Jestem aktywny i aktywizuję innych Współpraca szkoły z instytucjami zewnętrznymi Urszula Kordelska, Jolanta Prochaska Publiczne Gimnazjum Nr 24 im.gen.Józefa Wybickiego w Łodzi
Okolice szkoły to stara i zdegradowana zarówno urbanistycznie, jak i często społecznie część Łodzi
Szkolny program profilaktyki SzOK wolontariat Caritas edukacja rówieśnicza PCK liderzy młodzieżowi MOPR
Wewnątrzszkolna sieć współpracy pedagog psycholog nauczyciele MOPR rodzice
Działania MOPR
Specjalistyczna Poradnia Rozwoju i Terapii Stowarzyszenie AGAPE Wydział Zdrowia Publicznego pedagog Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5 psycholog Fundacja OPOKA ŁCDNiKP nauczyciele MOPR WODN PROM rodzice Pracownia Alternatywnego Wychowania sieć współpracy na rzecz dziecka
Sądem Rejonowym ds. Nieletnich W celu poprawy sytuacji wychowawczej uczniów szkoła systematycznie współpracuje z: sądem rodzinnym kuratorami sądowymi Sądem Rejonowym ds. Nieletnich policją (komenda główna) Wydziałem Prewencji Komendy Miejskiej Policji IV Komisariatem ds. Nieletnich i Patologii strażą miejską Centrum Służby Pomocy Dziecku i Rodzinie Specjalistyczną Poradnią Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi Poradnią Zdrowia Psychicznego Dziennym Ośrodkiem Terapeutycznym dla dzieci i młodzieży Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej (pracownik socjalny)
Oferta w ramach realizacji zadań ze środków Miejskiego Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi Szkolny Program Jestem aktywny, aktywizuję innych Platforma współpracy pracowników instytucji – sojuszników szkoły
Wieloaspektowa pomoc dla uczniów zagrożonych wypadnięciem z systemu edukacji z powodu wagarów złej sytuacji materialnej rodziny niewydolności wychowawczej rodziny zagrożenia przestępczością policja rodzice pracownicy socjalni psycholodzy kuratorzy sądowi
CEL: poprawa współpracy szkoły z rodzicami i instytucjami poprzez regularne spotkania z przedstawicielami tych instytucji w formie zespołów interdyscyplinarnych zachęcanie do uczestnictwa w życiu szkoły (uroczystości, wystawy, impreza środowiskowa) organizowanie cyklicznych form edukacyjnych dla rodziców, uczniów i nauczycieli (konsultacje, porady, warsztaty, spotkania ze specjalistami)
Jestem aktywny, aktywizuję innych SPODZIEWANE EFEKTY Szkolny Program Jestem aktywny, aktywizuję innych
dla instytucji zewnętrznych lepsza znajomość środowiska rówieśniczego ucznia pełniejszy kontakt z podopiecznym znajomość bieżących problemów rodziny i uczniów obserwacja skuteczności podjętych działań bieżąca ewaluacja podejmowanych działań i ich modyfikacja ocena rzeczywistych potrzeb podopiecznych i ich rodzin poszerzenie form pomocy
dla ucznia i rodziny pełniejsza, bardziej kompleksowa opieka lepsza znajomość „opiekunów” świadomość wspólnego frontu pomocy i konsekwencji w działaniu poczucie, że jest się „kimś ważnym” poczucie większego bezpieczeństwa w działaniu wzrost skuteczności podejmowanych działań
dla szkoły lepsze zrozumienie sytuacji ucznia bieżąca ewaluacja podejmowanych działań i ich modyfikacja weryfikacja własnych wewnętrznych procedur postępowania poczucie większego bezpieczeństwa w działaniu poszerzenie form pomocy wzrost skuteczności podejmowanych działań