1 System kształcenia na WETI w świetle nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nowych standardów kształcenia Projekt 22.11.2005 Opracował: Krzysztof Goczyła.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Uniwersytet Warszawski
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
mgr inż. Krzysztof Kluczek Katedra Inżynierii Wiedzy WETI PG
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
STUDIA NIESTACJONARNE I-go STOPNIA
1 Maria Ziółek - Ekspert Boloński Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego Warszawa 15 stycznia 2009 r. Wielostopniowy model studiów – jak wykorzysta.
KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Proces Boloński Życie i twórczość.
85 – lecie DZIAŁALNOŚCI ODDZIAŁU WARSZAWSKIEGO SEP
Wydział Inżynierii Biomedycznej Politechnika Śląska
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Inżynieria lotnicza Piotr Kalisiewicz.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Na podstawie interpretacji MNiSW z dnia
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Organizacja i czasu trwania studiów dwustopniowych w zakresie nauk technicznych Prof. Antoni Tajduś Dwustopniowy system kształcenia, a wymiana międzynarodowa.
Uwarunkowania prawne realizacji studiów technicznych
WYMAGANIA PROGRAMOWE STAWIANE KANDYDATOM NA UPRAWNIENIA BUDOWLANE
Nauczanie przedmiotów podstawowych na kierunkach technicznych Bohdan Macukow Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Politechnika.
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
W skrócie o Deklaracji Bolońskiej & systemie ewaluacji punktów kredytowych ECTS Rada Wydziały Wychowania Fizycznego 22 marca 2007 Rom a n M a c i e jK.
Definiowanie wymagań USOS. Dlaczego ważne jest precyzyjne definiowanie wymagań w USOS? Wymagania są odzwierciedleniem programu studiów. Przyczynia się
Krajowe Ramy Kwalifikacji Kształcenie na potrzeby pracodawcy
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Działalność statutowa - wynagrodzenia r.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
1 USTAWA z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule.
WYDZIAŁ INFORMATYKI POLITECHNIKI POZNAŃSKIEJ
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Język obcy w przedszkolu
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Zmiany programów nauczania KIERUNEK LEKARSKI
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Rachunkowość – ścieżka ACCA
Zapis prezentacji:

1 System kształcenia na WETI w świetle nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nowych standardów kształcenia Projekt Opracował: Krzysztof Goczyła

2 Podstawy prawne Ustawa z Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. nr 164 poz. 1365). Nowe standardy kształcenia opublikowane na stronach internetowych MEN (wciąż status projektów!). Uchwały Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego: – 120/2004 – Zał. nr 1 – 168/2005 – inne rekomendacje. Zalecenia Ministra.

3 Zgodność z zasadami ECTS Roczne obciążenie studenta na poziomie 60 punktów (30 pkt. na semestr). Tytuł zawodowy inżyniera wymaga zgromadzenia 210 punktów, a licencjata 180. Stopień magistra wymaga zgromadzenia łącznie 300 punktów (10 semestrów). Możliwość transferowania liczby punktów pomiędzy kierunkami studiów, a także pomiędzy stopniami studiów.

4 Inne założenia Taka sama struktura systemu kształcenia na wszystkich kierunkach WETI. Minimalizacja zmian w stosunku do stanu obecnego – utrzymanie dorobku prac nad zmianami programowymi prowadzonymi w latach Atrakcyjność studiów na WETI zarówno dla studentów świeżych, jak i dla licencjatów i inżynierów chcących uzyskać stopień magistra. Przyjazne studia na WETI! Utrzymanie zasady: jedna katedra – jedna specjalność (może być międzykierunkowa).

5 Stan obecny (zakres tematyczny) sem. Inf + EiT + AiR Elektronika Informatyka Telekomunikacja Automatyka i Robotyka EiT + AiR

6 Stan obecny (obieralność) sem. EiT Inf. AiR

7 Stan obecny w liczbach InformatykaEiT - EEiT - TAiR jestma byćjestma byćjestma byćjestma być sem. 1-7 godzin w tym obier sem 7-10 godzin * w tym obier * * na 3 semestry

8 Nowa organizacja studiów st. I stopnia (inżynierskie): 7 semestrów, 210 pkt. ECTS st. II stopnia (magisterskie): 3 semestry, 90 pkt. ECTS st. III stopnia (doktoranckie) kierunek X Uwaga: Jeśli standardy danego kierunku zakładają, że studia magisterskie wymagają 4 semestrów (120 p. ECTS), to 30 p. ECTS ze studiów inżynierskich będzie mogło być transferowane na studia magisterskie (suma zawsze = 300 p. ECTS). kwalifikacja kierunek Y

9 Bloki przedmiotów AiR EiT Inf. bloki wspólne (ogólne, podstawowe) bloki obowiązkowe (standardy i in.) bloki specjalnościowe bloki obieralne międzykierunkowe zalecane dla kierunku bloki podstawowe i kierunkowe Inf. EiT AiR kwalifikacja

10 Problemy Czy rekrutacja na kierunek, czy na Wydział i przyjęcie studentów na kierunki po 1. roku (pozwala na to art. 8 ust 2. ustawy)? Liczba bloków obieralnych kierunkowych propozycja: 2 bloki na każdy kierunek, na sem. 5. i 6. Minimalna liczba godzin w blokach obieralnych kierunkowych i specjalnościowych propozycja: 240. Wszystkie bloki obieralne kierunkowe i specjalnościowe powinny być realizowane. Standardy kształcenia znajdują się wciąż w fazie projektów, ponadto nie są zharmonizowane (np. przyjmują różne założenia odnośnie trwania studiów 2. stopnia).

11 Piła technologii informacyjnych Inżynieria (informacja, technologie, standardy, …) Telekomunikacja Informatyka Automatyka i Robotyka ? Elektronika