Czasem trzeba poznać różne opinie na temat zdrowia i ruchu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO DLA PRZEDSZKOLI, ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH ORAZ INNYCH FORM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Innowacja pedagogiczna
Metody nauczania i uczenia się ruchu
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
Sześciolatek w I klasie
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Opracowanie graficzne: Przedszkole „JEDYNECZKA” w Morągu
Klasa V a i V b J ę zyk niemiecki J ę zyk niemiecki Zajęcia j. niemieckiego w czasie, których dzielimy się swoimi marzeniami dotyczącymi państw na świecie,
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Szkoła Podstawowa im. gen. dywizji Janusza Głuchowskiego w Dobiecinie
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Pedagogika szkoły wyższej
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
6-LATEK W SZKOLE.
Moje dziecko idzie do szkoły
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Opracowała Agnieszka Balcerak
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Realizacja projektu „Czysta małopolska” w oddziale zerowym
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Co powinno umieć dziecko, które rozpoczyna naukę w klasie pierwszej?
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Dojrzałość szkolna dziecka
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
Zapis prezentacji:

Czasem trzeba poznać różne opinie na temat zdrowia i ruchu Z tego powodu realizujemy zajęcia programowe

Dzieci mają szansę przygotować swoje prezentacje

I przedstawić je przed całą grupą

SCENARIUSZ ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Prowadząca zajęcia: mgr Agnieszka Grześkowiak Data: 06.03.2014 Wiek dzieci: pięcioletnie Grupa: Rybki Temat: Sport to zdrowie Cele ogólne: zachęcanie do systematycznego uprawiania sportu i rekreacji rozwijanie kompetencji językowych Cele operacyjne: Dziecko: zna różne rodzaje sportów zimowych wie, jakie korzyści przynosi sport słucha uważnie wiersza, rozumie jego treść dokonuje analizy i syntezy wyrazu Sport jest aktywne fizycznie reaguje na zmiany w muzyce- rozumie polecenia nauczyciela

Formy pracy: grupowa zespołowa indywidualna Metody pracy: Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne Metody słowne: rozmowa Metody czynne: metoda zadań stawianych dziecku Środki dydaktyczne: Tekst wiersza H. Świąder „Sport to zdrowie”, instrument, prezentacje wykonane przez dzieci

Tok zajęcia/ moment edukacyjny 1. Powitanie wg Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne 2. Wysłuchanie i analiza wiersza H. Świąder pt. „ Sport to zdrowie” 3. Analiza i synteza słuchowa wyrazu Sport 4. Prezentacja Mikołaja 5. „Sporty zimowe”- zabawa ruchowa 6.. Prezentacja Stasia 7. Podsumowanie zajęć i zdobytej wiedzy

Czynności dzieci Dzieci dobierają się parami i witają się poszczególnymi częściami ciała Dzieci uważnie słuchają wiersza, odpowiadają na pytania do treści Dzieci dokonują analizy i syntezy wyrazu Dzieci słuchają prezentacji, zadają pytania Dzieci poruszają się po sali naśladując ruchem różne rodzaje sportów, na przerwę w muzyce wykonują podane przez nauczyciela polecenie Dzieci odpowiadają na pytania nauczyciela, wypowiadają się na temat przeżyć związanych z zajęciami

Czynności nauczyciela Nauczyciel prowadzi zabawę poprzez wymienianie części ciała, którymi dzieci mają się powitać Nauczyciel czyta wiersz i zadaje pytaniem dotyczące jego treści Nauczyciel wspiera dzieci w wykonaniu zadania Nauczyciel wspomaga dziecko w prezentacji, zachęca grupę do zadawania pytań Nauczyciel gra na instrumencie, na przerwę w muzyce podaje polecenie, które dzieci mają wykonać: koło, para, rząd itp. Nauczyciel zadaje pytania, podsumowuje zajęcia.

Wszystkie zajęcia są praktyczne

Możemy wszystko sprawdzić

Nawet, gdy potrzeba sporo czasu i precyzyji 

Warto!

Scenariusz zajęć edukacyjnych w grupie Jeżyki Prowadząca zajęcia – mgr Ewelina Horudko Czas trwania zajęć – 9:00 -10:00 Data – 12.03.2014r. Wiek dzieci – pięcioletnie i sześcioletnie Grupa – Jeżyki Temat – Jakie rośliny, które są zdrowe można siać?   Cele ogólne: - kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w sytuacjach zadaniowych; - wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci; - wdrażanie do czynności związanych z uprawą roślin; - kształtowanie słuchu i muzykalności; - tworzenie zbiorów i określanie ich liczebności; - dbanie o bezpieczeństwo własne i innych; - kształtowanie czynności samoobsługowych, wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku.

Cele operacyjne: Dziecko: - obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują, grzecznie zwraca się do innych; - zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym; - mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji; - rozróżnia nasiona, potrafi samodzielnie je zasiać; - w miarę swoich indywidualnych możliwości psychofizycznych uczestniczy w zabawie ruchowej; - tworzy zbiory, używa liczebników głównych i porządkowych; - dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas zabawy ruchowej; - porusza się zgrabnie i estetycznie w rytm muzyki; - utrzymuje ład i porządek przy swoim stanowisku pracy.   Formy pracy: - zespołowa - grupowa - indywidualna jednolita Metody pracy: - Metody słowne: rozmowa - Metoda M. Montessori - Metody czynne: samodzielne dochodzenie do wiedzy, Metoda ćwiczeń stawianych dziecku, Środki dydaktyczne: Nasiona roślin, zioła, rośliny jadalne, ziemia, lignina, pojemniczki, doniczki, płyta Cd, tacka, znaczki dyżurnych, zdjęcia dzieci

Tok zajęcia/moment edukacyjny 1. Wspólne powitanie się piosenką Dzień dobry, witaj, cześć. 2. Losowanie dyżurnych w dniu dzisiejszym do pełnienia roli dyżurnego sali, jadalni i kącika przyrodniczego. 3. Lekcja ciszy inspirowana metodą M. Montessori – wprowadzenie do zajęc. 4. Oglądanie różnych rodzajów ziół, roślin i nasion. 5. Dobieranie w pary – roślina – nasiona. Tworzenie zbiorów nasion i roślin. Praca w mniejszych zespołach 6. Zabawa ruchowa: rośliny do roślin 7. Sianie 8. Porządkowanie stanowisk pracy

Czynności dzieci 1. Dzieci słuchają piosenki, a chętne dzieci śpiewają razem z nauczycielem. 1. Dzieci rozumieją znaczenie dyżurnego. Dzieci siedząc w kręgu podają sobie tackę z nasionami. Zadanie to wykonują w ciszy i skupieniu. Uważają by nasiona nie wypadły z tacki. Dzieci oglądają i nazywają poszczególne zioła, rośliny i nasiona. Dzieci potrafiące czytać – odczytują nazwy nasion i ziół. Dobieranie nasion (opakowań) do danej rośliny: opakowanie nasion bazylii – roślina bazylia. Dzieci otrzymują emblematy roślin, swobodnie poruszają się do muzyki. Na umówiony sygnał jak najszybciej odszukują drugie dziecko z tym samym emblematem. Dzieci wymieniają się znaczkami, zabawa trwa wg powyższego schematu. Dzieci samodzielnie wybierają jakie rośliny będą siać. Nauczyciel prezentuje jak zasiać bazylię. Dzieci otrzymują niezbędne akcesoria do samodzielnej pracy. Dzieci przygotowują stanowiska pracy i sieją nasiona roślin. Dzieci odkładają swoje pojemniczki z nasionami na parapet. Dzieci porządkują miejsca pracy.

Czynności nauczyciela 1. Nauczyciel śpiewa piosenkę, proponuje chętnym dzieciom wspólne śpiewanie. Dziecko losuje zdjęcie dziecka do pełnienia roli dyżurnego. Nauczyciel szeptem chwali dzieci za zaangażowanie i panującą ciszę. Nauczyciel pokazuje dzieciom kosz roślin jadalnych, ziół i nasion. Nauczyciel kontroluje przebieg zadania. Nauczyciel czuwa nad bezpieczeństwem dzieci. Nauczyciel prezentuje jak zasiać roślinę. Doraźnie pomaga dzieciom. Nauczyciel pomaga dzieciom w porządkowaniu sali i dziękuje dzieciom za zajęcia.