Jestem aktywny i aktywizuję innych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Tylko zintegrowanie działań instytucji i organizacji pozarządowych działających w naszej gminie, powiecie może przynieść efekty w zakresie zapobiegania.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
LOKALNA KOALICJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW PRZEMOCY W RODZINIE
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
LOKALNY SYSTEM POMOCY DZIECKU I RODZINIE w dzielnicy Gdańsk Stogi (1999 – 2009) Mężczyźni i kobiety wszystkich narodowości uznają, że ludzkość powinna.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Adres : ul. Grunwaldzka Starogard Gdański Tel. (58) Fax. (58) Zakres działania: * Diagnoza.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
LOKALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W TYCHACH
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
psychologiczno –pedagogiczne
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PIEKOSZOWIE
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
 promocja,  kształtowanie,  zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w szkołach.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ASYSTENTURA RODZINY.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Program Pomocy Dziecku i Rodzinie
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Jestem aktywny i aktywizuję innych Współpraca szkoły z instytucjami zewnętrznymi Urszula Kordelska, Jolanta Prochaska Publiczne Gimnazjum Nr 24 im.gen.Józefa Wybickiego w Łodzi

Okolice szkoły to stara i zdegradowana zarówno urbanistycznie, jak i często społecznie część Łodzi

Szkolny program profilaktyki SzOK wolontariat Caritas edukacja rówieśnicza PCK liderzy młodzieżowi MOPR

Wewnątrzszkolna sieć współpracy pedagog psycholog nauczyciele MOPR rodzice

Działania MOPR

Specjalistyczna Poradnia Rozwoju i Terapii Stowarzyszenie AGAPE Wydział Zdrowia Publicznego pedagog Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5 psycholog Fundacja OPOKA ŁCDNiKP nauczyciele MOPR WODN PROM rodzice Pracownia Alternatywnego Wychowania sieć współpracy na rzecz dziecka

Sądem Rejonowym ds. Nieletnich W celu poprawy sytuacji wychowawczej uczniów szkoła systematycznie współpracuje z: sądem rodzinnym kuratorami sądowymi Sądem Rejonowym ds. Nieletnich policją (komenda główna) Wydziałem Prewencji Komendy Miejskiej Policji IV Komisariatem ds. Nieletnich i Patologii strażą miejską Centrum Służby Pomocy Dziecku i Rodzinie Specjalistyczną Poradnią Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi Poradnią Zdrowia Psychicznego Dziennym Ośrodkiem Terapeutycznym dla dzieci i młodzieży Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej (pracownik socjalny)

Oferta w ramach realizacji zadań ze środków Miejskiego Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi Szkolny Program Jestem aktywny, aktywizuję innych Platforma współpracy pracowników instytucji – sojuszników szkoły

Wieloaspektowa pomoc dla uczniów zagrożonych wypadnięciem z systemu edukacji z powodu wagarów złej sytuacji materialnej rodziny niewydolności wychowawczej rodziny zagrożenia przestępczością policja rodzice pracownicy socjalni psycholodzy kuratorzy sądowi

CEL: poprawa współpracy szkoły z rodzicami i instytucjami poprzez regularne spotkania z przedstawicielami tych instytucji w formie zespołów interdyscyplinarnych zachęcanie do uczestnictwa w życiu szkoły (uroczystości, wystawy, impreza środowiskowa) organizowanie cyklicznych form edukacyjnych dla rodziców, uczniów i nauczycieli (konsultacje, porady, warsztaty, spotkania ze specjalistami)

Jestem aktywny, aktywizuję innych SPODZIEWANE EFEKTY Szkolny Program Jestem aktywny, aktywizuję innych

dla instytucji zewnętrznych lepsza znajomość środowiska rówieśniczego ucznia pełniejszy kontakt z podopiecznym znajomość bieżących problemów rodziny i uczniów obserwacja skuteczności podjętych działań bieżąca ewaluacja podejmowanych działań i ich modyfikacja ocena rzeczywistych potrzeb podopiecznych i ich rodzin poszerzenie form pomocy

dla ucznia i rodziny pełniejsza, bardziej kompleksowa opieka lepsza znajomość „opiekunów” świadomość wspólnego frontu pomocy i konsekwencji w działaniu poczucie, że jest się „kimś ważnym” poczucie większego bezpieczeństwa w działaniu wzrost skuteczności podejmowanych działań

dla szkoły lepsze zrozumienie sytuacji ucznia bieżąca ewaluacja podejmowanych działań i ich modyfikacja weryfikacja własnych wewnętrznych procedur postępowania poczucie większego bezpieczeństwa w działaniu poszerzenie form pomocy wzrost skuteczności podejmowanych działań