Definicje operacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Advertisements

ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Świadczenie usługi dystrybucyjnej - biznes OSD
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
Zakład pracy, jako środowisko społeczne
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Rachunek kosztów planowanych – zagadnienia podstawowe
Czym jest zarządzanie operacyjne
Kontrola jakości.
Just in time.
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Dr inż. Sebastian Saniuk
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Zarządzanie projektami
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Biznesplan.
rachunkowość zajęcia nr 8
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Kluczowe czynniki sukcesu
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Analiza ekonomiczno – finansowa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Operacyjne sterowanie produkcją
Dylematy budowy struktury organizacyjnej
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Segmenty operacyjne MSSF 8.
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
Zarządzanie zagrożeniami
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KOSZTY JAKOŚCI Zofia Zymonik
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI
Funkcja planowania.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Prezentacja biznesplanu
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Definicje operacji

Zawartość rozdziału wstępnego Definicja operacji Cele zarządzania operacyjnego Podobieństwo procesów różnych organizacji Typologia decyzji operacyjnych

Konkurencja a procesy operacyjne W czasie nasilających się procesów globalizacyjnych akcent działań konkurencyjnych przesuwa się z obszaru generowania znakomitych pomysłów dotyczących prowadzenia biznesu na obszar sprawności organizacyjnej i wytwórczej. Na początku polskiego okresu przemian gospodarczych dobry pomysł, niewielkie zasoby kapitałowe i odwaga wystarczały do osiągnięcia szybkich i czasami pokaźnych zysków. Obecnie nie wystarczy wiedzieć, co robić. Coraz większego znaczenia nabiera odpowiedź na pytanie, jak to robić. Sprawność operacyjna staje się cenną umiejętnością. Jak dowodzi D. Waters w podręczniku Zarządzanie operacyjne, istnieją pewne stałe zasady rządzące działaniami operacyjnymi i reguły postępowania, które ułatwiają osiągnięcie sukcesu organizacji. Niniejszy aneks internetowy jest przewodnikiem, który wraz z podręcznikiem Zarządzanie operacyjne D. Watersa pozwala na łatwe zgłębienie zasad zarządzania operacyjnego, tym samym udzielając odpowiedzi na pytania, jakie należy podjąć czynności i jak je wykonywać, aby minimalizować koszty i zwiększać zyski organizacji.

Definicja działań operacyjnych Operacje są działalnością, na którą składa się cała aktywność związana bezpośrednio z wytwarzaniem produktu, którym mogą być zarówno dobra materialne, jak i usługi. Cykl operacyjny przedstawia rysunek 1.1 (podręcznik, s. 20).

Narzędzia zarządzania operacyjnego Menedżerowie zajmujący się zarządzaniem operacyjnym posługują się różnego rodzaju narzędziami; są to m.in. modele opisowe i matematyczne, zestawienia tabelaryczne, modele komputerowe, jak również schematy. Poniższy rysunek 1.2 (podręcznik, s. 23) przedstawia schemat fabryki samochodów.

Cele zarządzania operacyjnego Rozwój technologii i doskonalenie technik organizacyjnych prowadzą do zmian w obszarze działalności wytwórczej. Odzwierciedleniem tego rozwoju jest doskonalenie zarządzania operacyjnego. Zarządzanie operacyjne wskazuje najbardziej efektywny w danych warunkach sposób wytwarzania dóbr czy świadczenia usług. Zatem celem zarządzania operacyjnego jest długofalowa i doraźna optymalizacja procesów wytwórczych, objawiająca się poprzez: minimalizację kosztów wytwarzania, skrócenie czasu wytwarzania, zmniejszenie uciążliwości pracy, podniesienie jakości obsługi klienta, ....

Podobieństwo procesów różnych organizacji Co prawda organizacje posługują się różnymi technikami wytwarzania produktów czy świadczenia usług, istnieje jednak wiele uniwersalnych reguł postępowania wspólnych zarówno dla organizacji produkcyjnych, jak i wytwórczych. Istnieją zatem uniwersalne zasady planowania, optymalizacji kosztów napraw i wymiany urządzeń, wyboru lokalizacji przedsięwzięcia itd. Rozwinięcie zagadnienia wspólnoty procesów operacyjnych znajduje się w przykładach (podręcznik, s. 21-27). Cytowane przykłady dotyczą szpitala położniczego i fabryki samochodów. Przedstawione w podręczniku procesy operacyjne rządzą się stałymi regułami, niezmiennymi jak prawa fizyki. Zadaniem niniejszego aneksu i podręcznika jest przedstawienie tych reguł i pomoc w ich zrozumieniu, tak aby Czytelnik mógł je wykorzystać do pomnażania swoich przychodów w łatwiejszy i bardziej efektywny sposób.

Typologia decyzji operacyjnych Przedstawiając najprościej różne typy i poziom decyzji dotyczących operacji, można dokonać ich tradycyjnego podziału na decyzje : strategiczne – których skutki są długofalowe; dotyczą one np. lokalizacji zakładu czy techniki wytwarzania, taktyczne; dotyczą one średniookresowej mocy produkcyjnej, elastyczności procesów, operacyjne; dotyczą one krótkookresowego dostosowania zasobów wytwórczych do zaistniałych okoliczności.

Przykłady Zamieszczone w dalszej części rozdziału opisy przypadków konkretnych firm stanowią uzupełnienie opisów zamieszczonych w podręczniku. Celem prezentacji dodatkowych kazusów jest uaktualnienie opisów zawartych w podręczniku, jak również przedstawienie organizacji bliższych polskiemu Czytelnikowi.

Wskazówki dla prowadzącego zajęcia W ramach pierwszego, wprowadzającego rozdziału należy zwrócić uwagę na: Szeroki zakres zastosowania zarządzania operacyjnego, zarówno podczas świadczenia usług, jak i wytwarzania produktów oraz w prostych czynnościach życia codziennego; Rosnącą wagę sprawności wytwórczej organizacji, którą można uzyskać dzięki sprawnemu zarządzaniu operacyjnemu; Narzędzia, jakimi posługują się menedżerowie; Definicję decyzji.