Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
E-learning w kształceniu technicznym
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Co to jest TIK?.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
TIK w szkole podstawowej
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
ZMIANA KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY WEDŁUG EUROPEJSKICH STANDARDÓW KSZTAŁCENIA Makary K. Stasiak Kinga Kwiatkowska-Kuc.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
RODZICE W SZKOLE.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH
Treści kształcenia.
Wartości i cele w edukacji- pojęcie, rodzaj i hierarchia wartości:
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Co dalej…..
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
Konferencja szkoleniowa (KS-1) 11 stycznia 2014 r. 1Maria M. Ferenc - konsultant ds. ewaluacji i oceniania.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
LICENCJAT I CO DALEJ?. Praca…. 1) Przedszkola, kluby przedszkolaka, punkty przedszkolne i inne formy wychowania przedszkolnego (minimum ½ etatu w jednym.
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Centra kształcenia ustawicznego
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej

WOBEC PRZEMIAN W ŚWIECIE I OŚWIACIE – PRZEDSZKOLE NIE MOŻE POZOSTAĆ BIERNE : Intensywny rozwój naukowo – techniczny, Globalizacja związana z powstaniem społeczeństwa informacyjnego, Kształcenie ustawiczne.

Wypadkową na takie zapotrzebowanie są: CZTERY FILARY EDUKACJI Uczyć się aby wiedzieć, Uczyć się aby działać, Uczyć się aby żyć wspólnie, Uczyć się aby być.

Na tym tle sytuuję swoją koncepcję uwzględniając standard którym jest: tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka w celu umożliwienia mu potencjalnego sukcesu

DLATEGO MISJA PRZEDSZKOLA BRZMI : NADRZĘDNYM CELEM JEST OPTYMALIZOWANIE ROZWOJU DZIECI, PRZYGOTOWANIE DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE ORAZ STOPNIOWE WŁĄCZANIE W SPOŁECZNIE ZORGANIZOWANĄ DZIAŁALNOŚĆ I WSPÓŁŻYCIE LUDZI.

Użycie komputerów w przedszkolu sprowadza się do: procesu kształcenia działalności badawczej pracy edytorskiej zarządzania przedszkolem komunikacji osobowej i instytucjonalnej placówek oświatowych

W procesie kształcenia komputery mogą służyć do: projektowania i przygotowywania pomocy i materiałów dydaktycznych przetwarzania i przekazywania treści programowych samodzielnych prac badawczych poszerzania i utrwalania treści programowych diagnozy stopnia przyswajania przez dzieci wiadomości opracowywaniu wyników nauczania

W procesie dydaktycznym komputer spełnia następujące funkcje: aktywizująco – motywacyjną poznawczo – twórczą ćwiczeniową kontrolną wychowawczą terapeutyczną

JAKO INNOWACJE W NAUCZANIU POJĘĆ MATEMATYCZNYCH STOSUJĘ Program autorski „Edukacja matematyczna dzieci sześcioletnich” – prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.

Podstawowe założenia programu: orientacja przestrzenna, rytmy, wspomaganie operacyjnego rozumowania, klasyfikacja liczb i przedmiotów, rozwiązywanie zadań, zapisywanie czynności matematycznych, umiejętność liczenia, działania na zbiorach.

Kształtowanie świadomości schematu własnego ciała: WSKAŻ CO ZNAJDUJE SIĘ PO LEWEJ STRONIE PLANSZY?

Odtwórz podany rytm:

Przyporządkuj poszczególnym liczbom kolejne dni tygodnia: 1 2 3 4 5 6 7 Ś W Po Pi C N S

LICZENIE: 1 5 6 3 2 7 10 4 8 9 Połącz w kolejności liczby od 1 do 10: Jeśli zrobiłeś prawidłowo kliknij ludzika!

Ułóż choinki tak aby powstał zapis: 4 + 3 = 7

Skreśl właściwą liczbę elementów: Odejmowanie: Skreśl właściwą liczbę elementów: 5 - 3 = 2  7 1 6  9   

Grupowanie elementów w zbiory: Połącz strzałką odpowiedni zbiór z liczbą! 2 5 7 4

ZASTANÓW SIĘ JESZCZE RAZ!

NAGRODA

NAGRODA

NAGRODA

NAGRODA

NAGRODA

NAGRODA

NAGRODA