Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Ul. Pi ę kna 30/32 Łód ź Szkoła Podstawowa Dyrektor: El ż bieta Grzelakowska Tel
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Organizacja pracy przedszkola
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Mój sześciolatek idzie do szkoły
PRZYGOTWANIE PRZEDSZKOLA I NAUCZYCIELI DO REFORMY PROGRAMOWEJ
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
TIK w szkole podstawowej
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Metody przygotowujące do nauki matematyki
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Nabór na rok szkolny 2013/2014 do:  przedszkoli,  oddziałów przedszkolnych  klas pierwszych w szkołach podstawowych(6-latki) Poznań, 22 kwietnia 2013.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Uczniowie cudzoziemscy w Szkole Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą
Projekty zrealizowane w ZS1
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Przygotowanie szkół podstawowych do przyjęcia dzieci 6-letnich
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z mocą zmieniania świata!
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.

Dyrektor Przedszkola Nauczyciel sześciolatków Zarządzanie oświatą, Zarządzanie oświatą, Technologie informacyjne w edukacji, Technologie informacyjne w edukacji, Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym. Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym.

ROK REORGANIZACJA PRZEDSZKOLE Z ODDZIAŁAMI

W BYSTRZYCY

Sala zabaw dzieci młodszych

Sala zabaw sześciolatków

W WIERCANACH

Sala zabaw grupy młodszej

Sala zabaw sześciolatków

W OLCHOWEJ

Dzieci z oddziału w Olchowej

W IWIERZYCACH

Dzieci młodsze w Iwierzycach

Starszaki

WOBEC PRZEMIAN W ŚWIECIE I OŚWIACIE – PRZEDSZKOLE NIE MOŻE POZOSTAĆ BIERNE : Rozwój naukowo – techniczny, Rozwój naukowo – techniczny, Globalizacja związana z powstaniem społeczeństwa informacyjnego, Globalizacja związana z powstaniem społeczeństwa informacyjnego, Kształcenie ustawiczne. Kształcenie ustawiczne. CZTERY FILARY EDUKACJI Uczyć się aby wiedzieć, Uczyć się aby wiedzieć, Uczyć się aby działać, Uczyć się aby działać, Uczyć się aby żyć wspólnie, Uczyć się aby żyć wspólnie, Uczyć się aby być. Uczyć się aby być.

WYPADKOWA TO CZTERY OBSZARY EDUKACYJNE : - poznanie i rozumienie siebie - poznanie i rozumienie siebie i świata; i świata; - nabywanie umiejętności poprzez - nabywanie umiejętności poprzez działanie; działanie; - odnajdywanie swojego miejsca - odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej w grupie rówieśniczej i wspólnocie; i wspólnocie; - budowanie systemu wartości. - budowanie systemu wartości.

Na tym tle sytuuję swoją koncepcję uwzględniając standard którym jest : tworzenie warunków tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka w celu umożliwienia mu potencjalnego sukcesu,

MISJA PRZEDSZKOLA BRZMI : NADRZ Ę DNYM CELEM JEST OPTYMALIZOWANIE ROZWOJU DZIECI, PRZYGOTOWANIE DO PODJ Ę CIA NAUKI W SZKOLE ORAZ STOPNIOWE WŁ Ą CZANIE W SPOŁECZNIE ZORGANIZOWAN Ą DZIAŁALNO ŚĆ I WSPÓŁ Ż YCIE LUDZI.

JAKO INNOWACJE W NAUCZANIU POJĘĆ MATEMATYCZNYCH STOSUJĘ: Program autorski Edukacja matematyczna dzieci sześcioletnich – prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. Program autorski Edukacja matematyczna dzieci sześcioletnich – prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.

Podstawowe założenia programu: orientacja przestrzenna, orientacja przestrzenna, rytmy, rytmy, wspomaganie operacyjnego rozumowania, wspomaganie operacyjnego rozumowania, klasyfikacja liczb i przedmiotów, klasyfikacja liczb i przedmiotów, rozwiązywanie zadań, rozwiązywanie zadań, zapisywanie czynności matematycznych, zapisywanie czynności matematycznych, umiejętność liczenia, działania na zbiorach. umiejętność liczenia, działania na zbiorach.

Kształtowanie świadomości schematu własnego ciała: WSKAŻ CO ZNAJDUJE SIĘ PO LEWEJ STRONIE PLANSZY?

Odtwórz podany rytm:

DNI TYGODNIA: Przyporządkuj poszczególnym liczbom kolejne dni tygodnia: ŚWPoPiCNS

LICZENIE: Połącz w kolejności liczby od 1 do 10: Jeśli zrobiłeś prawidłowo kliknij żółte pole!

Ułóż choinki tak aby powstał zapis: = 7

Odejmowanie: Skreśl właściwą liczbę elementów: 5-3=2 7-1=6 9-7=2 6-3=3 5-5=0

Grupowanie elementów w zbiory: Połącz strzałką odpowiedni zbiór z liczbą! Połącz strzałką odpowiedni zbiór z liczbą!25074