INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
NIEZBADANE TAJEMNICE KROPLI WODY
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
PAŃSTWOWY MONITORING ŚRODOWISKA
Działania ekologiczne Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego nr 3 w Radomsku Załącznik nr 2. Dokumentacja fotograficzna siedmiu kroków ubiegania się o certyfikat.
SZKOŁY DLA EKOROZWOJU 2010/2011
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
Dobra energia dla wszystkich. Dobra energia dla wszystkich.
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Zespół Szkół Nr 4 w Kutnie-Azorach
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
KSZTAŁCENIE I DOSKONALENIE NAUCZYCIELI W ZAKRESIE EDUKACJI LEŚNEJ
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Halina Skorupska, SP4 Poznań
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Formy ochrony krajobrazu i przyrody
Ścieżka przyrodnicza „Po parkach Lubina” – zajęcia terenowe.
TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
„Jak było do tej pory?” Ocena działań ekologicznych podjętych w naszej szkole i prezentacja nowych pomysłów.
Gdzie jest wiosna? Autorzy projektu: Uczniowie klasy II
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Światowy Dzień Drzewa 10 października 2013 r.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
Dzień Ziemi.
Opracowała Agnieszka Balcerak
w praktyce pedagogicznej
Segreguję i Ziemię ratuję!
W Zespole Szkół w Pałecznicy
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Kto jest przyjacielem lasu ?
Ochrona przyrody ożywionej i nieożywionej
Jestem przyjacielem lasu!
Jak chronić Ziemię? Projekt edukacyjny w klasie II szkoły podstawowej.
Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
EKOZONA Zespo ł u Szkó ł Zawodowych nr 1 w Zdu ń skiej Woli.
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
WYCIECZKI PRZYRODNICZE. Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik Dzieci poznawały prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych.
„Czysta energia w mieście” Konkurs dla szkół podstawowych w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” – VI edycja 2016.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
Doskonalenie nauczycieli granty
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zapis prezentacji:

INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM ŻYJĘ ZDROWO I EKOLOGICZNIE PRZYRODA KLASA IV Dorota Matuszewska-Temech

CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA INNOWACJI Przeznaczenie do realizacji w klasie IV Wprowadzenie poprzedzone diagnozą Tematyka stanowi uzupełnienie i poszerzenie programu nauczania przyrody WSiP (Przyroda klasy IV-VI) Jeden semestr poświęcony edukacji prozdrowotnej, a drugi ekologicznej

PRZYKŁADOWE ZAGADNIENIA REALIZOWANE W RAMACH INNOWACJI Chcę być ekologiem - akcje ekologiczne prowadzone w naszej szkole. Oddziaływanie szkoły na środowisko przyrodnicze - racjonalne zużycie wody i energii elektrycznej w szkole. Akcja zbierania zużytych baterii i plastikowych nakrętek. Akcja „Ratujmy kasztanowce”. Wpływ terenów zielonych na życie i zdrowie człowieka – tereny zielone w Łodzi.

Innowacja ma na celu kształtowanie u uczniów następujących umiejętności: dokonywania obserwacji, prostych badań i pomiarów, opracowania wyników obserwacji, badań i pomiarów, posługiwania się przyrządami badawczymi, „Mogę zapomnieć, o czym usłyszałem, albo zachować w pamięci to, co zobaczyłem. To, co zrobiłem, mogę zrozumieć.”

korzystania z wszelkich dostępnych źródeł informacji, dostrzegania związków zachodzących w środowisku przyrodniczym, analizowania zjawisk i poprawnego formułowania wniosków, wykorzystania zdobytych wiadomości w wyjaśnianiu zjawisk zachodzących w przyrodzie.

PRZYKŁADOWE ZAGADNIENIA REALIZOWANE W RAMACH INNOWACJI Znaczenie wody w życiu człowieka – model oczyszczalni ścieków. Formy ochrony przyrody w województwie łódzkim( rezerwaty, pomniki przyrody). Detergenty, środki czyszczące i żrące - ich wpływ na środowisko. Odnawialne źródła energii. Zmiany klimatyczne i anomalie pogodowe. Opakowania ekologiczne

EWALUACJA PROGRAMU Początkowa Cząstkowa Końcowa

KSIĘŻY MŁYN I JEGO OKOLICE Przygotowujemy się do wycieczki Dolina rzeki Jasień Księży Młyn Rozpoznajemy pospolite gatunki roślin i zwierząt Parku Źródliska