Uniwersytet Warszawski. REKRUTACJA WIELOKIERUNKOWA Kilka uwag praktycznych Spotkanie z Prodziekanami ds. Studenckich 13 października 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 30.
Advertisements

Zasady odbywania praktyk
Program spotkania 13.X.2009 Wstępne sprawozdanie z tegorocznej rekrutacji – M. Patrzykont 2. Otwarta rekrutacja wielokierunkowa – projekt nowej formuły.
Budowa systemu zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – kolejny etap (2012/2013) Agata Wroczyńska Uniwersytet Warszawski.
Zapewnianie jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Paweł Stępień i.
Uniwersytet Warszawski
Rola Wydziałowych Zespołów Zapewniania Jakości Kształcenia w pracach nad wewnętrznymi systemami zapewniania jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Spotkanie inicjujące prace Komisji Rektorskich ds
Programy studiów doktoranckich w świetle nowych regulacji prawnych Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 2 października 2012 r.
Uniwersytet Warszawski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Studenckie Koło Naukowe przy Zakładzie Zarządzania w Pielęgniarstwie Gdańsk 2008.
WIZA STUDENCKA propozycje rozwiązań systemowych
Uniwersytet Warszawski Ucz się od najlepszych!. Uniwersytet dziś czyli nasza oferta.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO
Uniwersytet Warszawski. Studia I i II stopnia w świetle założeń Procesu Bolońskiego Biuro ds. Jakości Kształcenia we współpracy z Pełnomocnikiem ds. Realizacji.
Uniwersytet Warszawski. Opis przedmiotu według nowego formularza wprowadzonego Zarządzeniem nr 11 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 19 lutego.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski. Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie.
Uniwersytet Warszawski 11 maja 2010 r.. Część I 1. Podstawowe definicje 2. Przykłady zdefiniowanych efektów uczenia się 3. Materiały pomocnicze.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Na podstawie interpretacji MNiSW z dnia
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Uniwersytet Warszawski
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Pełnosprawny Student VIII
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Uniwersytet Warszawski. Paweł Stępień, Agata Wroczyńska Rola wydziałowych zespołów zapewniania jakości kształcenia w działaniach związanych z modyfikacją.
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Nowelizacja Wskazówek i propozycji rozwiązań dotyczących systemu zapewniania i doskonalenia jakości na wydziałach i w innych jednostkach kształcących studentów.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Nowelizacja wewnątrzuniwersyteckich aktów prawnych dotyczących jakości kształcenia oraz Wskazówek i propozycji rozwiązań dotyczących systemu zapewniania.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
O możliwościach wynikających z uwzględnienia piątego poziomu w Polskiej Ramie Kwalifikacji Agata Wroczyńska 03 czerwca 2016 r. Uniwersytet Warszawski.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
INSTYTUT STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH
Opiekunowie roczników
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Kształcenie września 2018.
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Zapis prezentacji:

Uniwersytet Warszawski

REKRUTACJA WIELOKIERUNKOWA Kilka uwag praktycznych Spotkanie z Prodziekanami ds. Studenckich 13 października 2009

Rekrutacja wielokierunkowa Jednostki prowadzące kierunki studiów (kierunki – specjalności) w ramach określonej triady kierunków powinny przyjąć uzgodnienia dotyczące: a) limitów miejsc na studia wielokierunkowe (w ramach określonej triady kierunków), b) oferty zajęć dla studentów studiów wielokierunkowych (w ramach określonej triady kierunków). Triada może obejmować kierunki lub kierunki-specjalności realizowane na tym samym wydziale.

Rekrutacja wielokierunkowa Konieczne są odrębne uzgodnienia dla każdej triady kierunków (kierunków-specjalności), przy czym: a) określenie limitu miejsc na studia wielokierunkowe w ramach określonej triady oznacza: gotowość każdej z trzech jednostek do przyjęcia na II rok studiów wszystkich studentów triady, którzy zaliczą I rok, zgodę każdej z trzech jednostek na sytuację, w której tylko niektórzy ze studentów triady studiować będą na II roku w tej jednostce, zgodę każdej z trzech jednostek na sytuację, w której żaden ze studentów triady nie wybierze dalszych studiów w tej jednostce. Istotny wpływ na wybór jednego z kierunków triady przez studenta studiów wielokierunkowych ma jakość oferowanych zajęć na I roku.

Rekrutacja wielokierunkowa Konieczne są odrębne uzgodnienia dla każdej triady kierunków (kierunków-specjalności), przy czym: b) ustalając ofertę zajęć w ramach określonej triady kierunków należy dążyć do rozwiązania najkorzystniejszego z punktu widzenia kontynuacji studiów na każdym z trzech kierunków (kierunków-specjalności): poprzez wskazanie przedmiotów równoważnychw ramach uzgadnianej oferty każdego z trzech kierunków, poprzez określenie w wypadku każdego z trzech kierunków triady różnic programowych do wyrównania na II i III r. studiów

Rekrutacja wielokierunkowa W uzgodnieniach prowadzących do wskazania przedmiotów równoważnych (w ramach oferty każdego z trzech kierunków triady) niezbędną pomoc stanowi opisanie i porównanie efektów uczenia się, uzyskiwanych poprzez studiowanie zestawianych przedmiotów. Efekty uczenia się są możliwe do zmierzenia, a opisują to, co student wie, rozumie i potrafi zademonstrować po zakończeniu zajęć, nie zaś to, jaką drogą uzyskał wiedzę i umiejętności.

Rekrutacja wielokierunkowa Materiały na temat efektów uczenia się, pomocne w pracach nad określaniem przedmiotów równoważnych w obrębie triady kierunków (kierunków - specjalności): prezentacje z seminarium tematycznego Efekty kształcenia jako podstawa budowy i oceny programów studiów – na stronie Biura ds. Jakości Kształcenia UW ( zakładka Archiwum, opcja Wiadomości, informacja z 6 marca 2009 r. o seminarium tematycznymwww.bjk.uw.edu.pl Efekty kształcenia …, link: Prezentacje do pobrania ( 05_konferencja), 05_konferencja

Rekrutacja wielokierunkowa Materiały na temat efektów uczenia się, pomocne w pracach nad określaniem przedmiotów równoważnych w obrębie triady kierunków (kierunków - specjalności): publikacja Writing and Using Learning Outcomes: a Practical Guide autorstwa dr. Declana Kennedyego - na stronie Biura ds. Jakości Kształcenia UW ( zakładka Wydziałowe Zespoły Zapewnienia Jakości Kształcenia, informacjawww.bjk.uw.edu.pl z 12 marca 2009 r. ( publikacja "Tuning. Harmonizacja struktur kształcenia w Europie. Wkład uczelni w Proces Boloński. Wprowadzenie do projektu", Warszawa 2008"Tuning. Harmonizacja struktur kształcenia w Europie. Wkład uczelni w Proces Boloński. Wprowadzenie do projektu" (

Rekrutacja wielokierunkowa Materiały na temat efektów uczenia się, pomocne w pracach nad określaniem przedmiotów równoważnych w obrębie triady kierunków (kierunków - specjalności): publikacja dr. Tomasza Saryusza-Wolskiego System akumulacji punktów ECTS jako metoda zarządzania elastycznym modelem studiów", Warszawa 2004System akumulacji punktów ECTS jako metoda zarządzania elastycznym modelem studiów" (

Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia: dr hab. Paweł Stępień, prof. UW Tel Biuro ds. Jakości Kształcenia Kierownik: mgr Agata Wroczyńska Tel. (022) , (022) , Fax (022) Siedziba: ul. Karowa 18, p. 203