Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca Miasta Wrocławia z NGO - edukacja
Advertisements

KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
im. ks. J. Popiełuszki we Włocławku
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ewa Łukaszyk przy współpracy z Agatą Zalewską
TUTORING RÓWIEŚNICZY W PRAKTYCE GIMNAZJUM NR 3 w Gliwicach
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce 18 marca 2011.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Dydaktyka ogólna.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Małe dziecko w systemie edukacji
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
Dr Marek Kościelniak Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
American Academy Junior School Obecnie budowany jest nowy budynek na terenie tego samego kampusu. Zostanie ukończony w maju A Obecny budynek od 26.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Przykłady dobrych praktyk
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Co chcieliśmy osiągnąć?
Kształcenie specjalne
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Staże europejskie drogą do sukcesu
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
Zapis prezentacji:

TUTORING – CZY METODY TUTORINGU OKSFORDZKIEGO MOGĄ BYĆ ZASTOSOWANE W POLSKIEJ SZKOLE? Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera www.szkolyete.pl SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09

Czym jest tutoring? Spotkanie Uczeń-Mistrz Praktyka oksfordzka - cotygodniowe spotkania z danego przedmiotu - 2 - 3 spotkania tygodniowo - na każde spotkanie przygotowany esej/zestaw zadań Cel tutoringu oksfordzkiego - efektywna nauka, zdolność samodzielnego zdobywania wiedzy - poczucie pewności siebie, umiejętność argumentacji SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09

Unikalne cechy tutoringu w Oksfordzie wybrani, najlepsi studenci długa tradycja przeszkolona kadra poziom uniwersytecki SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09

Rodzaje tutoringu Tutoring naukowy Tutoring artystyczny Tutoring rozwojowy SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09

Potrzeby polskiej szkoły Raport o Kapitale Intelektualnym Polski (2008) Zajmujemy wśród 16 krajów europejskich, które objęte są porównaniem: 13. miejsce dla pokolenia dzieci i młodzieży; 13. miejsce dla pokolenia studentów; 14. miejsce dla pokolenia dorosłych; 16. miejsce dla pokolenia seniorów. SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09

Potrzeby polskiej szkoły Raport o Kapitale Intelektualnym Polski (2008) małe zróżnicowanie oferty edukacyjnej w ramach systemu, szkoły i klasy ograniczone możliwości dopasowania sposobu i programu uczenia do potrzeb i talentów ucznia jeden model szkoły, jeden program dla wszystkich powoduje, że szkoła nie jest dobra dla nikogo SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09

Problem przeciętnego ucznia Najlepsi Uczniowie – praca z uczniem utalentowanym Uczniowie sprawiający trudności – zajęcia wyrównawcze Uczeń przeciętny ... ... ... SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09

Tutoring rozwojowy określenie indywidualnego planu rozwojowego wzmocnienie pozytywnych cech przełożenie nacisku z rozwiązywania problemów na osiągnięcie celów możliwość wykorzystania narzędzi tutoringu w pracy z uczniem zdolnym, czy problemowym SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09

Polskie doświadczenie Kolegium Tutorów – Program we wrocławskich gimnazjach Szkoły ETE w Gliwicach i Zespoł Szkół Katolickich w Zabrzu SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09

Wnioski dla polskiej szkoły Cel edukacji: - wiedza, umiejętności, charakter Narzędzia tutoringu mają szerokie możliwe zastosowanie - eseje, dyskusja, plan rozwoju, pozytywne wzmocnienie Cel szkoły: - aby każdy uczeń w jak największym stopniu zrealizował swój potencjał Aby to osiągnąć musimy stworzyć przestrzeń, która to umożliwi! SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09