniów
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie danych do pomiaru postępów uczniów Matt Daniels nauczyciel fizyki Elyria High School Elyria, Ohio USA

O liceum Elyria High School Położone w Ohio, USA Około uczniów Miejska szkoła publiczna 66% uczniów żyje na poziomie ubóstwa lub poniżej, uprawnieni do darmowych/zniżkowych posiłków 44% pochodzi z mniejszości 90% uzyskuje dyplom ukończenia szkoły

Polepszanie skuteczności Elyria High School otrzymała najwyższą ocenę „A” od departamentu edukacji stanu Ohio w roku Ocenę przyznano w oparciu o odsetek uczniów kończących szkołę oraz wyniki różnych testów standaryzowanych.

Moja klasa

Czym się zajmujemy? Departament edukacji stanu Ohio wymaga przeprowadzenia sprawdzianu początkowego na początku każdego roku szkolnego. Jest to tzw. „test postępów ucznia”. Test dotyczy materiału, który uczeń ma opanować pomiędzy pierwszym dniem zajęć a 26 marca.

Test postępów ucznia Uczeń dostaje dokładnie taki sam test na początku roku szkolnego, a następnie drugi raz w marcu. Test wyboru złożony z 40 pytań.

Przykład 4. Jadąc powoli samochodem, wyrzucasz przez okno ogryzek. Gdzie względem Ciebie upadnie ogryzek? A. Za Tobą B. Obok Ciebie C. Przed Tobą 5. Uczeń niesie plecak jeden metr nad ziemią. Który schemat przedstawia siły działające na plecak? Siła ciężkości Siła naciągu

Przykład 13. Siły o wartościach 10N i 15N działają z jednego punktu w przeciwnych kierunkach. Jaką dodatkową siłą należy zadziałać, aby siły się zrównoważyły? A. 5N w kierunku zgodnym z siłą 10N B. 5N w kierunku zgodnym z siłą 15N C. 10N w kierunku zgodnym z siłą 10N D. 25N w kierunku zgodnym z siłą 15N 14. Sęp krąży nad padliną. Jakie rodzaje energii ma sęp? A. Energię potencjalną B. Energię kinetyczną C. Energię kinetyczną i potencjalną D. Nie ma ani energii kinetycznej ani potencjalnej

Po sprawdzeniu testów wspólnie przyglądamy się wynikom na zebraniu grupy, którą nazywamy „zespołem nauczycielskim”. Mój zespół spotyka się przed rozpoczęciem lub po zakończeniu lekcji kilka razy na kwartał, głównie po testach jednostkowych, ale przede wszystkim na początku roku.

Formularz mojego zespołu nauczycielskiego Krok 3: Ustalcie wspólne oczekiwania dotyczące wprowadzenia konkretnych i skutecznych zmian w nauczaniu na lekcji oraz Krok 4: Konsekwentnie wprowadzajcie zmiany we wszystkich klasach Data i godzina dyskusji na temat kroków 3 i 4: Dorośli W tym miejscu wpiszcie, co dorośli będą robić inaczej:. Uczniowie W tym miejscu wpiszcie, co uczniowie będą robić inaczej:.

Jakich informacji szukamy? Szukamy informacji o tym, co uczniowie wiedzą lub czego nie wiedzą. Dzięki temu możemy ustalić, w jaki sposób przedstawiać im materiał.

Analiza danych

Wyniki cząstkowe

Przeprowadzamy również analizę z wyszczególnieniem na pytania, aby sprawdzić, na które pytania udzielano zwykle poprawnych odpowiedzi, a na które często odpowiadano błędnie. Dzięki temu dostrzegamy zagadnienia najpowszechniej źle pojmowane przez uczniów i możemy się nimi zająć.

Analiza z wyszczególnieniem na pytania

Porównanie nauczycieli Po teście jednostkowym porównujemy wyniki otrzymane dla poszczególnych nauczycieli i patrzymy, co sprawdziło się dobrze, a co nie.

Porównanie nauczycieli Siły i ruch NauczycielGodzina lekcyjnaLiczba uczniówLiczba pytańŚredniaMediana L. Hammons3. lekcja ,5 4. lekcja183524, lekcja233525,727,5 M. Daniels1. lekcja243523, lekcja203528, lekcja183530, lekcja103523,224,5

Staramy się sprostać rejonowym wymogom w zakresie postępów uczniów, zgodnie z którymi 70% naszych uczniów ma polepszyć wynik o przynajmniej 30%, mierzony na podstawie testu początkowego i indywidualnych testów jednostkowych.

Analiza końcowa testów jednostkowych

Inne metody pomiaru postępów uczniów Wyjściówki - krótkie kartkówki pod koniec lekcji Niezapowiedziane kartkówki bez wystawiania ocen Zajęcia laboratoryjne Aplikacja „Socrative” na smartfony

Wyjściówki WyjściówkaNazwisko ___________________ Spróbuj rozwiązać zadanie. Doceniamy sam fakt, że próbujesz. Samochód o masie 1200 kg jedzie na północ z prędkością 25 m/s. W tym czasie ciężarówka o masie 2000 kg jadąca na zachód z prędkością 20 m/s przejeżdża na czerwonym świetle. Samochody zderzają się i dalej poruszają razem. Jaką mają prędkość po złączeniu?

Niezapowiedziane kartkówki bez wystawiania ocen KartkówkaNazwisko ___________________ 1. W celu złapania piłki gracz w baseball lub softball wykonuje ruch ręką do tyłu w kierunku zgodnym z ruchem piłki. W ten sposób siła działająca na rękę gracza zmniejsza się, ponieważ: A. zmniejsza się prędkość piłki B. zmniejsza się pęd piłki C. zwiększa się czas oddziaływania piłki D. zmniejsza się czas oddziaływania piłki E. zwiększa się pęd piłki 2. Gdy jedziesz samochodem po autostradzie, o przednią szybę rozbija się owad. Wartość czyjego pędu zmienia się bardziej (wartość bezwzględna – pomiń kierunek)? A. Owada B. Samochodu C. Ani owada, ani samochodu

Zajęcia laboratoryjne Sprawdzają wiedzę uczniów w warunkach laboratoryjnych. Uczniowie muszą wykorzystać wiedzę nabytą podczas lekcji do rozwiązywania rzeczywistych problemów. W następnym przykładzie uczniowie mają przewidzieć, gdzie wyląduje piłka stoczona ze stołu. Ich ocena zależy od wykonanych obliczeń.

Zajęcia laboratoryjne

Aplikacja „Socrative” „Socrative” to aplikacja umożliwiająca uczniom wprowadzanie odpowiedzi do telefonu. Dostarcza mi natychmiastową informację zwrotną Wyniki indywidualne i klasowe Potrafię od razu rozpoznać, czy naprawdę zrozumieli to, co im tłumaczyłem Można stosować w charakterze kartkówki

Wyniki

Sprawdzian końcowy 26 marca uczniom jeszcze raz rozdaje się cały test postępów ucznia w celu sprawdzenia, czy osiągnęli przewidzianą na szczeblu rejonowym poprawę. Dążymy do tego, by uczniowie osiągali postęp na poziomie 30%.

Jak to mi pomaga? Stosując te zróżnicowane metody, wiem właściwie w każdym dowolnym momencie, co wiedzą, a czego nie wiedzą moi uczniowie. Pomaga mi to dopasować lekcję do potrzeb uczniów. Kiedy używam którejkolwiek z tych strategii i zauważam słabe wskaźniki skuteczności, wracam do scenariuszów lekcji i staram się je dostosować.

Przykłady moich dostosowań Na jednym z testów mój zespół nauczycielski zauważył bardzo niskie wyniki. Widząc tak słabe wyniki, postanowiliśmy tego nie ignorować. Sprawdziliśmy dokładnie, co uczniowie umieją i jeszcze raz wytłumaczyliśmy im zagadnienia, które sprawiały problem.

Przez cały rok wiemy naprawdę, jak uczniowie sobie radzą. Wszyscy pracujemy wspólnie nad zaplanowaniem danej jednostki. Zasada „dziel i rządź”. Dzielimy się obowiązkami związanymi z opracowywaniem lekcji, zadań i testów dla uczniów.

Wady Utrata czasu lekcji. Musimy organizować zebrania zespołu nauczycielskiego, ale poświęcamy na nie własny czas i nie otrzymujemy wyrównania. Oprócz naszych sprawdzianów, uczniowie przystępują też do kilku testów standaryzowanych, testów końcowych, początkowych i egzaminów rocznych.

Wady Dane oparte na małej próbie W przypadku niektórych jednostek sprawdzian początkowy zawiera tylko 4 pytania z danego działu tematycznego. Jeżeli uczeń poprawnie odpowie na 3 z 4 pytań (75%) na sprawdzianie początkowym, nigdy nie wykaże 30% postępu, bez względu na osiągane wyniki.

Uwagi końcowe Mimo wad możliwość wykazania postępów uczniów jest najbardziej satysfakcjonującą częścią pracy nauczyciela. Początkowo metoda ta jest czasochłonna, ale w miarę usprawniania organizacji staje się znacznie łatwiejsza. Metoda zmniejsza obciążenie nauczycieli dzięki współpracy w przygotowywaniu lekcji i zadań.