Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej
WOBEC PRZEMIAN W ŚWIECIE I OŚWIACIE – PRZEDSZKOLE NIE MOŻE POZOSTAĆ BIERNE : Intensywny rozwój naukowo – techniczny, Globalizacja związana z powstaniem społeczeństwa informacyjnego, Kształcenie ustawiczne.
Wypadkową na takie zapotrzebowanie są: CZTERY FILARY EDUKACJI Uczyć się aby wiedzieć, Uczyć się aby działać, Uczyć się aby żyć wspólnie, Uczyć się aby być.
Na tym tle sytuuję swoją koncepcję uwzględniając standard którym jest: tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka w celu umożliwienia mu potencjalnego sukcesu
DLATEGO MISJA PRZEDSZKOLA BRZMI : NADRZĘDNYM CELEM JEST OPTYMALIZOWANIE ROZWOJU DZIECI, PRZYGOTOWANIE DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE ORAZ STOPNIOWE WŁĄCZANIE W SPOŁECZNIE ZORGANIZOWANĄ DZIAŁALNOŚĆ I WSPÓŁŻYCIE LUDZI.
Użycie komputerów w przedszkolu sprowadza się do: procesu kształcenia działalności badawczej pracy edytorskiej zarządzania przedszkolem komunikacji osobowej i instytucjonalnej placówek oświatowych
W procesie kształcenia komputery mogą służyć do: projektowania i przygotowywania pomocy i materiałów dydaktycznych przetwarzania i przekazywania treści programowych samodzielnych prac badawczych poszerzania i utrwalania treści programowych diagnozy stopnia przyswajania przez dzieci wiadomości opracowywaniu wyników nauczania
W procesie dydaktycznym komputer spełnia następujące funkcje: aktywizująco – motywacyjną poznawczo – twórczą ćwiczeniową kontrolną wychowawczą terapeutyczną
JAKO INNOWACJE W NAUCZANIU POJĘĆ MATEMATYCZNYCH STOSUJĘ Program autorski „Edukacja matematyczna dzieci sześcioletnich” – prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.
Podstawowe założenia programu: orientacja przestrzenna, rytmy, wspomaganie operacyjnego rozumowania, klasyfikacja liczb i przedmiotów, rozwiązywanie zadań, zapisywanie czynności matematycznych, umiejętność liczenia, działania na zbiorach.
Kształtowanie świadomości schematu własnego ciała: WSKAŻ CO ZNAJDUJE SIĘ PO LEWEJ STRONIE PLANSZY?
Odtwórz podany rytm:
Przyporządkuj poszczególnym liczbom kolejne dni tygodnia: 1 2 3 4 5 6 7 Ś W Po Pi C N S
LICZENIE: 1 5 6 3 2 7 10 4 8 9 Połącz w kolejności liczby od 1 do 10: Jeśli zrobiłeś prawidłowo kliknij ludzika!
Ułóż choinki tak aby powstał zapis: 4 + 3 = 7
Skreśl właściwą liczbę elementów: Odejmowanie: Skreśl właściwą liczbę elementów: 5 - 3 = 2 7 1 6 9
Grupowanie elementów w zbiory: Połącz strzałką odpowiedni zbiór z liczbą! 2 5 7 4
ZASTANÓW SIĘ JESZCZE RAZ!
NAGRODA
NAGRODA
NAGRODA
NAGRODA
NAGRODA
NAGRODA
NAGRODA