Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
e-PUAP czas na wdrożenie
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI i Systemu Rejestrów Państwowych
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Krzysztof Nyczaj Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Zasady leżące u podstaw informatyzacji administracji publicznej
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Stowarzyszenie Miasta w Internecie Rodan Systems S.A. Program Otwarty Urząd Program Otwarty Urząd Biuletyn Informacji Publicznej 25 kwietnia 2003 r.
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Grudzień 2002 r. - powstał program „Wrota Polski” Na początku 2005 r. powołano projekt Elektronicznej Platformy Usług Administracji.
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Cyfrowy Urząd
Jak budować lokalne i regionalne e-społeczności ? - ICT na poziomie miast i powiatów. Marek Bigosiński – Stowarzyszenie WOKiSS / ZMP Zakopane,
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
Prof. Aleksander Surdej
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. System Przeciwdziałania.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Rozwój portalu PUE – integracja z ePUAP
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
2014 Rejestr Usług Rozwojowych - aktualny stan prac Warszawa, r. Rafał Kamiński.
Warszawa, 26 maja 2015 r.. Koalicja na Rzecz Otwartego Rządu – KOR  Koalicja powstała w 2012, dziś skupia 15 organizacji działających i popierających.
Informatyzacja procesów komunikacyjnych związanych z prowadzeniem postępowań przygotowawczych w sprawach karnych („e-prokuratura”) Publiczna prezentacja.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
23 października 2015 Stan realizacji projektu CEPiK 2.0.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa” BIAŁYSTOK, 10 sierpnia 2010.
Co to jest e-PUAP  e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem.
Informatyzacja sektora ochrony zdrowia
Mieszkalnictwo wspomagane: od dobrych praktyk do spójnego systemu
Cyber Security Management
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Zasady leżące u podstaw informatyzacji administracji publicznej
Zapis prezentacji:

Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP Jakub Staniewicz 1

Podstawowe informacje o ePUAP Plan prezentacji Podstawowe informacje o ePUAP Rola ePUAP w tworzeniu elektronicznej administracji Modele wykorzystania ePUAP Podstawowe trudności w kontekście współpracy między systemami lokalnymi a platformą ePUAP Działania konieczne dla pełnego wykorzystania potencjału ePUAP Przykładowe plany integracji ePUAP z platformą regionalną 20 Kwietnia 2010r.

Relacje pomiędzy uczestnikami e-państwa 20 Kwietnia 2010r.

Umiejscowienie ePUAP na mapie w elektronicznej administracji 20 Kwietnia 2010r.

Modele wykorzystania ePUAP 20 Kwietnia 2010r.

3. Problemy techniczne – interoperacyjność i zgodność ze standardami Podstawowe trudności 1. Definicja ePUAP – jak to określić? co to właściwie jest? poco to stworzono? 2. Konieczność opierania się na funkcjonalnościach innych urzędów i ministerstw 3. Problemy techniczne – interoperacyjność i zgodność ze standardami 4. Niewystarczające zasoby 20 Kwietnia 2010r.

Definicja ePUAP i wynikające z niej trudności 1. Nie wiąże się z jedną usługą publiczną ani konkretnym zadaniem 2. Wymaga innego niż zwykle horyzontalnego podejścia 3. Żadna ustawa nie nakłada wprost obowiązku stosowania ePUAP ani nie określa obowiązków z tym związanych 4. Konieczność traktowania administracji jako całości - nie jest realizacją kompetencji określonej w sposób zadaniowy (jak CEPIK czy eDeklaracje) 20 Kwietnia 2010r.

Konieczność korzystania z zasobów zewnętrznych Usługi mające stanowić „treść” platformy muszą być dostarczone przez inne instytucje Konieczna jest wysoka jakość współpracy miedzy resortami Konieczność ograniczenia samodzielności poszczególnych instytucji ich niezależności i suwerenności w zakresie realizacji własnych ustawowych zadań Kluczowe jest wykorzystanie rejestrów państwowych – co rodzi pytanie czy integrujemy to co mamy czy czekamy na ich dopasowane do współczesności wersje Konieczne jest stworzenie skutecznego systemu kopiowania dobrych rozwiązań (pomiędzy urzędami gminnymi i wojewódzkimi) Konieczne jest efektywne zarządzanie dokumentami i wzorcami 20 Kwietnia 2010r.

Problemy techniczne – interoperacyjność i standaryzacja Różne interpretacje dopuszczane przez ustawy i rozporządzenia wpływające na kształt systemów informatycznych urzędów KPA podpisu elektronicznego Informatyzacji Ochronie danych osobowych O samorządzie … i setki innych Nie ma mowy o każdorazowych dwustronnych uzgodnieniach technicznych. Nie ma bazy dobrych praktyk Niezbędne jest stworzenie struktury organizacyjnej lub społeczności, która w dłuższej perspektywie przyczyniać się będzie do tworzenia bazy standardowych praktyk i zaleceń odnośnie funkcjonowania i konstrukcji systemów informacyjnych w administracji publicznej Tymczasowo konieczne jest musi zaimplementowanie rozmaitych mechanizmów przetwarzania dokumentów elektronicznych przekazywanych pomiędzy wieloma różnymi instytucjami 20 Kwietnia 2010r.

Konieczne jest posiadanie zasobów sprzętowych i infrastrukturalnych Problemy z zasobami Do wdrożenia ePUAP w sposób bardziej zaawansowany, urzędy potrzebują pomocy wysoko wykwalifikowanych informatyków, którzy będą w stanie: zdefiniować interfejsy zgodne ze standardami WS zdefiniować lub zaadaptować wzorce dokumentów do potrzeb urzędu zintegrować ePUAP z obiegiem dokumentów oraz innymi systemami informatycznymi w urzędzie Konieczne jest posiadanie zasobów sprzętowych i infrastrukturalnych Potrzebne jest wyasygnowanie znaczących zasobów czasu i środków na przeorganizowanie funkcjonowania urzędów by sprostać wymaganiom technicznym, organizacyjnym i prawnym 20 Kwietnia 2010r.

Czego potrzebuje ePUAP? (czego potrzebuje eAdministracja)? ePUAP przyniesie korzyści jeśli: Przeprowadzona zostanie szeroko zakrojona akcja informacyjna dla samorządów lokalnych i regionalnych Przeprowadone zostaną ogólnopolskie szkolenie dla obywateli Wdrożenie pl.ID Wdrożenie systemu rejestrów państwowych Stworzenie społeczności wymiany i publikowania rozwiązań oraz wzorców dokumentów Dokonania zmian prawnych wymuszających wdrożenie konkretnych eUsług przez urzędy centralne i wojewódzkie 20 Kwietnia 2010r.

Przykład koncepcji integracji ePUAP z systemem regionalnym 20 Kwietnia 2010r.

Planowane obszary współpracy – ePUAP platforma regionalna Wykorzystanie na ePUAP gotowych formularzy działających na platformie Wrota Małopolski. Walidacja formularzy – weryfikacji danych z danymi w rejestrach dziedzinowych. Wykorzystanie zidentyfikowanych i opisanych procesów (usług) działających w urzędach małopolskich. Migracja użytkowników do ePUAP w tym wymiany danych użytkowników. Identyfikacja i implementacja na ePUAP usługi koordynacyjnej. Eksport i import katalogu usług, wymiana katalogów pomiędzy ePUAP a Wrotami Małopolski. Opracowanie specyfikacji wymagań dla tworzonych formularzy i wzorów dokumentów. Wypracowanie zasad i metod wykorzystania usług ePUAP przez Wrota Małopolski. Wykorzystanie usługi wsparcia opłat elektronicznych, potwierdzenia dokonania wpłaty. 20 Kwietnia 2010r.

Dziękuję za uwagę Dane kontaktowe Jakub Staniewicz Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” j.staniewicz@mwi.pl GSM 604 544 421 Dziękuję za uwagę 20 Kwietnia 2010r.