Działalność Pionu Badań SKNPE Moderator 2005/2006 Autorzy: Piotr Juszczyk, Katarzyna Knecht, Anna Mackiewicz, Iwona Nastula, Alicja Włodarczyk, Karolina.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH.
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Istota i przesłanki badań marketingowych
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
- analiza wyników ankiet
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Studium Przypadku (case study)
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Internet jako narzędzie badań
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Izabela Kołodziejczyk
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
Ewaluacja Mały Mistrz 2014 Wrocław,
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Idea oceniania kształtującego
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
GIMNAZJUM IM.JANA PAWŁA II W SECEMINE. GRUPA REALIZUJĄCA PROJEKT W RAMACH PROGRAMU CEO „SZKOŁA DEMOKRACJI”: MARLENA ANITA OLA.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Konferencja operatorów programu JuniorSport Warszawa, 11 października 2016 r. 11:00 – 11:15 Powitanie gości Dyrektor Instytutu Sportu - PIB dr Bartosz.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Studenckie Koło Naukowe
Lekcje o oszczędzaniu Data 3 października Zasięg: szkoła
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Zapis prezentacji:

Działalność Pionu Badań SKNPE Moderator 2005/2006 Autorzy: Piotr Juszczyk, Katarzyna Knecht, Anna Mackiewicz, Iwona Nastula, Alicja Włodarczyk, Karolina Woźniak.

Spis treści ZAJĘCIA TEORETYCZNE TESTY ŚLEPE ZOOGNISKOWANE WYWIADY GRUPOWE (FGI) BADANIE NA KONFERENCJI DNI REKLAMY BADANIE Z ZAKRESU PSYCHOLOGII FINANSOWEJ NA TEMAT STYLÓW WYDAWANIA PIENIĘDZY WARSZTATY DLA UCZNIÓW LICEUM SPOTKANIE Z BADACZEM Z INSTYTUTU BADAŃ RYNKU I OPINII PUBLICZNEJ

Zajęcia teoretyczne Celem zajęć teoretycznych było zaznajomienie członków pionu badań z podstawowymi pojęciami i teoriami mającymi związek z ekonomią, badaniami rynku (ilościowymi i jakościowymi), zachowaniami konsumenckimi i psychologią finansową. W czasie spotkań uczestnicy brali również udział w zadaniach praktycznych. Miało to ułatwić przyswojenie wiedzy teoretycznej. Zadania dotyczyły m.in. elastyczności cenowej dóbr, teorii perspektywy Tverskiego i Kahnemana, metod projekcyjnych w badaniach marketingowych. W ramach spotkań z cyklu Moderatornia zorganizowaliśmy spotkanie z Wojciechem Hołdakowskim – badaczem z instytutu SMG/KRC. Gość opowiedział o specyfice badań prasowych i problemów z nimi związanych na przykładzie case study.

Testy ślepe Na jednym ze spotkań pionu uczestnicy wzięli udział w tzw. testach ślepych. Jest to metoda badań marketingowych, w której ocenia się produkty, nie znając ich marek. Członkowie koła, w roli badanych, oceniali jakość chipsów. Metoda testów ślepych została także zaprezentowana przez pion badań marketingowych podczas Psychonaliów w formie quizu.

Zogniskowane Wywiady Grupowe (FGI) Aby zbadać wizerunek SKNPE Moderator wśród jego członków, pion badań zastosował zogniskowane wywiady grupowe; jakościową metodę zbierania danych w trakcie dyskusji, prowadzonej przez moderatora. Dyskusje odbywały się w kilkuosobowych grupach składających się z członków pionów reklamy i public relations. W charakterze moderatorów wystąpili członkowie pionu badań, którzy nadzorowali przebieg dyskusji, ukierunkowywali rozmowę zgodnie z zaplanowanym scenariuszem oraz pomagali w dochodzeniu do konkluzji. Podczas wywiadów skoncentrowano się na zbadaniu postaw respondentów w stosunku do koła oraz proponowanych przez nich zmian w kole. Na zakończenie moderatorzy dokonali analizy przeprowadzonych wywiadów.

Badanie na konferencji Dni Reklamy Pion badań przygotował i opracował ankietę dotyczącą ewaluacji wykładów odbywających się w ramach Dni Reklamy Opracowanie ankiety polegało na następujących działaniach: stworzenie pytań i opracowanie formy graficznej ankiety zliczenie wyników przy pomocy programu SPSS W efekcie powstał raport przedstawiający szczegółowo rezultaty badania oraz rekomendacje na przyszłość. Raport został zaprezentowany pionowi reklamy (w formie ustnej prezentacji), zostanie także wydrukowany i dołączony do materiałów podsumowujących konferencję przekazanych władzom wydziału.

Badanie na temat styl ó w wydawania pieniędzy We współpracy z dr Grażyną Wąsowicz- Kiryło przeprowadziliśmy badanie z zakresu psychologii finansowej. Kwestionariuszem autorstwa dr Wąsowicz- Kiryło Ja i pieniądze, który bada style wydawania pieniędzy oraz dołączoną do niego, stworzoną przez nas historyjką, przebadaliśmy 240 studentów różnych wydziałów Uniwersytetu Warszawskiego Naszą historyjkę stworzyliśmy na podstawie znanych badań Kahnemana i Tverskyego Sprawdzaliśmy jak jakość produktu i informacja o obniżce jego ceny, wpływa na decyzje zakupowe studentów. Wyniki już wkrótce !!!

Warsztaty dla uczniów liceum W tym roku nasz pion przeprowadził jedną lekcję w liceum. Przeprowadzone warsztaty odbyły się 22 maja 2006 i dotyczyły dwóch rzeczy: po pierwsze: zapoznania uczniów z mechanizmami wywierania wpływu społecznego opisanymi przez Cialdiniego (było to dokończenie tematu, który rozpoczął Łukasz Pawłowski z Pionu Reklamy) a po drugie: techniki personalizacji w poznawaniu osobowości marki W drugiej części spotkania uczniowie zostali podzieleni na małe grupki. W każdej grupce został mianowany moderator, który miał za zadania pokierować rozmową. Efektem pracy grupek były opisy osobowości marek takich jak: Coca Cola, Sprite oraz Fanta. W przyszłości planowane są dalsze spotkania.