Cykl konferencji REA 2008/2009 28 listopada 2008 (piątek) EDUKACJA SZKOLNA I AKADEMICKA W POLSCE Konferencja z udziałem Minister Edukacji Narodowej, Katarzyny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Uniwersytet Warszawski
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Proces Boloński Życie i twórczość.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Dokumenty regulujące proces studiów na Wydziale Lekarskim UJ CM Gdzie szukać informacji? Bogusława Adamczyk Kraków, 14 grudnia 2016.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Zapis prezentacji:

Cykl konferencji REA 2008/ listopada 2008 (piątek) EDUKACJA SZKOLNA I AKADEMICKA W POLSCE Konferencja z udziałem Minister Edukacji Narodowej, Katarzyny Hall i Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, profesor Grażyny Prawelskiej – Skrzypek; środowisk akademickich i szkolnych Gdańska oraz regionu. 20 marca (piątek) JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM Konferencja z udziałem profesora Håkana Hulta z Linköping University (Szwecja) oraz społeczności akademickiej Gdańska i regionu. 26 czerwca (piątek) EFEKTY KSZTAŁCENIA – SZANSE I WYZWANIA DLA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Konferencja z udziałem przewodniczącego UKA, przedstawicieli władz kilkunastu uczelni wyższych (prorektorzy ds. kształcenia) oraz środowisk akademickich w Polsce. Wszystkie konferencje są otwarte dla ogółu społeczności akademickiej miasta i regionu.

W realiach polskich rozróżnia się 4 typy edukacji: Edukację formalną albo szkolną, która ma miejsce na etapie edukacji szkolnej, w trakcie studiów oraz w ramach różnego typu szkoleń. Zazwyczaj jest to proces prowadzący do uzyskania dyplomów, certyfikatów czy zaświadczeń, oparty na określonej strukturze i organizacji nauki. Edukację nieoficjalną, która zazwyczaj ma miejsce obok oficjalnego procesu nauczania bądź szkolenia, ale nie prowadzi do uzyskania w sposób sformalizowany certyfikatów i dyplomów. Tego typu uczenie się obecne jest w miejscu pracy albo w ramach aktywności organizacji społeczeństwa obywatelskiego (np. organizacji pozarządowych, młodzieżowych, związków zawodowych, klubów sportowych). Tego typu aktywności edukacyjne mogą kreować także same osoby uczące. Edukację nieformalną, którą można ogólnie opisać jako trwający przez całe życie proces kształtowania się postaw, wartości, umiejętności i wiedzy na podstawie różnych doświadczeń oraz wpływu edukacyjnego otoczenia (rodziny, znajomych, środowiska pracy, zabaw, rynku) oraz oddziaływania mass mediów. Przykładem mogą tu być m.in. różnego rodzaju edukacyjne konkursy, projekty, filmy, słuchowiska, gry multimedialne i symulacyjne, a także Edutainment, w które angażuje się konkretna osoba. Edukację akcydentalną (ad hoc education), wynikającą z codziennych sytuacji, które wydarzyły się niespodziewanie i nie były zaplanowane, ale były źródłem cennej wiedzy lub doświadczenia.

Jeden system, jeden nauczyciel. Kierunki zmian w kształceniu kadr oświatowych Nauczyciel to lifelong learner doświadczający wszystkich typów edukacji. W związku z tym - nauczyciel w społeczeństwie i dla systemu oświaty, to zasób (skarb, aktywna pamięć) laboratorium i generator zmiany w każdej z faz cyklu kształcenia Kształcenie nauczycieli powinno to uwzględniać i być systemowo zintegrowane uformowane stosownie do faz i form edukacji

Cel UG w obszarze kształcenia na lata : Wysoka jakość oferty edukacyjnej dostępnej możliwie szeroko (czyli ku zapewnianiu jakości i dostępu do kształcenia akademickiego) Otwieranie uniwersytetu następuje dzięki dobremu, wewnętrznemu SYSTEMOWI ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA. Orientuje on - wykładowców i studentów co do jakości kształcenia, w którym uczestniczą - władze uczelni w zakresie niezbędnym do zarządzania systemami studiów, zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia. Wewnętrzny System Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia (wg Fundacji Rektorów Polskich, 2005) obejmuje: formalnie spisany i oficjalnie przyjęty przez uczelnię dokument zawierający opis systemu - jest to jeden z najważniejszych aktów regulujących życie uczelni instytucjonalne umocowanie (osoba, komórka) regulamin postępowania: zasady, częstość działań, konsekwencje dla osób i komórek niespełniających standardów jakości przejrzystość procedur rozliczalności działań dydaktycznych.

Komisja ds. Jakości Kształcenia w UG Opracowanie WEWNĘTRZNEGO SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA w UG, poprzez stworzenie struktury, zbierającej istniejące oraz wprowadzającej nowe elementy, takie jak: Internetowa ankieta ewaluacyjna dla studentów i nauczycieli akademickich (także w wersji autoewaluacyjnej) Pełnomocnik Rektora ds.. Jakości Kształcenia Biuro Jakości Kształcenia Jednostka zapewniająca możliwość systematycznego kształcenia i doskonalenia kadry Fundusz Inicjatyw Dydaktycznych (FID)

Krocząc EŚKami... Elastyczne Ścieżki Kształcenia (EŚKi) jako priorytety (na podst. Komunikatu Londyńskiego): - wśród zadań związanych z LL: potrzeba intensyfikacji prac nad tworzeniem elastycznych ścieżek kształcenia, zmierzającym do rozwijania mechanizmów uznawania dotychczasowego wykształcenia i przyznawania punktów zaliczeniowych (EŚKi mają być wiązaniem treści, form, typów, etapów i miejsc kształcenia). - w tzw. wymiarze społecznym: szkolnictwo wyższe ma odzwierciedlać różnorodność populacji, sprzyjać spójności społecznej, zmniejszaniu nierówności. Potrzeba intensywnej kontynuacji starań o stworzenie bardziej elastycznych ścieżek kształcenia prowadzących do studiów wyższych i w obrębie samego szkolnictwa wyższego oraz rozszerzenie uczestnictwa na wszystkich poziomach, zgodnie z zasadą równości szans. - wśród zadań dotyczących doktorantów: rozszerzenie oferty studiów III stopnia i poprawa sytuacji młodych pracowników naukowych, jeśli chodzi o ich status, perspektywy kariery zawodowej i finansowanie, stanowią niezbędny warunek osiągnięcia wspólnych celów Europy. W związku z tym potrzebna jest intensyfikacja działań w celu umocowania studiów doktoranckich w uczelnianych strategiach i polityce oraz stworzenia odpowiednich ścieżek i możliwości kariery zawodowej doktorantom